Více

Janka Vozárová: TV Barrandov chce oslovit neseriálového diváka

Už tuto neděli 11. ledna zahájí vysílání nová plnoformátová digitální televize Barrandov. Stanice považovaná za první opravdovou konkurenci Novy a Primy chce oslovit městské diváky starší třiceti let. Hned první večer nabídne přímý přenos bombastické open party z filmových ateliérů Barrandov, který připraví dvorní režisér Novy Jiří Adamec. „Nejde o poslední přenos svého druhu, chceme podobné akce zopakovat i později,“ slibuje v rozhovoru pro DigiZone.cz ředitelka a předsedkyně představenstva TV Barrandov Janka Vozárová.

Televize Barrandov v jedné z tiskových zpráv uvedla, že její majitel uvolnil na rozjezd vysílání jednu miliardu korun. Na jak dlouho vám tato částka vydrží?

Doufám, že na dlouho. Máme ji rozloženou do tří let, a během této doby počítáme i s určitými příjmy. A to už od letošního roku. Věříme, že získáme svůj okruh diváků a tím pádem přijdou i mediální agentury a objednají si od nás reklamní čas. Miliarda by nám měla stačit na tři roky rozběhu.

Kdy utratíte největší část? Nebo jste ji už utratili?

V prvním roce vysílání. Část je už utracená, ale letošní rok pro nás bude samozřejmě nejnákladnější.

Janka Vozárová - 1

Dá se říct, jak velkou částku jste už utratili, třeba za nákup techniky, rekonstrukci budovy, nákup a výrobu pořadů?

Tak to je celý komplex věcí, to ode mě chcete v podstatě všechny ekonomické údaje. Část prostředků je ale v majetku společnosti Barrandov Studio, budova je zrekonstruovaná a patří jí, takže nevyžadovala takové náklady, jako kdybychom ji stavěli úplně novou. Vysílací technologii jsme nakoupili na leasing, což je nejvýhodnější a splácení máme rozložené do pěti let. Zbývají náklady na výrobu, akvizici, dabing a režijní náklady a zaměstnance.

Myslíte, že vám miliarda bude stačit a nebudete od majitele vyžadovat další finanční injekci?

Mojí úlohou je udržet to pod kontrolou. Když chceme, aby tento projekt měl všechny atributy, musí být finanční záležitosti řízené v určitých mantinelech. Myslím si, že zatím to pod kontrolou mám.

Říkala jste, že už letos počítáte s nějakými zisky od inzerentů. Mají už teď zadavatelé reklamy zájem o prostor ve vysílání televize Barrandov? A jakým způsobem budete reklamu prodávat, když nejste součástí peoplemetrového měření sledovanosti?

Některé barterové obchody už máme uzavřené. Doufáme, že získáme i sponzory pro určité typické produkty a co se týká reklamního času, počítáme s prvním rozběhem prodeje reklamy po prvním čtvrtletí letošního roku. Naše ceníky budou takzvané pásmové, a budou zhruba o 30 procent nižší, než je na trhu běžné. Doufám, že naše nabídka inzerenty zaujme a že si u nás za lacinější peníze reklamní prostor objednají. V rámci letošního roku počítáme s příjmy 100 milionů korun. Vzhledem k tomu, že tento rok by se mělo v televizní reklamě u nás utratit mezi 10 a 11 miliardami korun, si myslím, že naše představy jsou hodně pragmatické a rozhodně ne ujeté. Spočítali jsme si to takzvanou konzervativní variantou, takže je udržitelná. Z mého pohledu horší být nemůžeme.

Jak říkáte, vaše ceníky reklamy jsou pod cenou…

Je to běžný postup, když nejste součástí peoplemetrového průzkumu sledovanosti, že se pohybujete s cenami níže než velké televize. Je to běžná obchodní politika.

Ale přece jenom budete potřebovat nějaké údaje o své sledovanosti, aby inzerenti věděli, jaký zásah má jeho reklama.

