Názory k článku
FTE MAX T115: set-top-box pro nenáročné
Pavel Krásný
Login: Krasny.P
21. 1. 2009 9:32
Nový
Zázračný STB
celé vlákno
Martine blahopřeji, neb jsi objevil geniální STB bez jediné chybičky. To tu ještě snad nebylo. Ovšem zajímavější by byly info kupř. o tom, jak zvládá češtinu nebo zda má modulátor. Tyto otázky bývají ve všech recenzích uváděny. Jinak tento přístroj se dá sehnat už kolem 850,- Kč
-=RYS=-
Login: Martin.Hodan
21. 1. 2009 13:37
Nový
Re: Zázračný STB
celé vlákno
Zdravim pane Krasny.
Pokud by byla nejak "vadna" cestina, tak se nebojte o to, ze bych to v clanku nenapsal. To znamena, ze cestina v prijimaci je naprosto bezchybna.
Co se tyce modulatoru, tak kdyz by tam byl, tak bych o nem napsal. Takze je logicke, ze tam neni.
Ale jinak dekuji za podnet, v pristich recenzich se o tomto zminim.
Pokud by byla nejak "vadna" cestina, tak se nebojte o to, ze bych to v clanku nenapsal. To znamena, ze cestina v prijimaci je naprosto bezchybna.
Co se tyce modulatoru, tak kdyz by tam byl, tak bych o nem napsal. Takze je logicke, ze tam neni.
Ale jinak dekuji za podnet, v pristich recenzich se o tomto zminim.
Pavel Krásný
Login: Krasny.P
21. 1. 2009 17:24
Nový
Re: Zázračný STB
celé vlákno
To je v pořádku, ale v testech na Digizone se to pravidelně hodnotí, toť vše.
Štěpán S.
Login: Stranik
21. 1. 2009 21:58
Nový
Re: Zázračný STB
celé vlákno
Martine děkuji za perfektní a detailní recenzi. Opravdu supr ;-)
PS: Jen by mě zajímalo to RS232 - to má nějaký přidávaný kabel z Jacku 3,5 na klasický COM v PC? Nebo je to něco nedostupného a jen pro Autorizované servisáky?
PS: Jen by mě zajímalo to RS232 - to má nějaký přidávaný kabel z Jacku 3,5 na klasický COM v PC? Nebo je to něco nedostupného a jen pro Autorizované servisáky?
x655
Login: x655
21. 1. 2009 22:28
Nový
Re: Zázračný STB
celé vlákno
RS232 v základním zapojení stačí 3 vodiče => stereo jack vyhovuje.
-=RYS=-
Login: Martin.Hodan
21. 1. 2009 22:56
Nový
Re: Zázračný STB
celé vlákno
Je to tak jak pise x666, RX TX a GND.
Mnohem zajimavejsi je vsak obvod o jednu radu vys... ALi M3602... obsahuje MP4-AVC/AAC.
http://www.ali.com.tw/eng/products/products_list/m3602.htm
A jen pro info, je jen o 6 USD drazsi nez M3101 :)
Mnohem zajimavejsi je vsak obvod o jednu radu vys... ALi M3602... obsahuje MP4-AVC/AAC.
http://www.ali.com.tw/eng/products/products_list/m3602.htm
A jen pro info, je jen o 6 USD drazsi nez M3101 :)
Radek Donát (neregistrovaný)
---.static.adsl.vol.cz
21. 1. 2009 10:21
Nový
Mascom 100krat jinak?
celé vlákno
Podle pohledu na zadni panel, menu i "vnitrnosti" mi pripada ten pristroj silne povedomy, a to hlavne z modelu Mascom MC-520T. Mozna je firma z Barcelony, ale tusim, ze na desce bude stejne "Made in China". Nic proti tomu, ty Mascomy nejsou zase tak spatne, jen jim pomerne casto (casem) odchazeji zdroje (to bohuzel hned nepoznate), ale to trapi vetsinu cinske produkce. Pokud se nespolehate, ze ten STB prezije i finalni vypinani analogu bez poruchy, je to docela dobra volba.
David Rácz
Login: dracz
21. 1. 2009 12:32
Nový
Re: Mascom 100krat jinak?
celé vlákno
Stejný software naleznete i u modelu Faval Aquila T200 - také není špatný :-)
Milan Pantůček
Login: MPantucek
23. 1. 2009 14:58
Nový
Re: Mascom 100krat jinak?
celé vlákno
Design menu je stejný jako u X-site DVBT-74S.
