V tomto případě opravdu šlápl Skylink vedle. Až bude dodávat přijímače abonentům zdarma a veškeré reklamace a servis si bude řešit sám, pak ať mají programy klidně číslo 999999999999.
Jenže ve chvíli, kdy si zákazník buď kupuje přijímač sám, nebo mu ho instaluje servisní partner, nemá Skylink do věcí jako je řazení programů a podobně absolutně kecat!
Naprosto základní funkcí jakéhokoliv settopboxu je uživatelské řazení programů. Někdo má prostě rád ČT, jiný Novu, jiný slovenské programy, další chce mít v první desítce ARD, ZDF, CNN... Toto je vždy na uživateli, protože to ON si kupuje přijímač a je to JEHO přijímač.
Nechápu tedy, proč by měl Skylink omezovat uživateli funkci JEHO přijímače z nějakých svých zvrácených pohnutek?
Se Skylinkem to jde od desíti k pěti, tohle je z mého pohledu ještě mnohem horší než diskutovaný servisní poplatek, protože zde se defakto zasahuje zvenčí do majetku zákazníka a tento se upravuje dle preferencí někoho, kdo daný majetek nevlastní.
Skylink by se především měl starat, aby mu korektně fungovaly karty, a v případě "ready" přijímačů zjišťovat bezproblémovou spolupráci s kartami, ale to je tak vše. Ostatní věci ať laskavě nechá na zákaznících a necpe se tam, kam nemá.
tenhle křáp jsem si pořídil právě na základě pozitivní recenze na digizone a tluču hlavou o zeď... na zjištění asolutně d3bilního software totiž nestačí používat přijímač 2 hodiny, samovolné mazání a přehazování programových pozic, neschopnost uložit nové programové pozice nebo nefunkčnost některých jiných funkcí se totiž hned neprojeví, chce to přijímač používat alespoň několik dnů! od doby pořízení proběhlo několik aktualizací, jenže nakonec se ukázalo, že každá další je jen horší a horší a obsahuje ještě d3bilnější chyby! no a tahle, poslední která měla všechno vyřešit, to nakonec totálně dorazila a odsunula tenhle jinak luxusně vypadající stb rovnou na smetiště
NIKDY aktualizaci neprovedu, to radši jednou za čas, když se projeví chyby (protože ne vždy se projeví), provedu nastavení z továrny
Přesně tak. Tento přijímač jsme tu před časem už jednou probírali a můj názor se od té doby nezměnil a ani nezmění. Firma Humax je už přes 10 let naprosto neschopná firma co se týče vydávání jakýchkoli nových fw na své přijímače a tenhleten typ je toho jen dalším důkazem. Proto doporučuji při nákupu nového přístroje se této značce a tomuto typu konkrétně se obloukem vyhnout.
Díky za řazení, to mi uteklo. Ohledně flash 40GB je to u tohoto přijímače nutnost. Bohužel jeho formátování neumožňuje použít menší disky. Já sám používám u svého přijímače i flash 2GB a bez TimeShiftu to na jeden film v SD stačí. HD však již potřebují více. Některé přijímače však vyžadují větší kapacitu, protože prý chtějí zaručit jejich bezproblémové nahrávání.Souhlasím, že flash 30GB je ideální a jejich cena je v současnosti již přiměřená, to u 40GB se říci nedá.
Měl bych pár poznámeček:
1) "S řaděním kanálů je však opět problém" - prosím česky!
2) "Disk o menší kapacitě by nemohl vzhledem k velikosti plně zaručit všechny funkce, například TimeShift." - co to je za kravinu? Já mám k jednomu satu 30GB HDD a k jednomu dokonce 4GB flash a timeshift funguje naprosto bez problémů. Většinou je stejně max timeshiftu hodina a to je na SD programu záznam v řádu jednotek GB.
Pokud jde o to řazení programů - takový sat bych si nikdy nekoupil. Ale nejhorší je že když už koupíte tak to vrátíte max. do 14 dnů při nákupu přes net, reklamac neuspěje je to přece "vlastnost" - proto elektroniku zásadně kupuji přes net abych měl tu možnost vrácení. Člověk nikdy neví jak (moc) ruplo zrovna výrobci v šišce a jaký nesmysl do výrobku zakomponoval.
