Nova po 20:00 opět trojkou trhu, skoro čtyřkou
Zajímavý fotbalový souboj se odehrál v sobotu večer na českých obrazovkách. Televize Nova nasadila proti přenosu kvalifikace české reprezentace na fotbalové Euro 2016 svoji fotbalovou komedii Okresní přebor: Poslední zápas Pepika Hnátka. V širší cílové skupině všech dospělých diváků nad 15 let uhrála se sportovním kanálem České televize plichtu, u mladších diváků od 15 do 54 let ale vyhrála. Komedii na Nově si od 20:20 nenechalo ujít 452 tisíc dospělých diváků a 12,85 procenta publika, zápas českých fotbalistů s Tureckem od 20:00 na ČT Sport vidělo v průměru 449 tisíc dospělých a 13,09 procenta publika. V mladší divácké kategorii 15 až 54 let měl film na Nově podíl 18,57 procenta, fotbalový zápas na ČT Sport skončil s podílem 13,24 procenta.
PÁTEČNÍ DATA: Doktor Martin našel přemožitele, u mladých v pátek zvítězil Hodinový manžel na Primě
Jasným lídrem večera v obou základních cílových skupinách však byla Prima. Její show Česko Slovensko má talent oslovila od čtvrt na devět 718 tisíc dospělých diváků a 19,27 procenta publika (22,55 procenta ve věku 15 až 54 let). Konkurenční talentová show Zpívá celá rodina na ČT 1 měla od osmé večer 545 tisíc dospělých diváků, což odpovídalo 14,79 procenta publika u televizních obrazovek. V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let ale propadla, když dosáhla podprůměrného podílu 7,49 procenta a skončila až za Novou a ČT Sport. Kvalifikace na Euro 2016 pomohla ČT Sport za celou sobotu k pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi (podíl 6,59 procenta na publiku starším 15 let a 7,12 procenta u diváků od 15 do 54 let).
Pulp Fiction zvedl zájem mladých o ČT 2
V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin byla ČT Sport u mladších diváků od 15 do 54 let dokonce sledovanější než ČT 1, když dosáhla podílu 11,25 procenta (Jednička 8,24 procenta). Prima se i přes úspěch Talentu nedostala v prime time na pozici lídra, u mladšího publika od 15 do 54 let jí k tomu chyběly téměř čtyři procentní body (dosáhla podílu 17,26 procenta, zatímco vedoucí Nova 21,75 procenta). V celodenních číslech u širší divácké kategorie 15+ byly výkony tří největších českých televizí vyrovnané. S mírným náskokem vedla Nova (16,35 procenta) před Jedničkou (14,85 procenta) a Primou (14,56 procenta). Vzácně vyrovnané byly i celodenní podíly ČT 2 (5,57 procenta), Nova Cinema (5,50 procenta) a TV Barrandov (5,73 procenta).
MINULÁ SOBOTA: Talent a film Novy dělilo jen dvanáct tisíc diváků, u mladšího publika vyhrála komedie
Z menších televizí se v sobotu večer dařilo především ČT 2, kultovní snímek Pulp Fiction – historky z podsvětí vidělo od tři čtvrtě na deset nadprůměrných 228 tisíc dospělých diváků, což odpovídalo 9,77 procenta publika (a 13,09 procenta ve věku 15 až 54 let). Dobře na tom byl i seriál Hotel Adlon, který od osmé večer na Dvojce zhlédlo 225 tisíc dospělých diváků a 6,09 procenta publika. Nova Cinema bodovala zejména odpoledním filmem Kudrnatá holka, který si od 16:20 nenechalo ujít 184 tisíc dospělých diváků a 9,73 procenta publika (12,48 procenta ve věku 15 až 54 let). Hlavní večerní film Superman se vrací zaujal 176 tisíc dospělých a 5,15 procenta publika (7,18 procenta ve věku 15 až 54 let). TV Barrandov uspěla zejména hlavní zpravodajskou relací Naše zprávy, již od půl sedmé večer zhlédlo 218 tisíc dospělých a 8,58 procenta publika.