-=RYS=-
Login: Martin.Hodan
21. 1. 2009 16:25
Nový
Re: Mascom 100krat jinak?
celé vlákno
Rekl bych, ze 100% STB jsou "made in China" a v Cinskych fabrikach nalepuji loga evropskych preprodejcu.
Radek Donát (neregistrovaný)
---.static.adsl.vol.cz
21. 1. 2009 16:58
Nový
Re: Mascom 100krat jinak?
celé vlákno
Myslim, ze par procent (Humax, Kaon, Topfield, Arion) je jeste "made in Korea".
Radek Donát (neregistrovaný)
---.static.adsl.vol.cz
21. 1. 2009 11:19
Nový
Re: Modulátor.
celé vlákno
Jiste. A on nekdo tvrdil, ze ma? :-)
Pamětník
Login: pametnik
21. 1. 2009 11:38
Nový
Re: Modulátor.
celé vlákno
Jistě že netvrdil a z popisu a schematu se dalo odhadnout, že nemá. Na druhé straně tento parametr, podle mne, začíná ztrácet na významu. To jen staromilští zoufalci si ještě dnes připojují STB k historické TV bez SCARTu a CINCHů přes modulátor.
U té češtiny by už mohlo být rozumnější, že by jen prodejci upozorňovali své zákazníky, že se jim do své distribuce povedlo nakoupit přístroje, které češtinu v menu a EPG nemají. Pro mnohé to může být zásadní problém při amatérském využívání a nastavování těchto technologií. Špatná čeština v EPG tuto "vymoženost" DVB handicapuje tak, že se málem stává nepoužitelnou.
U té češtiny by už mohlo být rozumnější, že by jen prodejci upozorňovali své zákazníky, že se jim do své distribuce povedlo nakoupit přístroje, které češtinu v menu a EPG nemají. Pro mnohé to může být zásadní problém při amatérském využívání a nastavování těchto technologií. Špatná čeština v EPG tuto "vymoženost" DVB handicapuje tak, že se málem stává nepoužitelnou.
Radek Donát (neregistrovaný)
---.static.adsl.vol.cz
21. 1. 2009 11:55
Nový
Re: Modulátor.
celé vlákno
Budete se mozna divit, ale pozadavky na pristroje s modulatorem neklesaji. Ono se to muze nekdy hodit, mj. treba i pro pripojeni vzdalenejsiho (druheho) televizoru (nastavim si program v pokoji a pak jdu do kuchyne, varit) ci analogove TV karty v PC. Modulator se hodi i pro nahravani na video s jednim SCART konektorem.
Ohledne pocesteni mate naprostou pravdu, ale radeji to, ze draze registrovane, tistene a distribuovane logo "Umi spravne cesky" uz je v podstate k nicemu, tady moc nahlas nerikejte ;-).
Ohledne pocesteni mate naprostou pravdu, ale radeji to, ze draze registrovane, tistene a distribuovane logo "Umi spravne cesky" uz je v podstate k nicemu, tady moc nahlas nerikejte ;-).
David Rácz
Login: dracz
21. 1. 2009 12:35
Nový
Re: Modulátor.
celé vlákno
O set-top-boxy s modulátorem je stále celkem velká poptávka! K dnešnímu datu jsem za měsíc leden prodal 55ks set-top-boxů z toho bylo 10ks s modulátorem! Jelikož na trhu dost chybí nabídka, spokojuji se s modelem Di-Way T2200 - mimochodem také se stejným softwarem :-)
Pamětník
Login: pametnik
21. 1. 2009 12:52
Nový
Re: Modulátor.
celé vlákno
Oběma výše uvedeným informacím se opravdu upřímně divím. Sám sice jeden modulátor u DVB-T STB vlastním, ale jen jako úplnou zálohu na chalupě pro případ, že se vnoučata v jednom pokoji neshodnou na společně sledovaném programu a na skříni ještě stále leží prastará, ale funkční, Tesla jen s anténním konektorem. Ještě je otázkou, zda modulátor v STB je tou obecně zásadní pohnutkou k jeho koupi. Nejsem přítelem dálkového ovládání ve smyslu, že si budu muset chodit ovládat sledovaný program "daleko" do vedlejšího pokoje. Tak hluboko jsem ještě neklesl! Již v dávnověku, před desítkami let, jsem z kanape "dálkově", pomocí rybářského prutu, ovládal stisk oněch 8 knoflíků na prvních elektronicky laděných TV tunerech. :-)
Radek Donát (neregistrovaný)
---.static.adsl.vol.cz
21. 1. 2009 13:19
Nový
Re: Modulátor.
