Více

Internet nás naučil sledovat televizi jinak. Přizpůsobí se tomu provozovatelé?

Televizní vysílání v Česku je stále ještě na jiné úrovni než ve Spojených státech nebo Velké Británii. Tamní trendy ale brzy dorazí i k nám. Jsme připraveni?

Dnešní televizní diváci na vyspělých televizních trzích jsou daleko více pohlceni kumulovanými médii a sledují obrazové vysílání se smartphonem nebo tabletem v ruce. Spolu s tím se mění i podmínky, principy a strategie pro zadavatele reklamy, což nutí designery a marketéry změnit styl jejich práce.

Trendy sledování televize na vyspělých trzích dávají inzerentům jasný signál: Změňte svoji strategii, přeprogramujte své mozky. Internet a moderní média jsou tady, už nejde jen o klasické sezení u televizní obrazovky. To má samozřejmě vliv i na práci kreativců a marketérů.

Televize v ruce

Na základě údajů americké konzultační, technologické a outsourcingové firmy Accenture sleduje 49 procent diváků ve Spojených státech a Velké Británii obrazové vysílání prostřednictvím internetu a tzv. „malé obrazovky“ svých telefonů a tabletů. Toto číslo dosahuje až neuvěřitelných 82 procent mezi diváky ve věku 18 až 24 let, z nichž dokonce 60 procent tvrdí, že více než jednu čtvrtinu veškerého televizního obsahu sleduje prostřednictvím širokopásmového připojení k televizoru (stejně tak tvrdí 32 procent všech ostatních spotřebitelů ve Spojených státech, bez ohledu na věk). Sledování OTT (over-the-top) obsahu je tak povýšeno na stejnou, nebo dokonce vyšší úroveň, než samotné „klasické“ televizní vysílání (viz Poznámka 1).

widgety

Několik posledních let nesledují lidé televizní vysílání pouze v televizi, ale stále více se přiklánějí ke sledování svých oblíbených programů a pořadů na mobilních zařízeních, stejně jako studují nové pořady spíše v sociálních médiích, než v televizních programech.

 

Foto: Karel Choc, DigiZone.cz

Mobilní televize se pomalu prosazuje i v Česku. Stále ale ještě nabízí jen zlomek toho, co podobné služby na Západě.

Celý článek čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+