Více

Hranolky z Mc Donald's v ho­kejovém studiu České televize byly přes čáru, míní RRTV

UVNITŘ VIDEO – Mc Donald's byl reklamním partnerem přenosů České televize z hokejového mistrovství světa, Kavčí hory jej propagovaly na obrazovce v rámci product placementu.

Pokuta až 2,5 milionu korun hrozí České televizi za přehnanou propagaci sítě rychlého občerstvení Mc Donald's během přenosů květnového mistrovství světa v hokeji. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) zahájila s ČT správní řízení kvůli scénce v pořadu Hokejové poledne ze 7. května, v níž hokejový expert Pavel Richter dává moderátorce studia při živém vstupu před kamerou hranolky, které si právě přinesl z Mc Donald's. ČT pojala začátek jako „scénku“ spočívající v prvotní absenci moderátora ve studiu, který vzápětí vychází ze stanu Mc Donald's a nese podnos s občerstvením (hamburger/sendvič a hranolky). Poté, co prochází kolem stěny s logem McDonald's, se dostává do studia a pokládá podnos s občerstvením na stolek před sebou, popisuje RRTV.

K TÉMATU: RRTV se nelíbil Mansonův klip na Óčku, obsahoval masturbaci, sex a násilí

V čase 12:01:47 hodin nabízí komentátor jeden hranolek kolegyni tak, že jí jej vkládá přímo před obličej, čímž jí přiměje k tomu, aby moderování přerušila a zareagovala. Ačkoli není explicitně verbálně vyjádřeno, o jakou konkrétní značku rychlého občerstvení se jedná, je tato skutečnost dostatečně vykreslena prostřednictvím bohaté obrazové složky obsahující opakované záběry na loga Mc Donald's,“ vysvětluje vysílací rada. „Umístěný produkt byl ústředním tématem úvodu pořadu. Byla na něj zaměřena pozornost i během komentování, přestože tematicky s pořadem nikterak nesouvisel (ve studiích se zpravidla vůbec potraviny nekonzumují, nedošlo tedy k tomu, že by byl běžně užívaný produkt pouze nahrazen konkrétní značkou), čímž došlo k nepatřičnému zdůraznění umístěného produktu, míní RRTV, podle níž tím došlo k porušení podmínek product placementu, který je zákonem povolený.

widgety

ČTĚTE TAKÉ: Soud potvrdil pokutu 200 tisíc korun pro HBO za scénu soulože na umyvadle

Předimenzované záběry „produktu“, které ve spojení se „scénkou“ s nabízením hranolku, respektive slovním komentářem („Přeji vám příjemné poledne, dobrý den, a měl ho přát i Pavel Richter, ale někde se nám asi zdržel. Před námi je dvouhodinové vysílání, předpokládám, že šel nějakým způsobem zřejmě na malou svačinku…“; „…už Pavla vidím, je to tak. Včera na Václavském náměstí nás trochu vydráždily ty příjemné pachy, které jsme tam měli“. „Pavle, to ti teda pěkně děkuji. Už vysíláme, ale snad to ještě stihneš do studia.“; „Hezký dobrý den a kdo právě jí, jako budu jíst já za chvilku, tak přeju dobrou chuť.“) působí nad rámec děje, konstatuje Rada, která vyzvala ČT, aby se k případu vyjádřila.

41 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 23. 6. 2015 17:42

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+