Např. telku jsem si (blbec) koupil v Makru a tam taky na DVBT nejdou sortovat kanály - až přes support Asusu v TW mi sdělili že to není chyba ale vlastnost.
To je otázka certifikátu Skylink Ready. Pokud ho výrobce chce, musí splnit podmínky Skylinku. Nikdo ale výrobce nenutí tento cerifikát získat.
Obecně tato omezení vychází z potřeby zjednodušení podpory zákazníků. Pokud polovina zákazníků neumí naladit nový transpondér, pak jsou výsledky takovéto. Zjednodušení pro jednoho, znamená komplikaci pro druhého. Mně se to taky nelíbí, ale co nadělám.
Kuba to vystihl naprosto přesně, jsem stejného názoru, výrobce, nebo provozovatel služby mi do mého majetku nemá co vnucovat, může pouze nabízet možnost volby.
Bude potřeba nastudovat certifikační podmínky podrobně, protože Petr Veselý to upřesňuje, že k certifikaci nebrání i možnost vypnutí FastScanu a tedy řazení programů může být libovolné, nikoli od 4000. V případě Humaxu se na tuto možnost asi vykašlali, což je škoda, HW totiž přijímač nemá konkurenci (mezi certifikovanými).
"protože tato funkce je mezi základními požadavky pro získání certifikátu Skylink ready".
A kdo je k tomu nutí kolego Veselý smím-li se zeptat? Na trhu je spousta kvalitních přijímačů které bez problémů fungují i bez nějakého nesmyslného certifikátu. Takový šunt na kterém nejdou seřazovat programy kdybych někomu nainstaloval tak mi ho většina za dva dny omlátí o hlavu a vůbec bych se jim nedivil a žádné OK na to nebude mít vůbec vliv. Ohledně těch čísel. Ano,základní programy jíž je cca 23 si pamatuji z hlavy naprosto přesně poněvadž je ladím všem /až na výjimky/ stejně.
Dobrý den,
nový SW má zásadní chybu v číslování kanálů, dále byl změněn obsah internetových stránek k horšímu (chybí internetová rádia, ARD a pod.).
V současné době již neplatí to, co je zobrazeno v DIGI ZONE viz změna nabídek portálu. Úpravy SW ve versi 26 v žádném případě nesplňují slibované změny. Všem známým jsem doporučil, aby si zatím ponechali versi 10.
Vážení,
Satelitní přístroj Humax IRHD 5100S.
set-top-box Humax IRHD 5100S jsme zakoupili v březnu 2012. Nikdo nás při prodeji neinformoval o problémech které, nastanou uvedením nového softwaru, týkající se číslování kanálů. Nás i jiné uživatele toto nové opatření rozčarovalo namísto ulehčení používání přístroje – komplikace.
Jsme rozhodnuti přístroj vrátit a požadovat vrácení kupní ceny přístroje a rovněž odstoupení od spolupráce se společností SKYLINK. Jak se v poslední době jeví, už zavedením poplatku 29 Kč (připomíná mi to 30Kč poplatky za zdravotnictví), SKYLINK svým postupem začíná svým zákazníkům ztrpčovat život a jsme přesvědčení že, jen u těchto opatření nezůstaneme. Špatná management společnosti, tato na těchto zásazích pro uživatele do budoucna prodělá, nyní už ztrácí důvěru zákazníků.
Nechápeme absolutně omezení ze SKYLINKU 4000 kanálů, jeto nesmysl, zakrývající další plánovaný negativní postup SKYLINKU vůči svým zákazníkům. SKYLINK by si měl uvědomit, že mezi uživateli satelitního příjmu, jsou i starší lidé a nař. Pracovník SKYLINKU p. Jansta ze Zlína si účtuje za naladění 500Kč. Při novém Softwaru další 500Kč a pak znovu a znovu, zastaví to smrt uživatele.
Zákazník si pořídí za své peníze satelitní přijímač Humax IRHD 5100S a žádná firma poskytující satelitní vysílání nemá právo nařizovat svému zákazníkovi, jak si má číslovat kanály.
To je jen svévole managementu SKYLINKU.
Ano, jsem přesně v té situaci, kdy mám po aktualizaci firmware zablokované uživatelské řazení programů. Mám dotaz - Je toto omezení vázané na poskytovatele (Skylink) nebo je to prostě natvrdo v přístroji? ... Jinak řečeno, pokud přejdu k jinému poskytovateli nebo budu využívat jen volné programy (bez použití přístupové karty), bude zmiňovaná funkce stále zablokována?
