Hlavní navigace

Hybridní televize je zábavou pro celou rodinu, říká Denisa Kollárová z České televize

23. 3. 2017
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Karel Choc
Aktualizováno 24. 3. 2017 0:38
AKTUALIZACE – Jednou z nejčastěji skloňovaných zkratek letošního TVCONu bylo HbbTV, své zkušenosti s červeným tlačítkem představila posluchačům i specialistka České televize na nelineární vysílání.

Poznatky, ze kterých ředitelka marketingu veřejnoprávní televize Denisa Kollárová při své prezentaci čerpala, vycházely z třítýdenní dotazníkové akce z letošního ledna. Jejím prostřednictvím se povedlo sesbírat 46 855 vyplněných anketních formulářů. Jak Kollárová upozornila, četnost odpovědí byla výrazně vyšší o víkendu, přičemž výzva k účasti byla zařazena na všechny stanice České televize.

HbbTV je rodinná záležitost

Podle zjištění České televize je technologie HbbTV velmi akceptována střední a starší generací, a to dokonce více než internet. Přes 84 procent respondentů přijímá HbbTV přes pozemní TV vysílání a dvanáct procent přes satelit.


Autor: Česká televize

Kollárová také označila HbbTV za rodinnou záležitost, protože nejčastěji, konkrétně u 45 procent domácností, využívají červené tlačítko dva její členové, zatímco v 35 procentech domácností využívá hybridní aplikaci ČT bod jen jeden člen.


Autor: Karel Choc

Denisa Kollárová

HbbTV pohodlnější než Smart TV aplikace

Tvrdá data dodala i Hana Friedlaenderová z výzkumné agentury Nielsen Admosphere. Ještě v roce 2015 činil podíl televizorů se spuštěným HbbTV u českých domácností pouhá dvě procenta, loni už to bylo sedm procent. Některou z HbbTV služeb využívá 36 procent diváků, kteří disponují potřebně vybaveným televizorem.


Autor: Nielsen Admosphere

Nejčastějším důvodem pro nevyužívání hybridních služeb je absence potřebných technických informací pro jejich zapojení.


Autor: Nielsen Admosphere

Vybrané funkce chytrých televizorů

Co se týče srovnání mezi smart aplikacemi a HbbTV, 72 procent respondentů považuje ovládání hybridních aplikací za pohodlnější. V případě reklamního účinku hybridních aplikací se ke stisknutí tlačítka pro více informací na základě HbbTV kampaně odhodlalo 42 procent respondentů.

BRAND24


Autor: Nielsen Admosphere

HbbTV reklamy s proklikem

Pro efektivitu hybridní kampaně je klíčové správné zacílení, dobré načasování, výběr správného formátu a vhodná kreativa.


Autor: Karel Choc

Hana Friedlaenderová

Další podrobnosti z přednášek, které zazněly na letošním ročníku konference TVCON, přineseme v chystaném souhrnném článku.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).