Více

Jak se vede novým pořadům? Největší úspěchy a propadáky začínajícího podzimu

Které podzimní novinky se českým televizím osvědčily a přinesly jim nejvíc diváků? A kterým pořadům se zatím nedaří a vypadá to s nimi bledě? Ukazuje se, že čeští diváci opravdu navykli seriálům. Televize Nova slaví úspěch s fotbalovým seriálem Okresní přebor, menší radost už má z Dokonalého světa. Primě k lepším výsledkům pomáhají soutěže Česko Slovensko má talent a Na nože!, částečně i Show Jana Krause. České televizi se podařilo udržet silné pátky s druhou řadou seriálu Vyprávěj, přesunutou talk show Všechnopárty a dokumentárním cyklem 13. komnata.

Nejvíc diváků má Ordinace a Okresní přebor

Za prvních deset zářijových dní se nejlépe dařilo dvěma původním seriálům televize Nova: Ordinaci v růžové zahradě 2, kterou nejsledovanější česká televize vrátila v premiéře na obrazovku již poslední srpnový týden, a novému seriálu Okresní přebor. Oba tituly překonaly hranici 1,5 milionu diváků starších patnácti let, přičemž úvodní díl Okresního přeboru sledovalo v pondělí 6. září celkem 1,6 milionu diváků (u cílové skupiny diváků ve věku od 15 do 54 let, na kterou Nova prodává reklamu, dosáhl podílu 53,27 procenta). To je o trošku víc než u archivního československého seriálu Chalupáři, který Nova vysílala ve stejný den a vysílací čas od 20 hodin před nasazením Okresního přeboru. Výrazně přes milion diváků mají také nové premiérové díly denního nekonečného seriálu Ulice, jímž si Nova již několik let zdárně nastavuje prime time.

Přes milion diváků má také novácká talentová soutěž Talentmania, výrazně inspirovaná zahraničním formátem Got Talent, jehož licenci koupila konkurenční Prima. Dosud všechny díly Talentmanie překročily milionovou hranici a mírně překonaly konkurenční pořad Česko Slovensko má talent na Primě, v podílu na divácích ale dosahují hodnot, které jsou pro Novu podprůměrné (v cílové skupině diváků starších patnácti let těsně pod 30 procent). Televizi to však nemusí vadit: hlavním účelem této show je zabránit maximálnímu úspěchu soutěže Česko Slovensko má talent, což se daří. Výrazným propadákem podzimu je ale další původní seriál Novy Dokonalý svět, jehož první díl musela televize po premiéře opakovat, aby nalákala diváky na druhý díl.

ČTĚTE TAKÉ: Podzim na Nově? Talentmania, dva nové původní seriály a docusoap

Nova, Okresní přebor - 1

Seriál Okresní přebor patří k překvapením podzimního programového schématu Novy. Z absolutních novinek se mu daří nejlépe. (Foto: TV Nova)

Dokonalý svět zklamal na Nově, Markíza ho stahuje

Úvodní díl Dokonalého světa vysílala Nova ve středu 1. září od 20 hodin, reprízu zařadila mimořádně na sobotní dopoledne 4. září. V obou případech televize nezveřejnila výsledky sledovanosti a nesdělila je ani na přímý dotaz serveru DigiZone.cz. Druhý díl ve středu 8. září viděl necelý milion diváků (994 tisíc lidí) a porazila ho Pošta pro tebe na ČT 1, ovšem v cílové skupině diváků ve věku od 15 do 54 let byl nejsledovanějším nezpravodajským pořadem dne. Ani to nesmaže fakt, že v podílu na publiku se Dokonalému světu nedaří tak, jak by si asi Nova přála (u diváků starších patnácti let u druhého dílu 27 procent). A ještě horších výsledků dosáhl na sesterské televizi Markíza na Slovensku (podíl 15,4 procenta), která se rozhodla Dokonalý svět úplně stáhnout z vysílání.