Určitě. V první řadě budeme mít vlastní průzkumy, které nám budou avizovat, jak se na nás lidé dívají, a za druhé si myslíme, že z určitých dostupných informací tu naši sledovanost nějakým způsobem dokážeme odhadnout, a na základě toho učiníme rozhodnutí, zda vstoupíme do Asociace televizních organizací (ATO) a budeme součástí peoplemetrového průzkumu sledovanosti. V našem plánu máme, že k tomuto rozhodnutí dospějeme do jednoho roku. V tomto horizontu určitě chceme být v peoplemetrech, ale naše rozhodnutí bude souviset s naší vlastní analýzou trhu.

Zatím jsou reakce na TV Barrandov velmi pozitivní, jsme hodně překvapení, kolik lidí nás už může naladit. Už nám volají, upoutávky mají velký úspěch, a to ještě vlastně ani nevysíláme. Naplňuje to naše očekávání, protože nejvíce jsme se báli, aby nás lidé vůbec dokázali naladit. Myslím si, že je za tím i kus naší práce, protože jsme nic nenechali na náhodě. Oslovili jsme distributory signálu, dohodli jsme se s UPC jako majoritní firmou na kabelovém trhu, máme satelit, smlouvu na vysílání v zemské digitální síti 2. Je dobře, že jsme ve stejném multiplexu s těmi, s nimiž budeme sdílet společný trh, tedy s Novou a Primou, takže když diváci naladí Novu a Primu, naladí automaticky i nás. Dovolím si tvrdit, že dnes jsme daleko optimističtější, než jsme byli na začátku.

Proč půjdete do peoplemetrů až za rok? ATO v prosinci nabídla novým digitálním televizím velké slevy na nákup dat, dokonce 70 procent…

Ono je to zajímavé, ale za 15 let existence ATO do této organizace nevstoupil nikdo nový. Protože pro malé televize byly poplatky za data příliš vysoké. Naštěstí se tím začali v ATO zabývat a v prosinci snížili vstupní poplatky. Předtím to bylo tak, že jste od nich ještě nedostal žádná data, a už jste musel zaplatit minimální poplatek tři miliony korun. Ještě pro vás nic neudělali a už máte platit tři miliony? Navíc do peoplemetrů nemůžeme vstoupit dříve než tři měsíce po zahájení vysílání. Ale protože to obnáší určitý proces, trvá to až pět měsíců. Když se dohodneme někdy v září, vychází do na dobu za rok. Když se rozhodneme po vypnutí analogu v Praze, tedy v dubnu, tak bychom v peoplemetrech mohli být od letošního září. To jsou takové reálné termíny. Mezitím jsou prázdniny, technická příprava zabere určitý čas… Nefunguje to tak, že si řekneme, jdeme do toho, a oni nás tam hned zařadí. Je to určitý administrativní proces.

A do doby, než budete v peoplemetrech, si budete dělat deníčkový průzkum sledovanosti?

Ano, deníčkový průzkum budeme mít automaticky. Potom budeme mít i vlastní objednávkový výzkum a doufám, že nám pomůže i Koalice pro digitální televizi, protože oni mají za úlohu šířit osvětu o digitalizaci. Po vzájemné dohodě jsme si slíbili, že nechají udělat průzkum mezi současným panelem domácností v peoplemetrovém měření sledovanosti, kolik z nich vůbec má dostupný digitální příjem televize. Ona je pravda, že peoplemetry nějakým způsobem navazují na populaci, sociodemografické skupiny, nemělo by to být umělé, ale přece jenom, tento panel vznikl před nějakým časem. Trh se mezitím změnil, vypnula se analogová ČT 2, mělo by být tedy v tomto panelu zastoupeno daleko víc domácností se set-top-boxy. Dnes je jich tam podle mých informací jen 15 procent. A ti by si nás mohli naladit.

Tak si vezměte, že v peoplemetrovém panelu je 1650 domácností, což je vzhledem k počtu obyvatel České republiky strašně málo. Vynásobte si to čtyřmi, což je průměrný počet členů jedné domácnosti, a vychází vám číslo, které je opravdu jen minimálním vzorkem populace. A z toho jen 15 procent by mohlo naladit TV Barrandov. To vychází na nějakých 240 domácností. Takže z našeho pohledu by takové údaje o sledovanosti byly zkreslující, protože nás mohou na území, kde se už pozemně digitálně vysílá, naladit všichni diváci, a ne jen 15 procent. Proto je to běh na dlouhou trať a my si nejprve musíme udělat vlastní průzkumy, abychom zachytili rozvoj digitálního signálu.

