Více

Jiří Pánek vyhrál soud nad majitelem TV Barrandov kvůli údajné cenzuře zpráv

Bývalý editor zpravodajství televize Barrandov dostal okamžitou výpověď poté, co se odmítl podřídit rozhodnutí Jaromíra Soukupa, aby redaktoři dopředu informovali o tématech reportáží.

Dva měsíční platy za dobu klasické výpovědní lhůty a proplacení nákladů na soudní řízení vysoudil bývalý editor zpravodajství televize Barrandov Jiří Pánek na provozovateli stanice, společnosti Empresa Media. Loni v září Pánek odmítl požadavek svých nadřízených, aby redaktoři a editoři zpráv TV Barrandov dopředu informovali majitele Empresy Media Jaromíra Soukupa a generální ředitelku Marcelu Hrdou o všech tématech, která připravují do hlavní zpravodajské relace Naše zprávy. Pánek to v e-mailu odeslaném Jaromíru Soukupovi označil za cenzuru a následně s ním Empresa chtěla rozvázat pracovní poměr dohodou. Pánek to však odmítl a sám dal z vydavatelství výpověď.

CIF16

K TÉMATU: TV Barrandov mění editoriální politiku zpráv, na protest odchází editor Jiří Pánek

Po medializaci případu však vedení Empresy i přes Pánkovu dobrovolnou výpověď editora vyhodilo „na hodinu“. S tím se Jiří Pánek nechtěl smířit a podal proti svému bývalému zaměstnavateli žalobu. Obvodní soud pro Prahu 4 ji však letos v květnu zamítl, proti čemuž se Pánek odvolal a tento týden uspěl u Městského soudu v Praze. Pan Soukup je podle mě v silném střetu zájmů. Jeho reklamní skupina Medea Group mu vydělává miliony. Za klienty má stovky firem, které chtějí, aby se o nich mluvilo jen v dobrém, a když mají průšvih, aby se o tom nemluvilo vůbec. Například v celoplošně vysílaném zpravodajství televize Barrandov, která patří taky Soukupovi, popsal bývalý editor, proč se ozval proti požadavku na hlášení témat reportáží.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+