Výsledky sledovanosti další podzimní novinky, série docusoap Příběhy bez scénáře, se Nova dosud nepochlubila. Není tudíž jasné, jak se daří první sérii Zlatí hoši, mapující profesionální chlapeckou hokejovou přípravku pražské Slavie. Pokud bychom se zaměřili na jednotlivé dny v týdnu, Nova tradičně opanovala úterky a čtvrtky, kdy vysílá seriál Ordinace v růžové zahradě 2, a částečně pondělky, které obsadila novým seriálem Okresní přebor. Nedělní souboj talentových soutěží mezi Novou a Primou zatím vypadá na plichtu, i když nelze vyloučit, že Nova z tohoto souboje odejde jako poražený i v absolutním počtu diváků. Vývoj sledovanosti obou formátů tomu naznačuje.

Nova - Dokonalý svět

Ženské publikum ve středu večer odmítá přepnout z Pošty pro tebe na nový seriál Novy Dokonalý svět z prostředí módního časopisu. Pro Novu je to zatím neúspěch. (Foto: TV Nova)

Primě se daří spíš po deváté večer. Talentová plichta

Prima nastoupila do letošního podzimu s velmi ambiciózním schématem plným novinek. Některé, jako třeba zcela nový seriál Cesty domů, však do vydání tohoto článku ještě nenasadila do vysílání (u tohoto seriálu se tak stane v sobotu ve 20 hodin). Jednoznačnou jedničkou ve sledovanosti je soutěž Česko Slovensko má talent, jehož sledovanost se v nejširší cílové skupině diváků starších patnácti let drží těsně nad milionem lidí. V podílu na publiku ale díky němu Prima dosahuje výrazně nadprůměrných výsledků, což se o konkurenční Talentmanii na Nově říci nedá. Jinak se ukazuje, že Primě se daří oslovovat diváky spíše po deváté hodině večer než hned na začátku prime time ve 20 hodin, kdy spolu soupeří především Nova a první program České televize.

ČS má talent, porota - 200

Porovnejte sledovanost talentových show na Nově a Primě

Kolik diváků mají talentové soutěže Česko Slovensko má talent a Talentmania? Server DigiZone.cz připravil tabulku, do níž postupně doplňuje výsledky sledovanosti jednotlivých epizod těchto soutěží na Nově a Primě. K dispozici jsou údaje jak za širokou cílovou skupinu diváků starších patnácti let, tak užší skupiny diváků ve věku od 15 do 54 let, na kterou obě televize prodávají reklamu. Dozvíte se údaje o dosaženém podílu na populaci, publiku a celkový počet diváků jednotlivých částí těchto soutěží. Klikněte zde

Prima se například pustila v pátek večer do přímého souboje s ČT 1, jejíž večerní schéma posledního pracovního dne v týdnu je už několik let prakticky neprůstřelné. Sebrala Kavčím horám Jana Krause a jeho Uvolněte se, prosím, a nasadila ho ve stejný čas pod názvem Show Jana Krause proti českotelevizní Všechnopárty Karla Šípa. Výsledek není zase tak tristní, i když Kraus napoprvé výrazně prohrál: minulý pátek 3. září ho sledovalo 690 tisíc dospělých diváků, zatímco Šíp přesvědčil více než milionové publikum. Ve stejný den před Krausem si odbyl premiéru i nový publicistický pořad Soukromá dramata s reportérem Jankem Kroupou. Vidělo ho 504 tisíc diváků při podílu na publiku 16,09 procenta. To je výrazně pod ambice Primy v tomto vysílacím čase.

K TÉMATU: Prima útočí na podzim řadou novinek. Bude ji to stát o polovinu více než obvykle

Česko Slovensko má talent - moderátoři

Česko Slovensko má talent přineslo Primě více než milion diváků, což je hodnota, na kterou byla druhá největší česká komerční televize v minulosti zvyklá, ale v současnosti to je rekord (Foto: Prima TV)

Krampol diváky nepřesvědčil, Pohlreich ano

Velký návrat někdejšího úspěšného zábavného pořadu Nikdo není dokonalý, tentokrát s přídomkem „Speciál“, se Primě příliš nepovedl. Nasadila ho v dvoutýdenním taktu do úterních večerů od 20 hodin proti veleúspěšné Ordinaci v růžové zahradě 2, čímž chtěla eliminovat silný nástup Novy po letním reprízovém období. Příliš se to ale nepovedlo. První díl talk show s Jiřím Krampolem sledovalo 24. srpna celkem 611 tisíc dospělých diváků při 17-procentním podílu na publiku. Druhý díl toto úterý 7. září vidělo už jen 574 tisíc dospělých diváků a podíl pořadu na publiku klesl na průměrných 15,14 procenta – což je opět hodnota pro hlavní vysílací čas na Primě podprůměrná.

