Hlavní navigace

HBO vstupuje do dvacátého roku života v plné síle, konkurence se nemusí obávat

18. 10. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Kompletně nový grafický vizuál, chystané HD verze všech stanic a videotéka HBO GO s atraktivními tituly, z nichž si vybere i ten nejnáročnější divák. HBO zkrátka nezahálí.

HBO se nemá za co stydět

Pamatujete si ještě, co jste dělali 18. listopadu 1994? Hloupá otázka, že? Ve společnosti HBO Česká republika, nyní HBO Europe, si ale toto datum budou pamatovat velice dobře. Právě v tento den na český trh vstoupil tento prémiový kabelovýsatelitní kanál. I když, satelitní… Digitální televize z družice tehdy ještě neexistovala a mohli jsme si nechat zdát i o nějaké službě, jako byl později Czechlink nebo Slovak Link. Situace se za tu dobu hodně změnila a HBO se stalo nejsilnější značkou na našem trhu v oblasti prémiových kanálů. Do dvacátého roku života tedy vstupuje tato stanice jako silný hráč, která svou placenou konkurenci nechává daleko za sebou.

A proč se za existencí tohoto programu ohlížíme zrovna teď? Nejen proto, že je HBO vstupuje do již zmiňovaného jubilea, ale proto, že se od této prémiové stanice máme ještě rozhodně na co těšit. Očekáváno je zejména spuštění HD verzí zbývajících kanálů, a to nejen HBO 2 a HBO Comedy, ale také stanic Cinemax a Cinemax 2. Videotéku HBO GO pro změnu čeká konečně expanze k významným hráčům, jakými jsou SkylinkTelefónica Czech Republic a nezastupitelné místo má i posilování domácí tvorby, ať už jde o letos uvedený Hořící keř, který se bude v následujících měsících snažit získat jednu z prestižních filmových cen, nebo pokračování seriálu Terapie s Karlem Rodenem.

Do dvacátého roku života nový vizuál

Rodina kanálů HBO je bezpochyby vnímána jako silná značka. Do dvacátého roku života navíc dostala pěkný dárek v podobě nového vizuálu, který už znají diváci stanice ve Spojených státech. Nedávno se například do nového kabátu oblékla i konkurenční stanice Film+, ovšem HBO je úplně jiná liga. Je vidět, že vizuál tohoto prémiového kanálu vznikal za úplně jiných podmínek a finančních prostředků. V mediálním koncernu Time Warner, který HBO vlastní, jsou si moc dobře vědomi toho, že tato stanice musí být vnímána jako naprostá špička mezi tématickými kanály tohoto typu. HBO si zkrátka nemůže dovolit udělat krok vedle.

Co bylo zmíněno výše, ostatně potvrzují i slova viceprezidenta regionálního marketingu HBO Europe Erica Councila: Chtěli jsme znovu zdůraznit, že náš program je tím, co z HBO činí přední světovou společnost v oboru. HBO při návrhu grafického kabátu úzce spolupracovalo s americkou agenturou Viewpoint Creative, která patří mezi nejlepší reklamní agentury zabývající se televizní grafikou. Kromě redesignu jednotlivých kanálů pak HBO Europe představilo i novou podobu webových stránek v jednotlivých teritoriích. Ty jsou uživatelsky komfortnější s čistší grafikou. Jejich design vytvořilo Oddělení pro digitální média HBO Europe.

Další kanály v HD pět let po startu HBO HD

Nejen dvacáté výročí, ale i pět let od startu kanálu HBO HD si letos připomíná společnost HBO Europe. Tento filmový kanál se na český trh dostal v dubnu 2008. Vězte, že však nebyl první. Tuto pozici si pro sebe uzmul v srpnu 2007 Ivan Hronec s projektem Nonstop Kino HD, který se v březnu 2008 přejmenoval na dnes známý Filmbox HD. Pokud si historii celé rodiny SPI International chcete připomenout, můžete tak učinit v tomto článku. Vraťme se ale zpět k HBO HD. Prvním operátorem, který tuto stanici nabídl, byla společnost UPC Česká republika. To ostatně není ani z dnešního pohledu zas tak velké překvapení. UPC je na českém trhu největším poskytovatelem kabelové televize.

I když už dnes vysílá HBO všechny materiály ve vysokém rozlišení obrazu, neplatilo to od začátku. K doplňování videotéky docházelo postupně. Už na konci roku 2008 ale HBO takto nabízelo více než polovinu titulů s příznakem Full HD. Dnes nám přijde vysílání v HD kvalitě u placené televize jako naprostá samozřejmost. Tuto skutečnost navíc potvrdil i satelitní operátor Skylink provozovaný lucemburskou skupinou M7, když oznámil, že z nabídky vyřadí SD verzi tohoto populárního programu. Doufejme, že firma taktéž počítá naopak do budoucna i se zařazením HD verzí zbývajících stanic. Lídrovi v oblasti HD na satelitu, jak se Skylink označuje, by tyto programy rozhodně slušely.

BRAND24

Ukázka z vysílání kanálu HBO 2 HD
Autor: HBO 2 HD

Ukázka z vysílání kanálu HBO 2 HD

HBO GO: V očekávání u Skylinku a Telefóniky

Videotéku HBO GO jistě nemusíme čtenářům serveru DigiZone.cz příliš představovat. Řada atraktivních titulů a seriálů z původní produkce této prémiové stanice i filmy, které jsou právě uváděné na obrazovce. Přesně takové je HBO GO. Vše navíc zabaleno taktéž do nového grafického vizuálu v podobě aplikací pro mobilní telefony a tablety. Problém této videotéky byl ale doposud v tom, že chyběla u velkých hráčů. I to by se mělo v blízké době změnit. Jednatel HBO Europe Ondřej Zach nedávno našemu webu potvrdil, že službu nabídne satelitní služba Skylink, a to pravděpodobně ještě do konce rok. Následovat by měla O2TV.

Pro službu HBO GO je škoda, že zatím nepronikla také do chytrých televizorů. Jedinou výjimkou je společnost LG, která tento widget nabízí. Majitelé této značky se tak mohou těšit z toho, že tento produkt mohou využívat, tedy pochopitelně za podmínky, že jsou předplatiteli tohoto kanálu. O tom kdy a zdali vůbec se dočkají i majitelé ostatních „smartek“ bychom pouze spekulovali. Ti šikovnější si v případě některých mobilních telefonů a tabletů mohou tato zařízení propojit s televizorem přes HDMI kabel s redukcí. Mohu říci, že obrazová kvalita není špatná, i když HD vysílání pochopitelně nenahradí. Doufejme, že až se tu za rok u případného dalšího bilančního článku sejdeme, pro všechny kanály HBO už bude HD naprostým standardem.

Považujete HBO za nejlepší filmový kanál dostupný na českém a slovenském trhu?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).