Více

Ideální sledovanost Novy Cinema? Řádově jednotky procent, říká šéf Novy

Televize Nova bude spokojena, když se sledovanost jejího filmového kanálu Nova Cinema bude pohybovat v jednotkách procent. Zpravodajskému serveru iDnes.cz to řekl generální ředitel Novy Petr Dvořák, který nechtěl naznačit žádné přesnější číslo. Po zařazení Novy Cinema do zemské digitální sítě 2 se průměrný denní podíl tohoto programu na divácích starších patnácti let přehoupl přes jedno procento.

Dvořák odmítá, že by Nova Cinema odebrala diváky hlavnímu programu Novy, byť po 15. prosinci, kdy se Nova Cinema objevila v multiplexu 2, podíl Novy kleslal. To není pravda. Podle našich zjištění z prosince si Nova svoje diváky udržela a Nova Cinema našla diváky mezi těmi, kteří nenašli oblíbený produkt v České televizi, na Primě nebo jinde. Například 6. ledna jsme v celkové sledovanosti obou kanálů dosáhli 51 procent, to není špatný výsledek, říká Dvořák.

Ředitel Novy rovněž odmítl výtky na programové schéma Novy Cinema. Myslím, že vzhledem k tomu, jakou má Nova Cinema penetraci a jak se snažíme udržet ekonomickou efektivitu kanálu, tak ta nabídka byla možná ne oslnivá, ale atraktivní určitě. Když se podíváte na ostatní televize, tak Nova Cinema si během vánočních svátků výrazně polepšila, konstatoval šéf Novy.

Brzké zařazení Novy Cinema do multiplexu 2, v němž měla původně začít vysílat až letos na jaře, Dvořák vysvětluje velmi dobrou výkonností tohoto kanálu na satelitu, v kabelech a IPTV. Za rok fungování se mu podařilo dostat na pozici číslo jedna mezi filmovými kanály. Navíc jsme chtěli využít situace, že jsme dojednali podmínky pro šíření signálu v digitálních sítích. A také jsme divákům chtěli přinést dárek k Vánocům. V průběhu zimy a prázdnin měli mnohem více času sledovat televizi, vysvětlil Dvořák.

Nova Cinema zahájila pozemní digitální vysílání necelý měsíc před startem nové plnoformátové digitální televize Barrandov, která má konkurovat právě Nově a Primě.

6 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 11. 1. 2009 23:26

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+