Ještě horších výsledků dosahuje tento pořad u klíčové cílové skupiny diváků ve věku od 15 do 54 let, na kterou Prima prodává reklamu. První dva díly Nikdo není dokonalý vidělo v průměru 253 tisíc diváků při průměrném tržním podílu 13,46 procenta. Výrazně lépe se dařilo další nové soutěži Na nože! se Zdeňkem Pohlreichem, kterou Prima nasadila na úterní večery od 21:20 hod., tedy hned po Krampolovi. První část sledovalo toto úterý 696 tisíc dospělých diváků, tedy ještě o šest tisíc víc než mediálně více propíraný „nový“ pořad Jana Krause. V podílu na publiku si Na nože! připsaly 23,09 procenta, ale v hlavní cílové skupině pro Primu, u diváků ve věku od 15 do 54 let, dokonce 26,37 procenta. Pohlreich má na Primě zatím výrazně mladší publikum než Kraus.

Jiří Krampol

Návrat pořadu Nikdo není dokonalý s Jiřím Krampolem se Primě zatím moc nepovedl. I když v konkurenci Ordinace v růžové zahradě 2, kterou ve stejný čas vysílá Nova, se jí v minulosti dařilo ještě hůře. (Foto: Prima TV)

Čápi s mákem Primě neuškodili, Přešlapům se opět nedaří

První zářijový týden Prima nasadila společně se slovenskou televizí Joj na každý všední den od 20 hodin česko-slovenskou kuchařskou celebrity show Čápi s mákem (na Slovensku šla pod názvem Kapor na torte), kterou se obě televize snažily eliminovat maratón castingových dílů Talentmanie, nasazených na konkurenčních televizích Nova a Markíza od středy do neděle rovněž na 20 hodinu večer. Vzájemný souboj opět vyhrála silnější Nova, ale ani Primě se nedařilo tak špatně. Její Čápy s mákem sledovalo po všech pět dní v průměru 760 tisíc diváků starších patnácti let při tržním podílu 20,41 procenta (což je pro Primu jasný nadprůměr). Nejúspěšnější byl hned úvodní díl v pondělí 30. srpna, proti kterému nešla Talentmania. Vidělo ho 813 tisíc diváků a Prima dosáhla podílu 21,44 procenta.

Z hlediska tržního podílu se však Čápům s mákem dařilo nejlépe ve čtvrtek 2. září, kdy je sledovalo v průměru 21,90 procenta dospělého publika (celkem šlo o 812 tisíc diváků). Mírně lépe se tomuto pořadu dařilo u mladších diváků ve věku od 15 do 54 let. Prima začátkem září nasadila do vysílání i třetí premiérovou řadu původního seriálu Přešlapy, byť z hlediska sledovanosti tento seriál už první řadou nepřesvědčil a druhá měla diváků ještě méně. V tomto trendu Přešlapy pokračují i v třetí sérii a Primě rozhodně k lepším číslům v hlavním vysílacím čase nepomáhají. Veřejně dostupná jsou pouze čísla za první díl z této středy za cílovou skupinu diváků ve věku od 15 do 54 let. Přešlapy vidělo 324 tisíc diváků při podílu na trhu 17,31 procenta.

Prima - budova

Celkově může být Prima po prvních deseti zářijových dnech spokojena. Její sledovanosti stoupala nejvíc ze všech českých televizí. (Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz)

České televizi vyšel přesun seriálu Vyprávěj a Všechnopárty

Těžké rozhodování před sebou měla při tvorbě podzimního schématu Česká televize. V červnu přišla o Jana Krause, jehož talk show Uvolněte se, prosím! tvořilo pevnou součást úspěšného pátečního večera, nejsledovanějšího mezi všemi českými televizemi. ČT nakonec na Krausovo místo přesunula jinou talk show Všechnopárty s Karlem Šípem, kterou dosud vysílala v úterý večer. V souboji s Primou, která proti ní nasadila nový publicistický pořad Soukromé pasti s Jankem Kroupou a Show Jana Krause, vítězství obhájila. První Všechnopárty v novém vysílacím dni a čase vidělo 1,062 milionu dospělých diváků při podílu na publiku 34,34 procenta. Jan Kraus zaujal o 372 tisíc diváků méně. Nadále však platí, že Všechnopárty sledují spíše starší diváci.

