Více

Jak se daří regionálním televizím v multiplexu 3 a lokálních sítích?

Letošní rok je přelomový z hlediska rozvoje pozemně šířených regionálních televizí. Zjišťovali jsme, jak se daří TV Metropol, Zak TV, Genusu Plus a dalším.

Metropol: Průkopník regionálního vysílání v multiplexu 3

Digitální televize Metrpol je, dá se říci, skutečně průkopníkem v oblasti regionálního vysílání v multiplexu 3. Byla první, která přistoupila na nabídku společnosti Czech Digital Group, aby šířila svůj signál v této síti jen z vybraných vysílačů. Z regionálních stanic je o ní slyšet nejvíce. Má mimo jiné vlastní marketingovou manažerku, která novináře obesílá tiskovými zprávami a dalšími materiály. Nedávno TV Metropol prošla radikální změnou programového schématu, z něhož zmizelo především živé dopolední vysílání (včetně Ranního bloku) a přešla na odpolední a večerní živý program. Další změny v programovém schématu by měly proběhnout v květnu. Do programu nám přibudou late night show, prozradil DigiZone.cz generální ředitel stanice Marek Vítek. Myslíme si, že umíme odhadnout, co v programu zabírá a co ne. Obchodně máme čísla o tom, který program má jakou výtěžnost a i podle toho děláme programové změny, přiblížil Vítek. To bylo například důvodem, proč stanice zrušila blok Ranní ladění s Petrou Slancovou a Petrem Ticháčkem.Obchod­ně dával nejmenší smysl, konstatoval šéf Metropole.

Petra Slancová a Petr Ticháček moderovali na TV Barrandov blok Ranní ladění. Slancová pokračuje na Metropoli jako zprávařka a namlouvá většinu upoutávek, Ticháček odešel.
Autor: TV Metropol

Petra Slancová a Petr Ticháček moderovali na TV Metropol blok Ranní ladění. Slancová pokračuje na Metropoli jako zprávařka a namlouvá většinu upoutávek, Ticháček odešel.

Stranou ale nezůstává ale ani odezva od diváků. Jde o kombinaci obou faktorů. Rozhodnutí je vždy kombinací obchodního reportu a diváckého zájmu, řekl Marek Vítek a dodal:U Ranního ladění se tento poměr po čtyřech měsících neukázal jako úplně ideální. Jako ve všech televizích i Metropol bojuje s obchodem. Vyvinuli jsme vlastní call centrum, které oslovuje naše potenciální klienty s jasně definovaným balíčkem služeb a vypadá to, že z obchodního hlediska jde o úspěšný projekt, nastínil možnost jak dát o sobě vědět Vítek. Důvodem je, že Metropol se orientuje na přímý prodej a jde o dobrou možnost, jak může oslovit případné zájemce. Operátorky mají k dispozici databázi pražských živnostníků a podnikatelů a postupně je obvolávají. V multiplexu 3 je televize spokojená, do sítě 4 už by se vracet nechtěla.

"U Ranního ladění se tento poměr po čtyřech měsících neukázal jako úplně ideální" uvádí důvod ke zrušení ranního vysílání generální ředitel stanice Marek Vítek.
Autor: Ondřej Hošt, DigiZone.cz

„U Ranního ladění se tento poměr po čtyřech měsících neukázal jako úplně ideální,“ uvádí důvod ke zrušení ranního vysílání generální ředitel stanice Marek Vítek.

Zak TV je s multiplexem 3 spokojena

Druhým subjektem, který po Metropoli vstoupil do pozemní digitální stě 3, byla západočeská Zak TV. Ta si počet inzerentů, jež se jí podařilo zatím získat, pochvaluje.Měli jsme z toho obavy. Šli jsme do něčeho nového, ale na druhou stranu jsme věděli, co nás čeká, konstatoval Jindřich Marek, výkonný ředitel společnost Zak TV, která je provozovatelem stejnojmenného kanálu a pochválil si, že stanice je s reklamním časem téměř vyprodaná.Když to srovnám s dobou, kdy jsme vysílali dvacet minut, je to jako v těch nejlepších časech. Tam nyní jsme. Jsme tedy docela příjemně překvapení, konstatoval Marek. Z inzerentů se daří získávat zatím pouze lokální firmy.Národní inzerenti si nás ještě nevšimli a je otázkou, zdali si nás vůbec někdy všimnou, dodal šéf Zak TV. Co se týká názorů od diváků, ty jsou kladné i záporné, televize se prý ale snaží odpovídat na všechny.Jeden z nich si stěžoval, že jsme například točili Miss Plzeň a netočili jsme Miss Šumava, přiblížil jednu ze stížností Marek.Každý den tu máme nějaký mail a ten je buď spokojený, nebo nespokojený. Ozývají se ale pochopitelně především ti druzí, přiznal Marek s tím, že ale nejde o výhrady typu „děláte to blbě, zavřete to“ apod. V plánech do budoucna je Jindřich Marek zatím opatrný. Řídím se heslem, nespravuj, co není rozbité, uvedl.

