Hlavní navigace

Jednotlivé televizní skupiny zůstávají více méně na svém, klesá jen podíl TV Barrandov

20. 2. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: archiv
UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – V meziročním srovnání pomohly biatlonové přenosy České televizi k více než čtyřprocentnímu nárůstu sledovanostního podílu.

Mezitýdenní vývoj (vs. 6. týden 2017)

Cílová skupina 15+

Největší pokles i nárůst vykázaly veřejnoprávní programy České televize, nejlépe si vedla ČT sport, která si oproti minulému týdnu polepšila o 1,18 procenta. Naopak nejhůře dopadla ČT2, která přišla o 1,1 procenta. V plusu skončila ČT1, jejíž podíl se navýšil o 0,29 procenta, a také hlavní Nova, která poskočila o 0,15 procenta. V opačném gardu si pohoršila Nova Cinema, která ztratila 0,22 procenta, a také ČT art se ztrátou 0,13 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Meziročně z televizních skupin posiluje ČT a Barrandov, klesá Nova i FTV Prima

Mezi televizními skupinami se ztráty dočkaly pouze kanály TV Barrandov, jejichž podíl se snížil o 0,21 procenta na konečných 8,21 procenta. Nejlépe dopadly programy skupiny Prima, jejichž podíl se zvýšil o 0,19 procenta na celkových 21,74 procenta. Polepšila si i Česká televize, jejíž podíl se navýšil o 0,08 procenta na finálních 32,11 procenta. Oproti minulému týdnu se o 0,07 procenta zvýšil i podíl stanic TV Nova, které celkem oslovily 27,98 procenta obecné divácké skupiny.

TOP 10 všechny stanice (7. týden 2017)

Cílová skupina 15–54

U mladší divácké skupiny se nejlépe vedlo ČT sport, která svůj podíl oproti minulému týdnu navýšila o 0,89 procenta. Naopak nedařilo se ČT2, která přišla o 1,15 procenta podílu. Polepšila si i hlavní Nova, jejíž podíl se zvýšil o 0,61 procenta, a ČT1, která oproti minulému týdnu oslovila o 0,31 procenta více diváků. Pokles diváků pak vykázaly dva kanály ze skupiny TV Barrandov, hlavní kanál přišel o 0,39 procenta a sesterské Kino Barrandov odepsalo 0,22 procenta.

MINULÝ ROK: Absence biatlonu oslabila z týdenního pohledu ČT sport, dále klesá podíl Novy

Z pohledu televizních skupin si nejlépe vedla Nova, která svůj podíl navýšila o 0,87 procenta na konečných 34,11 procenta. Mírného navýšení se dočkala i Prima, jejíž podíl poskočil o 0,19 procenta na celkových 22,37 procenta. Největší ztráta potkala kanály TV Barrandov, které přišly o 0,69 procenta a celkem oslovily 4,95 procenta mladší divácké skupiny. Ztrácela i Česká televize, které ubylo 0,26 procenta, a vykázala podíl 27,63 procenta.

Kanály – průměrné podíly (7. týden 2017)
Graf podílu kanálů (7. týden 2017)
Graf podílu skupin (7. týden 2017)

Meziroční vývoj (vs. 7. týden 2016)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání si díky biatlonovému mistrovství nejlépe vedla ČT sport, které přibylo 4,56 procenta diváků. Dařilo se i kanálům zastupovaných společností Atmedia, které oslovily o 0,86 procenta diváků více než loni, a kanálu Nova Action (loni ještě Fanda), který si polepšil o 0,85 procenta. Naopak nejvíce diváků ubylo kanálům z rubriky Ostatní, které ztratily 2,56 procenta. Výrazné úbytky vykázala i hlavní Nova, která ztratila 1,67 procenta, dále hlavní Prima, která přišla o 1,16 procenta, a nakonec ČT1, která ztratila podíl ve výši 1,09 procenta.

Jako televizní skupina si meziročně polepšila Česká televize, které přibylo 3,03 procenta diváků. Dařilo se i kanálům TV Barrandov, které svůj podíl navýšily o 0,84 procenta. Naopak největší ztrátu vykázala Nova, jejíž kanály si pohoršily o 1,22 procenta. Programy Primy pak v meziročním srovnání přišly o 0,89 procenta.

UX DAy - tip 2

Graf týdenních podílů kanálů (2017)

Cílová skupina 15–54

I u mladší cílové skupiny si nejlépe vedla ČT sport, která si polepšila o 4,2 procenta. Druhý největší nárůst vykázala Nova 2 (loni Smíchov), jejíž podíl narostl o 0,99 procenta. Jako třetí nejlepší skončila společnost Atmedia a podíl jí zastupovaných kanálů se zvýšil o 0,93 procenta. Nejhůře dopadly kanály z rubriky Ostatní, jejichž podíl poklesl o 3,28 procenta. Nedařilo se ani hlavní Nově, jejíž podíl spadl o 2,42 procenta. Třetí největší pokles vykázala Prima love, která přišla o 0,8 procenta.

Největší nárůst vykázaly programy České televize, jejichž podíl narostl o 4,27 procenta. Naopak nejhůře dopadla skupina Nova, která přišla o 1,07 procenta. Programy Primy ztratily podíl ve výši 0,5 procenta a skupina Barrandov si pohoršila o 0,12 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2017)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).