Už máte vybranou agenturu, která pro vás tyto průzkumy udělá?

Ne, uděláme na ni výběrové řízení. Hned po zahájení vysílání.

Kdy plánujete, že se Barrandov dostane v hospodaření do černých čísel?

Řeknu svůj konzervativní odhad, nebo spíš přání. Mělo by to být po čtvrtém roce vysílání.

V té době bude mít Barrandov jak vysoké roční výnosy z reklamy?

Po třech čtyřech letech naší náběhové křivky si myslíme, že dojde k přeskupení českého televizního trhu, protože dnes neodpovídá standardním televizním trhům v Evropě. Proto jsme se také rozhodli, že na něj vstoupíme. Ve světě je běžné, že dobrá sledovanost se pohybuje v podílech mezi 10 a 15 procenty. To je náš cíl, kam bychom se chtěli dostat a z toho se pak budou generovat naše příjmy. Neodpověděla jsem vám přesně, ale takto jsme uvažovali při skládání našeho projektu. Myslíme si, že tyto úvahy odpovídají běžným číslům na standardních evropských trzích a že nastal čas, aby se i český trh více otevřel a zrovnoprávnil. Měl by skončit takzvaný duopol dvou velkých televizí, měli bychom do toho vkročit. Jakmile dosáhneme podílu 10 až 15 %, dostaneme se do černých čísel a bude zajištěna návratnost investice do TV Barrandov.

Janka Vozárová - 2

Deset až patnáct procent je hrozně moc. Co když takového výsledku nedosáhnete?

Máme ambiciózní plány, ale myslíme si, že jakmile se vypne analog, jak s tím počítá Technický plán přechodu, budeme po čtyřech letech bráni jako jeden z rovnocenných hráčů vedle současných komerčních televizí.

Ale bude tady ještě druhá a třetí Prima, druhý program Novy, další komerční digitální televize…

Ale plnoformátové televize budou stále jenom tři, protože všechny ostatní digitální kanály budou nějak specializované. Určitě se nějakým způsobem rozloží pozornost diváků na více programů, s tím také počítáme, ale už se určitě nebudou objevovat pořady s podílem 70, 60 nebo 40 procent a sledovanost se rozprostře mezi ostatní, z čehož bychom měli profitovat.

Na českém trhu ale přes kabel, satelit a IPTV vysílá i několik plnoformátových televizí ze Slovenska, a jejich zásah je také čím dál větší. A české plnoformátové televize dělají své tematické klony.

Když to odborně sledujete, je to trend, že určité televize, které už mají silné postavení na trhu a jsou stabilizované, chtějí tímto způsobem nabalovat určitý počet diváků a rozšiřují svoji nabídku – i specializací. Na sport, na zpravodajství, na filmy… Je to normální trend v celé Evropě a když porovnáme informace a postřehy z trhů, kde už je jen digitální vysílání, chová se tak většina velkých televizí. Takže v budoucnosti touto cestou půjdeme určitě i my, pokud budeme úspěšní a budeme mít svůj okruh diváků. Uděláme si průzkum, abychom zjistili, kde je na trhu díra, a zaplníme ji. Nova a Prima se podle těchto trendů chovají.

Uvažujete tedy o nějakém dalším tématickém kanálu?

Ano, ale to je v horizontu několika let. Určitě ale tímto směrem půjdeme i my.

Uvažujete o více programech? Technický ředitel Barrandova Michal Kratochvíl nám ukazoval odbavovací pracoviště, z něhož se dají odbavit čtyři programy najednou.