Další páteční novinkou ČT 1 je druhá řada seriálu Vyprávěj, který Jednička dosud vysílala v pondělí večer. Přesun na poslední pracovní den v týdnu se ČT vyplatil: první díl premiérové řady vidělo 1,106 milionu dospělých diváků při podílu na publiku 31,62 procenta. Středeční Pošta pro tebe si nadále drží více než milionové publikum a poráží dosud nový původní seriál televize Nova Dokonalý svět (viz výše). Další novinkou ČT 1 je úterní dokumentární cyklus Projekt Apollo, kterému se zatím příliš nedaří. První tři díly sledovalo v průměru 362 tisíc dospělých diváků při podílu 9,87 procenta. Německý romantický seriál Deník doktorky, který v úterý večer od 21:20 nahradil Všechnopárty, dosud vidělo za první dva díly v průměru 429 tisíc dospělých diváků (podíl 13,57 procenta), což je rozhodně méně, než dosahovala talk show Karla Šípa.

Další novinky ČT 1 do vysílání teprve nasadí: od 20. září každé pondělí od 20 hodin slovensko-český seriál Kriminálka Staré město a od listopadu každou sobotu večer od 20 hodin čtvrtou řadu taneční show StarDance.

K TÉMATU: Podzim na ČT: Další řady StarDance a Vyprávěj, nový seriál Kriminálka Staré město

Seriál Vyprávěj

Druhá řada seriálu Vyprávěj se stala nejúspěšnějším novým podzimním pořadem na České televizi (Foto: archiv ČT)

Rozpačité září na televizi Barrandov

Televize Barrandov, která si pro letošní rok stanovila za cíl dosáhnout průměrného celodenního podílu na dospělém publiku okolo šesti procent, vstoupila do podzimní sezóny rozpačitě. Největší programový tahák, původní komediální seriál Profesionálové, dosahuje stěží průměrného podílu Barrandova na sledovanosti. Podle Janise Sidovského, marketingového ředitele Barrandova, jej například tuto středu večer od 21:05 hod. sledovalo 130 tisíc dospělých diváků při podílu 3,98 procenta. O něco lépe se vedlo publicistickému pořadu Tajemství lásek (téměř 170 tisíc diváků a podíl 5,32), který je nejúspěšnějším původním dílem Barrandova v prvním zářijovém týdnu. Bulvární magazín ze světa českého showbyznysu vysílala televize už loni, autorem námětu je sám Sidovský.

Nadprůměrných hodnot dosáhla i Politická střelnice Zuzany Bubílkové, kterou Barrandov od září přesunul na nedělní pozdější večer po dokumentárním cyklu Pravdivý příběh. Minulou neděli od 21:50 hod. ji vidělo 160 tisíc dospělých diváků (podíl 5,06 procenta). Výraznou zářijovou změnou je nasazení starších československých seriálů na nedělní pozdější odpoledne a podvečer. Konkrétně jde o tituly Chlapci a chlapi a Barrandovem opět opakovaných Třicet případů majora Zemana. Výsledky jejich sledovanosti však televize serveru DigiZone.cz nesdělila. Stejně jako sledovanost nové a poslední série dokumentárního cyklu České milování od Febia, kterou Barrandov od příštího odsune z pátečních 21:50 hod. až na půlnoc. Poslední novinka, původní lifestylový pořad Epocha, zatím čeká na svoji premiéru.

CIF16

K TÉMATU: Podzim na Barrandově? Pawlovská, Čtvrtníček, Decastelo a opět Bubílková

Návštěva TV Barrandov - 15

Televize Barrandov má už jen čtyři měsíce na to, aby dosáhla svého letošního cíle: šestiprocentního podílu na publiku. Zatím to ale na takový výsledek nevypadá. (Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz)

Anketa

Která česká plnoformátová televize má podle vás nejlepší podzimní programové novinky?

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+