Více

Jak dopadlo mistrovství světa v hokeji na ČT z pohledu ekonomiky?

Česká televize hlásí stoprocentní vyprodanost reklamních časů i sponzorských vzkazů, nepodařilo se jí ale prodat sublicence pro vstup do dějiště šampionátu komerčním televizím.

Nešlo nám o zisk, říká ČT

Vyplatilo se České televizi vysílat letošní mistrovství světa v hokeji? Respektive, skončil rozpočet Kavčích hor určený na tuto akci v plusu, nebo alespoň na nule? Na takto jednoduše položenou otázku odpovídá ČT velmi vyhýbavě. Ačkoli se po ukončení šampionátu pochlubila hned ve dvou tiskových zprávách rekordní sledovaností i návštěvností speciální internetové stránky www.mshokej.cz, jakmile přijde řeč na konkrétní částky, odpovídá ČT velmi obecně. Přitom z obchodního hlediska pro ni šampionát skončil dobře: deklaruje stoprocentní vyprodanost zákonem stanoveného limitu pro reklamní časy na programu ČT Sport i sponzorských vzkazů, pro které sice zákon žádný limit nestanovuje, ale sama ČT si interně stanovila, že jich nesmí být víc než šest v jednom živém vstupu.

Česká televize nekupuje sportovní práva za účelem dosažení zisku. V případě akce, jakou je mistrovství světa v hokeji, se jedná o událost celospolečenského významu. Hokej je českým národním sportem a Česká republika v něm pravidelně dosahuje nejvyšších příček. Při plánování televizního pokrytí mezinárodních sportovních akcí typu MS LH se snažíme program strukturovat tak, abychom prodávali to, co můžeme prodat, a to co nejefektivněji, ale zároveň jen v té míře, abychom nenarušili program nadbytečnou reklamou apod. Protože chceme vysílání vždy zpřístupnit co největšímu počtu diváků, snažíme se využít i práva na internetové vysílání. Otázka příjmů tedy, i ve světle těchto faktů, není pro ČT při rozhodování o tom, jakou cenu za práva zaplatí, klíčová, říká Karolína Blinková, specialistka tiskového oddělení ČT.

Vysílací práva kupoval ještě Janečkův tým

Celý článek čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz.

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+