Více

Fotbal a reprízy srazily Novu na nejhorší týdenní podíl v historii: 27,91%

UVNITŘ GRAF A TABULKA Televize Nova nebude na minulý týden vzpomínat v dobrém. Finišující mistrovství světa ve fotbale a reprízové letní schéma srazilo její průměrný denní podíl na dospělém publiku na nejhorší číslo v historii. Po celý den Novu sledovalo v průměru 27,91 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. Oproti předminulému týdnu to je pokles o 5,61 procen­tního bodu.

V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si Nova „polepšila“ na hodnotu 30,35 procenta. Obvykle přitom dosahuje hodnot o deset procentních bodů vyšších. Oproti tomu filmovému kanálu Nova Cinema se mimořádně dařilo. V celodenních číslech si polepšil o 0,73 procentního bodu na hodnotu 3,47 procenta – druhou nejlepší od zařazení tohoto programu do peoplemetrů. Během prime time podíl Novy Cinema dokonce ještě stoupnul na 3,73 procenta.

Lépe se dařilo také oběma programům televize Prima. Hlavní Primu sledovalo po celý den v průměru 15,69 procenta dospělého publika, což je o 1,13 procentního bodu více než předminulý týden. Ve večerních časech ale její podíl klesl na průměrných 15,02 procenta. Vůbec nejlepšího výsledku od zařazení do peoplemetrů dosáhla minulý týden Prima Cool. V celodenních číslech si mezitýdenně polepšila o 0,28 procentního bodu na 2,63 procenta, v hlavních večerních časech dosáhla průměrného výsledku 2,25 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Mírný nárůst zaznamenala také většina programů České televize. Stanici ČT 1 sledovalo po celý den v průměru 17,78 procenta dospělého publika, bez dvou setin o celý procentní bod více než před týdnem. V hlavním vysílacím čase si Jednička polepšila až na 21 procent. Díky fotbalu rostl zájem také o program ČT 2. V celodenních číslech o 1,22 procentního bodu na 7,30 procenta, ve večerních časech pak Dvojka dosáhla průměrného podílu 7,36 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Další nárůst potkal i zpravodajský kanál ČT 24, který si po celý den nenechalo ujít 3,87 procenta dospělého publika – o 0,27 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase ale jeho podíl tradičně klesl, tentokrát na hodnotu 2,82 procenta. Zajímavý je ale celkový pokles sportovního kanálu ČT 4, který nabízel významnou část přenosů z fotbalového šampionátu. Po celý den jej sledovala v průměru čtyři procenta dospělého publika, což je o 1,79 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V prime time dosáhla Čtyřka průměrného podílu 3,90 procenta.

Léto zřejmě svědčí také čistě digitální televizi Barrandov. Minulý týden se jí podařilo dosáhnout druhého nejlepšího podílu od svého zařazení do peoplemetrů: po celý den ji upřednostňovalo 4,27 procenta dospělého publika. To je o 0,72 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Barrandovu se také podařilo udržet nad čtyřmi procenty v hlavním vysílacím čase: během prime time dosáhl průměrného podílu 4,08 procenta. To je třetina hodnoty, jíž dosáhla televize Prima.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,83 procenta, což je o 0,34 procentního bodu více než minule. Během prime time dosáhly podílu 1,92 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 10,25 procenta, o neobvyklých 1,73 procentního bodu více než minule (zřejmě za to může Wimbledon na Nově Sport a Tour de France na Eurosportu). Ve večerních časech jejich podíl klesl na 7,57 procenta.

9 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 9. 7. 2010 14:06

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+