celé vlákno
Inu, lide jsou ruzni. Treba muj tchan, pokud vim, televizi v kuchyni ovladanou z pokoje pouziva uplne v pohode. Pravda, neni to zadny notoricky "prepinac" a pri cele kucharske akci (cca hodina?) vetsinou vystaci s jedinym programem ;-).
David Rácz
Login: dracz
21. 1. 2009 14:08
Nový
Re: Modulátor.
celé vlákno
Všech zákazníků na STB s modulátorem jsem se samozřejmě ptal k čemu ho chtějí a všichni uvedli pro sledování DVB-T na staré Tesle pouze s anténním vstupem. Rozbočovat modulátorem STB na "druhou TV"se dá samozřejmě také, setkávám se s tím nicméně velice zřídka. Toto je má realita :-)
Petr Š.
Login: CCblue
21. 1. 2009 15:29
Nový
Re: Modulátor.
celé vlákno
A mají tu Teslu jako hlavní nebo jako druhou televizi?
David Rácz
Login: dracz
21. 1. 2009 16:21
Nový
Re: Modulátor.
celé vlákno
Často jako hlavní, neboť se jedná o důchodce. České důchodce, ti ze západu by Teslu měli jako raritku do své sbírky CRT televizorů :-)
-=RYS=-
Login: Martin.Hodan
21. 1. 2009 16:32
Nový
Re: Modulátor.
celé vlákno
Ono Davide mam v nasem panelaku stejny problem. Kdyz jsem predelaval STA na DVB-T, tak jsem obchazel sousedy s STB. Zjistil jsem, ze je dost duchodcu co maji sve Tesla Color xxx.
Treba duchodkyne o patro niz ma Color 416 se SCART. Ale na dalkovem ovladaci nema "externi vstup", prepina se to pouze 12V spinakem ze SCARTU. Takze jak zapne STB, tak to vyradi vnitrni tuner v TV. A jeste jeden minus, kdyz v menu STB nastavim zobrazeni v 4:3 LB nebo 4:3 PS, tak je to v pohode. Ale jak prepnu do 16:9, tak to v TV zaprska a na obrazovce neni nic jineho nez divnej bilej sum bez zvuku. Takze jsem musel vzit STB ke me domu, na me blikne to prepnout na 4:3 PS, aby se mohla divat na TV. Skoda, ze u STB neni neco jako u Windowsu kdy pri prepinani na jine rozliseni to ceka 15s a pak se vrati na puvodni rozliseni.
Treba duchodkyne o patro niz ma Color 416 se SCART. Ale na dalkovem ovladaci nema "externi vstup", prepina se to pouze 12V spinakem ze SCARTU. Takze jak zapne STB, tak to vyradi vnitrni tuner v TV. A jeste jeden minus, kdyz v menu STB nastavim zobrazeni v 4:3 LB nebo 4:3 PS, tak je to v pohode. Ale jak prepnu do 16:9, tak to v TV zaprska a na obrazovce neni nic jineho nez divnej bilej sum bez zvuku. Takze jsem musel vzit STB ke me domu, na me blikne to prepnout na 4:3 PS, aby se mohla divat na TV. Skoda, ze u STB neni neco jako u Windowsu kdy pri prepinani na jine rozliseni to ceka 15s a pak se vrati na puvodni rozliseni.
David Rácz
Login: dracz
21. 1. 2009 16:56
Nový
Re: Modulátor.
celé vlákno
Já už si u těchto zákazníků neberu servítky a na jejich otázku, zde existuje STB pro jejich bezScartovou Teslu odpovídám že ano, existuje. Jmenuje se to sběrný dvůr! :-)) Normálně se mi roztrhl pytel se zákazníky na nové LCD TV, za leden jsem jich prodal 2x tolik než-li satelitních kompletů! Jednoznačně vedou 32" kvůli rozměrům jejich obývacích stěn - viz.můj nedávný článek "Velmi krátké vitríny" - absolutně sedí!!
