Více

Jak bude generace „dětí milénia“ utvářet budoucnost televize

Jde o mladé lidi narozené v letech 1981 až 2000, jejichž způsoby konzumace médií jsou úplně jiné než u starší generace. Právě na nich bude záležet další vývoj televize.

Někteří odborníci se domnívají, že budoucnost televize je v samoobslužném servisu. Jedním z důvodů, proč jsme se ještě neocitli v tomto okamžiku, je ten, že se ocitáme na rozhraní tisíciletí, což je velmi dynamický moment sám o sobě, kdy není nutné násilně vynucovat změny modelů sledování televize. I tak je technologických změn až dost... A právě generace „dětí milénia“ je tou, která mění zvyky ve sledování televizního obsahu.

Kdo jsou „děti milénia“? Anglicky „millennials“ jsou tou generací, která se narodila nebo je na prahu dospělosti právě v momentě změny milénia, tedy generace narozená mezi lety 1981 a 2000.

Ale netrapte se. Způsob, jakým televizi vnímáme a vstupujeme s ní do kontaktu, se mění právě v souvislosti s chováním této „generace milénia“. Spotřebitelské výdaje nejpočetnější demografické skupiny televizních diváků ve Spojených státech dosáhly vloni částky více než 1,3 bilionu dolarů. Tato obrovská částka svědčí o tom, že mladá generace „dětí milénia“ si již nepřeje sledovat televizi stejným způsobem, jak tomu chtěla generace starší (v Americe nazývaná „Boomers“).

Kdo jsou „děti milénia“

Verizon Digital Media Services nedávno zveřejnila zprávu, která sleduje mediální spotřební chování a návyky právě této zmiňované mladé generace. Děti milénia lze charakterizovat třemi způsoby:

  1. Jsou vysoce mobilní
  2. Chtějí personalizovaný televizní zážitek
  3. Čas je pro ně velmi důležitý

Podívejme se na jednotlivé body v grafech.

Vysoká mobilita, užívání několika zařízení najednou

Ze studie nezávislé výzkumné agentury eMarketer provedené v roce 2013 používá zhruba 93 % dětí milénia mobilní telefon a asi 63 % smartphone. Tato mladá generace dosahuje také největší penetrace v používání internetu - až 93 %. Generace milénia je mobilní, což velmi ovlivňuje i její způsob konzumace médií. Podle studie společnosti Verizon chtějí mladí sledovat obsah jinak než na televizní obrazovce – viz Graf 1.

 



Tento trend není žádným překvapením. Společnost Google již v roce 2012 zjistila ve své studii Multiobrazovkový svět (The New Multi-Screen World), že lidé konzumují televizní obsah každý den na několika různých zdrojích. Generace milénia je typickým příkladem tohoto nového modelu sledování video obsahu: kdykoli, kdekoli a jakkoli.

Není to jen o zařízeních

Celý článek čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+