Když se rozhodnete investovat do techniky, je dobré být připravený na všechno. Jsem ráda, že takto Michal Kratochvíl odpověděl, protože jsme připraveni, a jakmile přijde vhodná doba a vhodný impuls… Možná to bude i placený kanál. Byla tu například poptávka po golfovém kanálu. Co když si to sám trh vyžádá, a takový kanál si zaplatí sponzoři? Asi je předčasné o tom mluvit nějak přesně, ale myslím si, že to je trend a TV Barrandov v něm určitě nebude zaostávat.

Když chcete mít podíl na sledovanosti okolo 10 až 15 procent, musíte někomu diváky odebrat. Komu nejvíc?

Nechci se dotknout žádné televize, protože nástup TV Barrandov vůbec nevidím konfrontačně. Říkáme, že chceme získat diváky, kteří dnes možná nemají alternativu v současné televizní nabídce. Chceme si najít diváky, kteří se dnes možná vůbec nedívají na televizi, anebo je zaujmou naše formáty, které nenajdou v jiných televizích. Naše filosofie na začátek je taková, že nechceme soutěžit v prime time tím samým typem formátu, takže nebudeme nasazovat seriál proti seriálu na jiné televizi. Chceme oslovit neseriálového diváka. Určitě chceme nabídnout i ucelené cykly, například Český pátek s českými klasickými filmy, kdy divák bude vědět, že každý pátek u nás najde takový film. V neděli chceme lidem nabídnout pravdivé příběhy, a to jak filmové, tak dokumentární. Tímto způsobem si lidi zvyknou, co u nás v ten který den uvidí a naladí si nás. Předpokládat, že budeme krást diváky ostatním… Lidé mají právo si vybrat a s tím také přicházíme na trh.

Podle programového schématu cílíte na původní diváky Novy. Přebíráte mnoho formátů, které na „staré Nově“ skončily ve chvíli, kdy tato televize začala cílit na publikum 15–54. Očekáváte, že Novu oberete o původní publikum, navyklé na estrády se Zuzanou Bubílkovou, Petrem Novotným, nebo na TeleTele, kterému se podobá vaše Koko TV?

Tomu se musím usmívat. Absolvovali jsme mnoho prezentací pro mediální agentury, dělali jsme tiskovky, a tato otázka na nich zaznívala. Mnoho lidí nám říká, že jim programovým schématem připomínáme Novu. Na poradě jsme si říkali, že jsme rádi, že nás někdo přirovnává k Nově, která je jednoznačným lídrem trhu, a patří k nejúspěšnějším komerčním televizím vůbec. Komu by se nelíbilo, že se od začátku přirovnávaný k lídrovi? Když si uděláte rozbor, co je to plnoformátová televize, tak ono tu už vlastně všechno bylo. Záleží na tom, jak ten program složíte, kde nakoupíte akvizice… My nakupujeme jinde než Nova, takže naše nabídka seriálů a filmů či dokumentů bude úplně jiná. A samozřejmě i naše vlastní tvorba, která je dražší než akviziční, má do budoucna naši určitou profilaci. Ano, TeleTele je něco podobného jako Koko TV, ale zase si myslíme, že skečová show tu nikde není.

Navíc jsme oslovili úplně nové tváře, téměř neznámé, protože jsou známé pouze z pořadu Na stojáka na HBO. Myslíme si, že tento typ humoru je nový, neokoukaný a že jím zaujmeme. A navíc najdeme nové baviče. Když jsme rozhodovali, koho nasadit do našeho vysílání, museli jsme zvolit několik tváří, které už jsou z televizí známé, jako třeba paní Bubílková. Ale k nim chceme jako alternativu stavět mladé, dá se říci lidi s jiným pohledem na svět a vysílání. To je ale dlouhodobější proces, ti lidé si musí získat své příznivce. A tím bude Koko TV nebo KnorTime s úplně jiným typem humoru. Postupně to takto budeme přepínat, až ty staré formáty nahradíme úplně novou nabídkou, která trošku promění televizní tváře. Na Primě a Nově se stále objevují ty samé tváře. Českou televizi nehodnotím, to je veřejnoprávní televize a má trošku jiné zaměření. My chceme dát šanci novým, mladým talentovaným lidem.

Takže Petra Novotného se u vás diváci nedočkají?