Radek Donát (neregistrovaný)
---.static.adsl.vol.cz
21. 1. 2009 17:07
Nový
Re: Modulátor.
celé vlákno
To ale neni pekne a uz vubec ne ekologicke, nutit lidi vyhazovat stare, ale plne funkcni televizory, Davide ;-). A dost mozna kdyby meli moznost porovnat obraz sve stare CRT a nove LCD, ze by zustali u te stare. Ostatne krasnym, malym, levnym a spolehlivym resenim je treba polsky RWT DTV-201T (btw. je dobry i bez ohledu na modulator, hlavne prijmove lepsi fakt neznam).
David Rácz
Login: dracz
22. 1. 2009 13:10
Nový
Re: Modulátor.
celé vlákno
Jenže RWT se už nevyrábí, škoda! Pokud ano - sem s nabídkou! Hned objednávám 10 ks! (myslím to vážně) Díky.
M.Z.
Login: emzak
21. 1. 2009 21:53
Nový
t115
celé vlákno
mám ho doma už asi 2 týdny a celkem spokojenost, rychle prepina, obraz i zvuk cistej, pri dualnim zvuku na nove pousti jen CZ stopu
comag ma sice malinko prehlednejsi EPG ale FTE ma zase mnohem lepsi ovladac
u comagu je prilis smerovej, fte snima signal z ovladace bezvadne
comag ma sice malinko prehlednejsi EPG ale FTE ma zase mnohem lepsi ovladac
u comagu je prilis smerovej, fte snima signal z ovladace bezvadne
x655
Login: x655
21. 1. 2009 22:31
Nový
Re: t115
celé vlákno
Který typ comagu? Moje 35T tedy směrová rozhodně není :-) jak stará Tesla, namíříte téměř kamkoli a funguje. DO ale mohlo být zpracováno lépe, ta příšerně naprasená stříbrná, no úděs...
R. Spol
Login: Rarara
22. 1. 2009 16:29
Nový
Re: t115
celé vlákno
Na začátku diskuze se objevily "výtky", proč autor neuvedl jak je na tom STB s češtinou, což bylo napraveno.
Mě tu chybí informace a schopnosti správně rozeznat stereo, duál(!) a mono zvuk - často to diskutovaný problém na podobných fórech.
Nechci zde vyprovokovat diskuzi zde duál je dobrý nebo špatný. Jen je to podle mě (a také dle doporučení D-book) jedna ze základních technických informací.
Nebo má někdo z diskutujících poznatek, zda tento STB umí či neumí duál?
Mě tu chybí informace a schopnosti správně rozeznat stereo, duál(!) a mono zvuk - často to diskutovaný problém na podobných fórech.
Nechci zde vyprovokovat diskuzi zde duál je dobrý nebo špatný. Jen je to podle mě (a také dle doporučení D-book) jedna ze základních technických informací.
Nebo má někdo z diskutujících poznatek, zda tento STB umí či neumí duál?
-=RYS=-
Login: Martin.Hodan
22. 1. 2009 17:31
Nový
Re: t115
celé vlákno
Ano umi, takze na NOVA Cinema jde cestina automaticky z obou repraku. Tlacitkem audio je to samozrejme mozno prepnout do druheho audia pripadne oba soucasne. Mam jeste STB Opticum 7002T, ten se chova korektne taky...jen cesky zvuk.
Milan Pantůček
Login: MPantucek
22. 1. 2009 18:44
Nový
Re: t115
celé vlákno
To jsou novinky! Dosud se tvrdilo, že duální vysílání umí rozpoznat jen Technisat a Golden Interstar.
ivovi
Login: ivovi
23. 1. 2009 14:47
Nový
idealni stb
celé vlákno
Skutecne ma standby 1W s hodinama?
Jinak to vypada na idealni konkurenci Digipalu2: umi automaticky dual, nizka spotreba standby, dobry obraz a navic umi VHF 8MHz. Zajimave.
Jinak to vypada na idealni konkurenci Digipalu2: umi automaticky dual, nizka spotreba standby, dobry obraz a navic umi VHF 8MHz. Zajimave.
-=RYS=-
Login: Martin.Hodan
24. 1. 2009 2:04
Nový
Re: idealni stb
celé vlákno
Ano, meril jsem to 1W. Zrejme to bude tim "spinakem", kdy LED "mrka" na 50Hz.