Genus Plus se nevyjádřila, TV Polar je zdrženlivá

V hodnocení vysílání, případně plánů a získávání inzerentů byla doslova na slovo skoupá ředitelka televize Genus Plus Alena Roubalová. Stanice vstoupila do multiplexu 3 šířeného z vysílačů Ještěd a Černá hora 1. února letošního roku. O tomhle se nechci bavit, uvedla Roubalová a dodala:Myslím, že na hodnocení je příliš brzy. Posledním subjektem, který prozatím využil možnost vysílat prostřednictvím multiplexu Czech Digital Group, je ostravská televize Polar. Její aktuální situaci přiblížil serveru DigiZone.cz jednatel společnosti Polar televize Ostrava Jaroslav Korytář.Měsíc od zahájení vysílání je relativně krátká doba na hodnocení. První ohlasy jsou pozitivní. Máme pocit, že vysílání, které jsme jednoznačně orientovali jako regionální problematiku, je správné a podle ohlasů je vidět, že jde o cestu, kterou budeme určitě pokračovat, uvedl Korytář.Vzhledem k tomu, že rozhodnutí začít vysílat padlo relativně pozdě a snažili jsme se naopak vysílání zahájit co nejdříve, nestačili jsme připravit masivní kampaň tak, aby byl klient od začátku připraven být účastníkem a využivatelem našeho reklamního prostoru. Rozjíždí se to nicméně pozitivně a máme z toho celkem dobrý pocit, dodal šéf televize Polar, která se chce v budoucnu účastnit i národního reklamního trhu.Až budeme měřitelní, budeme určitě zajímaví i pro mediální agentury. Od toho si také hodně slibujeme, přiblížil Korytář. Co se týká regionální klientely, televize je také na počátku, ale první pocity nejsou špatné.

Zkušební vysílání televize Polar v únoru 2012. (Zdroj: Facebook TV Polar)
Facebook TV Polar

Zkušební vysílání televize Polar v únoru 2012. (Zdroj: Facebook TV Polar)

TV Gimi vysílá na Českobudějovicku už téměř tři roky

Už téměř tři roky existuje na Českobudějovicku pozemní digitální multiplex společnosti Gimi, který vysílá z lokality Včelná. Vysílání stejnojmenné televize hodnotí její provozní a výrobní manažer Štěpán Kuděje kladně.Odezvy diváků jsou pozitivní. Jediné, s čím máme problém, je měření sledovanosti, ale to se v podstatě řešit nedá. Jedinou možností je něco obdobného, jako mají rádia s poslechovostí, to znamená poptat nějakou agenturu, která se tímto zabývá a nechat si výsledky zpracovat, uvedl Kuděje. O inzerenty prý nouze není.Je to pro ně dobrá možnost vyzkoušet si, jaké to je, mít televizní reklamu za cenu mnohem menší, než kdyby šly do celoplošného vysílání, upřesnil provozní a výrobní manažer TV Gimi. Minulý rok televize zásadním způsobem změnila formát. Dříve jsme vysílali všechno a za každou cenu. Dnes jsme přistoupili k tomu, že vyrábíme třicet minut vysílání denně a ty reprízujeme po celý den, přiblížil Kuděje.

Českobudějovická TV Gimi má od března nové webové stránky.
Autor: repro foto web TV Gimi

Českobudějovická TV Gimi má od března nové webové stránky.

Klimkovická jistota a nováček z Ještědu

Kladně se k regionálnímu vysílání ve vlastním multiplexu staví i Oldřich Burger ze společnosti B Plus TV, která provozuje stanici Local TV Klimkovice.Díky tomu, že nám ubylo několik našich klientů, mohli jsme naše vysílání obohatit bohulibými pořady, jako například Hubneme si sami. Jsme velmi skromná televize. Reklama přestavuje možná jedno procento. Žijeme především z příspěvků od obcí, které jsou vysílány v našem programu. Obce si zpracovávají obsah vlastními lidmi, takže si ho platí extra. Nám platí pouze za šíření signálu, uvedl pro DigiZone.cz Burger, který tuto stanici hodnotí jako „supernízkoná­kladovou“. Co se týká případného rozšiřování vysílání nebo novinek, do vysílání se dostávají průběžně. Poměrně nedávno se tu například objevil blok věnovaný začínajícím místním kapelám. Nováčkem na poli pozemního vysílání je i RTM působící na Liberecku a Jablonecku.Záleží pochopitelně na tom, jak se na to podíváme. Odezvy máme ale relativně dobré. Diváka se snažíme oslovit tím, co na celoplošné televizi nemá. Jsme stále ještě ve fázi, že zjišťujeme, co by například chtěli diváci vidět, řekl DigiZone.cz ředitel RTM Zdeněk Chlebík. Co se týká plánů na sportovní kanál, ten je stále ve hře, ale prý jde o „běh na dlouhou trať“.

19 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 8. 4. 2012 21:58

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+