Objeví se na úvodní show. Ale to by měla být taková naše prezentace, a doufám, že se nám podaří nějakým způsobem odvysílat, že ti zkušení baviči odevzdávají žezlo mladším.

…a přicházejí o práci…

Z mého pohledu jsme to takto postavili, ale příležitost v nových formátech budou určitě dostávat mladí lidé, respektive nové tváře.

Když jste zmínila úvodní open party, tu pro váš režíruje Jiří Adamec. Ten je ale ikonou televize Nova. Znamená to, že teď bude pracovat pro vás?

V této zemi není mnoho lidí, kteří by dokázali udělat kvalitní živý přenos takové akce. Pan Adamec je od chvíle, kdy v České republice vznikly komerční televize, v této oblasti naprostou špičkou. Dělat jakékoli pokusy u open party s přímým přenosem do vysílání, kdy nás budou sledovat především kritici, by bylo riskantní. Pevně věříme, že vychováme generaci nových režisérů, kteří budou přímé přenosy dělat jinou formou a moderně, protože jsme digitální televize.

Znamená to, že Jiří Adamec dál pracuje pro Novu a k vám si jen odskočil?

Ano, my jsme ho najali na tuto show.

Nova neměla problém s tím, že Jiří Adamec bude pracovat pro konkurenci?

Oslovili jsme pana Adamce, nikoli televizi Nova. Zákaz žádný nedostal, máme s ním podepsanou smlouvu, takže jsme nic dalšího neřešili. To jsou jeho osobní smlouvy, a ty my neznáme. Nám dal souhlas, že celý jeho tým pro nás tuto show připraví.

Chystáte nějaké další podobné přenosy, jako jsou vyhlašování různých anket?

Rádi bychom si našli svoje místo na trhu a účastnili se takových akcí. Je to součást naší práce. Určitě se to včas dozvíte. (ředitel PR a marketingu TV Barrandov Janis Sidovský dodává: Máme už nabídky od Hitu roku přes další ceny, abychom je přenášeli buď tento, nebo příští rok).

Existují také dvě české soutěže Miss, takže jednu by klidně mohla vysílat TV Barrandov.

V každém případě i v této oblasti si chceme najít pevnou pozici a pokud ještě nějaké známé osobnosti ještě nejsou zastřešeny, TV Barrandov s nimi bude ráda spolupracovat.

Janka Vozárová - 4

TV Barrandov startuje s omezeným programovým schématem, které vám schválila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Od kdy počítáte s náběhem plného schématu a jak se to projeví ve vysílání?

Máme schválený dočasný provoz do doby úplného vypnutí analogového televizního vysílání v České republice. V rámci Technického plánu přechodu máme nárok postupně naplňovat licenční podmínky. Začínáme s vysíláním 18 hodin denně a postupně ho budeme rozšiřovat na 24 hodin denně. Toho bychom měli dosáhnout v roce 2011, ale pokud si to bude situace a trh žádat, přejdeme na celodenní vysílání dříve, protože si myslíme, že to je potřebné.

Jak se do projektu promítne fakt, že televize startuje v době finanční krize, kdy řada inzerentů ruší nebo omezuje kampaně?

To je kapitola sama pro sebe a novináři se v souvislosti s námi touto otázkou příliš nezabývají. My ano. Na jednu stranu to je výhoda, na druhou ne. Pokud mají ostatní televize už jasně nastavené příjmy od určitých standardních zákazníků, my jsme naprosto otevření, máme nižší ceny, čímž můžeme současné zákazníky jiných televizí zaujmout, protože jim nabídneme stejný prostor za jiné peníze. A druhá věc, která vyzní trošku paradoxně: myslíme si, že lidé v krizi budou méně cestovat a více sedět u televizních obrazovek. Například když to vezmu z hlediska filmového průmyslu, lidé chodí nejvíce do kina a nejvíce se točí filmy v dobách krize, kdy musíte lidi udržet v určité euforii a dobré náladě. Na to je nejlepší televize a zábava. Proto si myslíme, že by nám to mohlo vyjít.

