Hlavní navigace

Inzert TV přešla do ostrého provozu, uvažuje i o celoplošném vysílání

12. 7. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Šíření v multiplexu 4 na celoplošné bázi by ale bylo podle slov ředitele televize a jejího jednatele Tomáše Fuxy reálné pouze tehdy, pokud si na něj stanice dokáže vydělat.

Šéf Inzert TV: Konec TiP TV nás příliš nepotěšil

Od 1. prosince mohou televizní diváci v dosahu terestrického multiplexu 4 naladit tematickou stanici Inzert TV. Ta, jak již z názvu vyplývá, nabízí možnost inzerce téměř v jakékoliv podobě. Doposud ale zástupci programu hovořili o tomto vysílání jako o zážehovém. To se ale od července změnilo. Stanice přešla do ostrého režimu, a to shodou okolností přibližně ve stejné době, kdy své vysílání ukončil podobný projekt TiP TV. Tomáš Fuxa, šéf stanice a jednatel společnosti InzertMax, která licenci pro tuto televizi vlastní, tento krok ale překvapivě nepřivítal. Z krachu stanice nemám příliš velkou radost. Konkurence nás více motivovala, uvedl Fuxa.

V současné době se Inzert TV připomíná billboardovou kampaní na území Prahy, zaznamenat ji mohli také návštěvníci portálu Seznam.cz formou bannerové reklamy. Co se kampaně týká, vyšla nás levně. Vešli jsme se přibližně do jednoho milionu korun, konstatoval Fuxa. Projekt se chce v září letošního roku připomenout odborné i laické veřejnosti tiskovou konferencí. Podle slov jednatele a šéfa televize je třeba tento projekt dostat více do povědomí veřejnosti. Nechali jsme si udělat průzkum, který nám dal poměrně jasnou představu o tom, jak si stojíme. Předpokládám, že si nás denně pustí několik desítek tisíc diváků. Nejsme ale televize na dlouhé sledování. To přenecháme ostatním, konstatoval Tomáš Fuxa.

TiP TV přímo konkurovala tematické stanici Inzert TV
Autor: repro foto z webu tiptv.cz

TiP TV přímo konkurovala tematické stanici Inzert TV

Do roka dvě stě tisíc diváků? Není to prý nereálné

Ačkoliv inzertní televize není kanálem, který by oslovoval masy, její šéf a jednatel v jedné osobě si myslí, že stanice může co do počtu diváků ještě růst. Do roka by podle něho mohla denně oslovovat až dvě stě tisíc diváků, což není zrovna malé číslo. Tomáš Fuxa se tedy rozhodně při zemi nedrží. Z posledního průzkumu, který jsme si nechali provést, vyplynulo, že 130 tisíc lidí nás sleduje. Číslo ale bude určitě menší. Viděl bych ho někde na polovině, upřesnil Fuxa. To je i důvod toho, co již bylo napsáno výše. Denní sledovanost takovéto stanice se předpokládá v řádech desítek tisíc diváků.

V zážehovém režimu, který trval přibližně sedm měsíců, zástupci televize zjistili, že její vysílání nebude možné realizovat pouze z poskládaných partnerů. Proto Inzert TV začala spolupracovat se slevovými portály a ve svém vysílání nabízí například tipy na cestování, oblečení, doplňky pro domácnost a řadu dalšího. Mezi naše klienty patří například Kasa.cz, přiblížil šéf televize. Od podzimu, konkrétně od září, chce Inzert TV přejít do další fáze spolupráce se svými partnery. „Budeme představovat nejvýhodnější nabídky ze slevových portálů. Uděláme tedy za naše diváky top výběr.

Vítaného partnera našla Inzert TV například v nákupním serveru Kasa.cz.
Autor: repro foto kasa.cz

Vítaného partnera našla Inzert TV například v nákupním serveru Kasa.cz.

Inzertní televize má smysl, říká Tomáš Fuxa

Jednatel a šéf televize Inzert si podle dostupných zdrojů snaží udělat obrázek o svém projektu zvenčí, respektive, jak se na tento projekt diváci i obyčejní diváci. Nemohl tedy pochopitelně nezaznamenat i kritické reakce na tuto stanici. Chápu, že řadě lidí se inzertní televize nezamlouvá a berou ji jako zbytečné plýtvání kapacitou, ale existuje řada lidí, kteří tuto formu nabídek uvítají. Například je několik desítek procent lidí, kteří neumějí ovládat internet. My jim nabízíme vlastní zákaznické centrum a s objednávkou jim můžeme pomoci, argumentuje Fuxa a dodává: Další skupina lidí je ta, která se nechce probírat na internetu řadou nabídek. My to uděláme za ně.

Televize bude nadále stavět na stávajícím, tedy především grafickém podání inzerce. V případě, že o to klient projeví zájem, jsme mu pochopitelně schopni natočení komerční reportáže zrealizovat, ale produkcí se nezabýváme. Vysílání TiP TV za těch několik týdnů ukázalo, že taková televize se tu neuživí, konstatuje Tomáš Fuxa. Od září chce taktéž televize nabízet divákům možnost vkládat jejich inzeráty do crawlu (běžící lišty). Zájemce jednoduše pošle svůj text prostřednictvím SMS a ten se po nějaké době zobrazí přímo ve vysílání televize. I když jsme inzertní televize, chceme udělat vysílání pro diváky maximálně atraktivní, dodává šéf a jednatel Inzert TV.

BRAND24

Ukázka z promo spotu představujícího stanici Inzert TV.
Autor: repro foto YouTube

Ukázka z promo spotu představujícího stanici Inzert TV.

Stane se Inzert TV celoplošnou televizí?

Tomáši Fuxovi nelze upřít fakt, že svému projektu téměř bezmezně věří. V případě, že k tomu bude možnost, nevyhýbá se ani tomu, aby se televize stala celoplošnou. Inzert TV by si na to ale pochopitelně musela vydělat. Vážně uvažujeme o tom, že se s panem Pařízkem (Radim Pařízek je skrze společnost Digital Broadcasting provozovatelem multiplexu 4, pozn. red.) domluvíme na celoplošném vysílání. Pokud si však na to nevyděláme, nemá smysl do toho jít, konstatoval Fuxa, který se v tomto směru opět trošku opřel do projektu dnes již nevysílající TiP TV: „Osobně mě překvapilo, že s takovýmto velkolepým projektem přišli. Nebylo možné to dlouhodobě ufinancovat.“

Ve hře jsou případně ale i další varianty. Tomáš Fuxa se de facto nevyhýbá spolupráci s žádným operátorem. Pan Pařízek nám nabídnul dobré podmínky a v současné době nemáme důvod k tomu něco měnit, konstatoval šéf a jednatel Inzert TV. Stanice je v multiplexu 4 tak trochu osamělým jezdcem, protože obývá digitální síť, která je de facto (s výjimkou TV Pohoda) plně ovládaná skupinou Nova. Kromě jejího hlavního kanálu v HD rozlišení jsou tu šířeny programy Fanda, Smíchov a Telka. Celoplošné šíření by pro nás pochopitelně znamenalo nezanedbatelné náklady v řádech milionů. Pokud si na to nevyděláme, nemá cenu do toho jít, opakuje Fuxa.

Už jste si někdy naladili stanici Inzert TV?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).