Více

Jak Český rozhlas vyhandloval s komerčními rádii kmitočty pro „Plusko“

Čtvrtý celoplošný okruh veřejnoprávního rozhlasu v FM pásmu byl pro privátní rádia nemyslitelný. Nakonec se přeci jenom našlo řešení, ale bylo to něco za něco.

Všichni budou spokojeni. Opravdu?

Nejdřív to vypadalo, že Český rozhlas nebude mít šanci prosadit proti odporu komerčních rádií změnu zákona, která by mu umožnila vybudovat čtvrtý celoplošný okruh na velmi krátkých vlnách. Tedy že jeho nová stanice mluveného slova ČRo Plus nebude moci požívat stejných výhod jako Radiožurnál, Dvojka a Vltava – podle stávajícího zákona jediné tři veřejnoprávní rozhlasové programy, které mohou v analogu vysílat celoplošně. Ještě loni v listopadu, tedy přede dvěma měsíci, prezident Asociace provozovatelů soukromého vysílání (APSV) a zároveň i největšího tuzemského rozhlasového domu Lagardère Active Česká republika Michel Fleischmann zcela odmítal tzv. malou novelu zákona o Českém rozhlasu, která by vznik čtvrtého celoplošného okruhu povolila.

CIF16

Právě po listopadovém jednání volebního výboru sněmovny, který má v gesci i mediální legislativu, došlo k obratu. Poslanci projednávání bodu přerušili a požádali představitele komerčních rádií a Českého rozhlasu, aby se mezi sebou dohodli na přijatelném kompromisu. Ten se rodil přes vánoční svátky a v „bolestech“, jak připustil na včerejším pokračování schůze volebního výboru Michel Fleischmann. Nicméně k dohodě došlo, a vydělal na ní nejen Český rozhlas, ale i komerční rádia. Pozměňovací návrh k novele od ministerstva kultury, ještě „teplý“, poslancům předaný přímo na místě, předpokládá, že Český rozhlas pro „Plusko“ využije především kmitočty, na kterých už nyní vysílají jiné jeho programy. Jinými slovy, že dojde k optimalizaci vysílacích sítí.

 

Foto: Ondřej Hošt, DigiZone.cz

Na dohodě "privátů" s Českým rozhlasem nejvíc vydělá Michel Fleischmann

Celý článek a úplné znění dohody mezi Českým rozhlasem a APSV čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+