Diváci se dívat můžou, ale záleží na tom, jestli seženete dost inzerentů, kteří vám zaplatí za reklamní prostor.

Že se půjde s rozpočty dolů, s tím počítáme. Když mluvíme o celkové sumě do televizní reklamy pro letošní rok okolo 10 až 11 miliard korun, tak v případě, že tento odhad klesne i o 30 %, budeme na nějakých sedmi miliardách, což je situace z roku 2006. Na druhou stranu, ona ta krize zase trošičku zreální náklady. Trh byl v uplynulém období hodně netypický z hlediska nákladovosti vůbec. Narovná to pozice na trhu. Krize vždycky vyčistí kvantum věcí, zreální náklady a my jsme na to nachystaní lépe, protože od televize nemáme zase až tak velká očekávání, ve srovnání s jinými. Navíc momentálně sledujeme každý náklad, takže oproti velkým gigantickým televizím, které mají tisíc zaměstnanců, má TV Barrandov momentálně v pracovním poměru 74 lidí. Lépe se to kontroluje než v těch velkých mediálních skupinách.

Ušetříte také na synergii s filmovými studii Barrandov?

V každém případě je to součást naší strategie a má to být i naše konkurenční výhoda. Minimálně určitou část výkonů si jeden druhému dokážeme poskytnout, a musíme si pomáhat. Jsme jako dvě sestry vedle sebe. Určitě televize využije největší dabingové studio v České republice ve filmových ateliérech Barrandov. Že máme nádherné dekorační stavby, které nejsou vhodné jen pro film, ale i pro televizi, a náklady máme pod kontrolou, to je také ohromná výhoda. Z celého balíku nákladů tak určitě 25 procent zůstane ve skupině Barrandov, což je naše synergická výhoda.

Televize Barrandov zůstává v rámci této skupiny samostatnou společností, nebo se bude slučovat s filmovými ateliéry?

Je to samostatná společnost. Spojování jsme analyzovali a dospěli jsme k názoru, že to jsou dva různé byznysy. Kdyby se vám pomíchaly, ztratila by se vám motivace toho kterého subjektu. Takže jednoznačně zůstanou dvě samostatné společnosti.

Filmové ateliéry Barrandov vstupují do koprodukce některých zahraničních filmů. Váš předchůdce Vladimír Kuba mi před časem říkal, že TV Barrandov chce získat přednostní televizní práva na tyto filmy. Počítáte s tím?

Už jsme si to rozebírali a myslím si, že společné televizní projekty, kdy Barrandov Studio bude producent nebo koproducent a TV Barrandov bude mít televizní práva, je naprosto přirozená cesta. Opak by byl divný. Ale jsme otevření všemu, ne všechny koncepty budou zapadat do naší programové skladby. Barrandov Studio je tedy otevřené dalším zájemcům, máme kupu koprodukcí s televizí Nova, ale i s Českou televizí. Budeme se chovat tržně. Kdo bude mít zájem o určitý projekt a TV Barrandov se rozhodne, že do něj nepůjde, nabídneme ho televizi, která o něj bude mít zájem.

Už něco takového probíhá – myslím koprodukce pro TV Barrandov?

Filmová zatím ne.

A jiná?

V tomto roce máme určité plány, minimálně scenáristické, které chceme společně posoudit a je možné, že už v průběhu tohoto roku povíme víc.

Jsou to tedy filmové plány, nebo nějaké jiné?

Jsou to filmové plány, které mají velmi zajímavý obsah a pokud budou dobře scenáristicky uchopeny, Barrandov Studio do toho projektu půjde a TV Barrandov to samostatně vyhodnotí a když usoudíme, že ano, určitě do toho půjdeme spolu. Momentálně je na stole velmi zajímavé téma, společensky i jinak, a já za společnost Barrandov Studio zodpovědně říkám, že do toho filmového projektu půjdeme.

Jednáte s nějakými konkrétními českými režiséry, nabízejí vám projekty?

