Více

Jiří Balvín: Čas velkých "všeobjímajících" televizí konečně skončí

Polovina nových digitálních televizí začne vysílat už v první půli roku 2008, další trojice nejspíš až na podzim. K výrazným posunům na reklamním trhu dojde v České republice v roce 2009. Myslí si to generální ředitel hudební televize Óčko Jiří Balvín, který na serveru iStrategie.cz nabízí svůj pohled na uplynulý a budoucí televizní rok.

Při zpětném pohledu na mediální krajinu roku 2007 bude navždy vyčnívat, jako Eiffelova věž nad Paříží, rozhodnutí ministra vnitra Ivana Langera pohnout naprosto zablokovaným přechodem na pozemní digitální vysílání a nasadit na zcela neřešitelný úkol svého náměstka Zdeňka Zajíčka. Tento nenápadný tichý člověk se ukázal jako geniální vyjednávač, který dal dohromady malý tým a s buldočí zarputilostí, nikoli zuřivostí, šel krok a krokem ke konečnému cíli, píše Jiří Balvín ve svém komentáři.

V textu se šéf Óčka pozastavuje i nad rolí televize Nova, kterou chválí za transformaci horentních příjmů z reklamy do vybudování moderního studia a startu vysílání ve vysokém rozlišení (HDTV). K vysokým cenám reklamy komerční jedničky na českém televizním trhu předseda Asociace digitálních televizí (ADT) konstatuje: Ale upřímně si řekněme, být v její roli, chovali bychom se všichni stejně!

Nové digitální televize budou horlivě pracovat na stavbě svých stanic, aby nejpozději do podzimu roku 2008 zahájily vysílání, píše Jiří Balvín a za svoji stanici dodává: TV Óčko ‚překlopí‘ svůj experiment (v pražském multiplexu B, pozn. aut.) v řádné vysílání a bude pokračovat v rozšiřování svého signálu tak, jak se dohodne s některým ze správců multiplexů.

Nejpravděpodobněji druhou vysílací televizí bude podle Jiřího Balvína zpravodajsko-publicistická Z 1 stanice generální ředitele Martina Mrnky, jejíž majitelé (finanční skupina J & T, pozn. aut.) mají mnoho zkušeností ze slovenského televizního trhu. Regionální televize RTA již v podstatě vysílá a na ostatní televize – Barrandov TV, Febio TV a TV Pohoda si s největší pravděpodobností budeme muset počkat do podzimu příštího roku, doplňuje svoji „věštbu z křišťálové koule“ Jiří Balvín.

Start nových digitálních programů povede podle šéfa Óčka ke konci současných masových stanic: Čas velkých „všeobjímajících“ televizí konečně skončí a televize začnou bojovat o konkrétní divácké segmenty, které budou jasně specifikované. A k nim pak bude směřovat zcela jasně zacílená reklama, která bude mít na té které televizní stanici v podstatě stoprocentní zá­sah.

Na závěr svého pohledu si šéf Óčka chválí dobré zkušenosti s vysíláním přes satelit a připomíná myšlenku národní satelitní platformy. Postupem času si všichni účastnící vyjednávání o diginovele začali uvědomovat, že pokrýt tak členitou zemi, jakou je Česká republika, stoprocentně digitálním signálem je velmi finančně nákladné, uvádí Jiří Balvínn pro server iStrategie.cz.

14 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 28. 11. 2007 13:53

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+