Bohužel na základě vlastní zkušenosti musím naprosto souhlasit s názorem, že instalací této poslední verze FW se uživatel stane rukojmím firmy SKYLINK, pokud využívá jejich služby. Nikdo mi nemůže nařizovat, v jakém pořadí si nastavím čísla předvoleb pro jednotlivé TV programy. Bude nám v příští verzi FW nadiktována a nastavena třeba hlasitost programů ?? Vyzývám ke vzpouře vůči SKYLINK a HUMAX s cílem vydání nové "svobodné" verze FW. Dle vyjádření dovozce (viz .http://www.digizone.cz/clanky/humax-irhd-5100s-novy-firmware-nove-funkce-novy-pohled/) byla tato funkce naprogramována na přání SKYLINK. Nechce někdo převzít iniciativu a vše moderovat ?
Dnes se mi podarilo vratit pristroj zpet do puvodniho nastaveni a funkce Editovat Programove Seznamy opet funguje.
Kompletni navod naleznete zde: http://www.koscom.estranky.cz/clanky/humax-sw---setting.html
sportu zdar
prosím o pomoc nedaří se mi s atualizaci
usb dam do predního panelu zmáčknu reset a zarotve sipku dolu
Humax se " jako si vypne a na číselníku je nula a nasledne se zapne"
ale jakmile se zapne tím ze drzim sipku dolu císelník jede jako kdybych prepinal kanaly dolu
na USB mam zip rozbalen
uz si fakt nevim rady
dekuji za pomoc
Koupil jsem 64GB USB Flash a bohužel musím konstatovat, že můj HUMAX ji sice přečte (spustí video), ale nelze ji v přístroji přeformátovat, či na ni zapsat záznam PVR.Nepustí mi do jiného nastavení než do info o úložišti. Mám poslední FW 1.0.27. Mám pocit, že omezení je vyšší než do 40 GB. Máte nějakou radu? Děkuji
Tak samozřejmě lze udělat downgrade a poměrně jednoduše, jen se musí běžet k přijímači 4x s usb klíčem.
Návod zde: http://www.koscom.estranky.cz/clanky/humax-sw---setting.html heslo humax
Já mám spíše jiný problém, blokují mi nahrávky a to i po downgrade na 1.08... nahraju třeba něco z ČT1 pustím si to hned a jde to, druhý den si to ovšem už nepustím, prý program je kódovaný....
Zatím mi to udělalo na ČT1 a Markíze na jiných programech je nahrávání OK.
Moc se mi líbí výkřiky typu "To snad výrobci nemůžou myslet vážně. A nějakej pitomej Skylink jim to přeci nemůže nařídit." od lidí, kteří o věci evidentně nic nevědí.
Tak si představte: výrobci to musí myslet vážně, protože tato funkce je mezi základními požadavky pro získání certifikátu Skylink ready. Tato funkce, může být volitelná a není nutné její použití. Podle specifikací ji má být možné v přijímači vypnout. Pokud to v Humaxu nelze je to nedostatek firmware. Když se nad touto funkcí zamyslíte ještě jednou a bez emocí "já něco nemůžu a oni mi něco nařizují" zjistíte, že 95% zákazníků radši oželí možnost editace pozice kanálu, začne používat tlačítko OK, které vyvolá nabídku naladěných programů, pro přepínání kanálů a další změny ve vysílání bude mít bez nutnosti řešení problémů s přelaďováním přijímače (které nezvládnou), nutnosti zavolat montážníka a tomu za tuto službu samozřejmě zaplatit (to že přijdou o tyto pravidelné zákazníky je asi pravý důvod averze montážníků k této funkci). Zákazník, kterému jsou především určeny tyto jednoduché přijímače je určitě výhodné nabídnout tuto funkci právě kvůli jednoduchosti ovládání. No schválně si spočítejte kolik procent vašich zákazníků má klasické sestavení s monoblokem a naladěno pouze Skylink + free Astra 19,2°E a kolik má něco jiného. A to že nemám Novu na předvolbě 7 ale 9 to snad nemyslíte vážně že je to problém, nebo vy si pamatujete čísla všech předvoleb kanálů Skylinku? Já tedy ne, vždy si vyvolám seznam kanálů a přepínám podle jména kanálu.