Ano, hledáme taková spojenectví. Říkám jim tichá spojenectví. Některé věci jsou rozpracované a až nastane ten správný čas, ráda vám o nich povím. Už se nám ale hlásí i noví lidé, protože ne každý den vzniká nová televize. Trhy jsou více méně uzavřené, takže my bychom se chtěli takovým mladým talentům otevřít. Už tu byli na pohovoru první lidé a zaujali nás svými pracemi. Určitě dostanou angažmá, a časem se z nich stanou špičkoví čeští režiséři. A nejen čeští, protože my půjdeme i do zahraničních koprodukcí, protože to je dnes ta správná cesta. Český trh je příliš malý, a my ho potřebujeme rozšířit. S jedním novým režisérem jsme si už plácli.

Janka Vozárová - 3

Kdo to je?

Janis Sidovský: Říká se o něm, že to je český Hitchcock.

TV Barrandov začala spolupracovat s Fero Feničem, který také připravuje vlastní digitální televizi Febio, chybí mu ale investor. Dokážete si představit, že by Febio TV začala vysílat od vás, když můžete odbavit až čtyři programy najednou?

S panem Feničem jsme se o tom nebavili. Víme, že momentálně nenašel investory a s rozvojem projektu Febio TV nepočítá. Ale protože má velmi dobré jméno na trhu a je zárukou kvality, nabídli jsme mu zakázku, kterou rád přijal, a my jsme tomu byli také rádi. Myslíme si, že jeho formát České milování nejen jménem, ale i kvalitou zpracování zaujme. Budeme ho vysílat v neděli večer v pásmu pravdivých příběhů. Je to vztahový pořad a myslíme si, že bude velmi zajímavý. Fero Fenič ho využije také ke své propagaci.

Podle zákona o rozhlasovém a televizním vysílání by vás jako povinný program měli do svých základních omezených nabídek zařadit všichni operátoři kabelové televize a IPTV. Někteří operátoři si ale zákon vysvětlují po svém a do analogové nabídky nové digitální televize nedávají. Například kabelová společnost UPC nabízí nové digitální televize pouze v digitální podobě, takže divák analogové kabelové televize je bez set-top-boxu nevidí. Bude to stejné i u televize Barrandov?

Obchodně jsme na tom zapracovali a dohodli jsme se s UPC, že budeme i v základní analogové nabídce a budeme samozřejmě i v digitální nabídce, což bude znamenat širší záběr diváků. Chce to individuální jednání s každým provozovatelem převzatého vysílání. Ze zákona nás musí vysílat, ale potom to je o tom technickém zázemí, kdy bylo instalované, v jakém je stavu… Zřídili jsme kvůli tomu naši bezplatnou infolinku, kde se každý může zeptat, jakým způsobem si nás může naladit. Na internetu jsme našli 126 distributorů kabelové televize, každého jsme osobně oslovili, s mnohými už máme podepsané smlouvy. Snažili jsme se nic nezanedbat a nenechávali jsme tomu volný průběh. Je pravda, že někteří se nás snažili využít a chtěli po nás, abychom jim přispěli na nějaké technické inovace.

A přispěli jste?

Chováme se normálně obchodně. Jednak nás mají zařadit povinně ze zákona, a zase až tak bohatá televize nejsme, abychom každému přispěli na technické úpravy.

Ze satelitních služeb avizujete vysílání v UPC Direct, Skylinku a Gitalu, ale ne v platformě Digi TV. V ní tedy televize Barrandov nebude?

Snažíme se jednat se společností Digi Czech Republic, ale tam to ještě ve stadiu ukončování jednání. Nedospěli jsme ke konkrétní smlouvě, ale určitě budeme šířeni i jimi.

Na vašem webu zatím vysílání přes Digi TV neavizujete.

To není chyba na naší straně, Digi TV reaguje se zpožděním a nepružně, ale myslíme si, že nakonec se dohodneme včas a TV Barrandov bude vysílat i tam.

Myslíte, že tam bude od svého startu 11. ledna?

Nejsem schopná to slíbit, ale pevně v to doufám.

Fotografie: Ivana Dvorská, DigiZone.cz

Anketa

Komu ubere TV Barrandov nejvíce diváků?

16 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 1. 2009 9:47

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+