Hlavní navigace

Goldmedia předpokládá silný růst německého trhu s VoD

12. 7. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Goldmedia
Trh placených služeb on-line videoték (Video-on-demand – VoD) je podle analýzy na jasném vzestupu. Nabídka zahrnuje kolem 40 služeb.

Podle průzkumu společnosti Goldmedia zaměřeného na výhled pro roky 2016 až 2021 plných 43 % všech současných internetových uživatelů používá nějakou placenou službu VoD, což oproti roku 2014 znamená dvojnásobek. Zatímco příjmy z VoD všech typů činily v Německu v roce 2015 solidních 423 mil. €, v roce 2021 by měly překročit dvojnásobek, přesněji řečeno měly by dosáhnout 990 mil. €.

Alespoň to říkají výsledky studie Goldmedia „Pay-VOD in Germany 2016–2021“. Průzkum byl prováděn v dubnu 2016 na vzorku 2058 on-line uživatelů ve věku od 14 let.

ČTĚTE TAKÉ: Nejpopulárnější příjem placené TV na Slovensku?

Satelit kontra všichni ostatní aneb průzkumy jako na houpačce

Pozemní vysílání využívá téměř 60 % domácností, zjistil průzkum pro ČRa

Jedničkou, co do počtu zákazníků, je na německém trhu s 22 % Amazon Prime/Instant Video, a to díky přijaté strategii a dodatečným obsahovým službám, jak se v analýze zdůrazňuje.

Dvojkou je s 11 % Netflix a trojkou s 8 % Sky, na který se ovšem dotahují Maxdome a Google Play se sedmi procenty. V grafu pak můžete vidět i pořadí dalších služeb VoD, a to jak co do počtu uživatelů, tak co do využívání samotné služby.

BRAND24

André Wiegand, Managing Director společnosti Goldmedia, to komentuje slovy: Dnešní boj o tržní podíl mezi americkými platformami a velkými národními a evropskými poskytovateli VoD je dobrý pro německé zákazníky. Výsledkem je více obsahu, nižší ceny a lepší služby. Naše analýzy také ukazují, že růst je poháněn mladými zákazníky pod 30 let, kteří jasně preferují předplatné.

Zdroj: Goldmedia report „Pay-VoD in Germany 2016–2021 – German video-on-demand market insights“, červenec 2016.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).