Více

Fakta Barbory Tachecí na Primě sleduje méně lidí než zprávy

Denní diskusní pořad Fakta Barbory Tachecí, který je od 2. září součástí hlavního zpravodajského bloku na televizi Prima, zatím této televizi spíše ubírá diváky. Podle výsledků elektronického měření sledovanosti za první dva zářijové týdny, které má server DigiZone.cz k dispozici, v době vysílání pořadu Fakta sledovanost Primy oproti předchozím Zprávám TV Prima vytrvale klesá.

Hlavní zpravodajská relace na Primě začíná v 18:55 hod., od 19:15 do 19:22 na ně navazují Fakta Barbory Tachecí. Zatímco samotné Zprávy TV Prima mají od svého začátku pět minut před sedmou zvyšující se křivku sledovanosti, ve čtvrt na osm, kdy začínají Fakta, se sledovanost Primy láme a po celou dobu diskusního pořadu klesá. Rozdíl mezi průměrným počtem diváků samotných zpráv a Fakt Barbory Tachecí tak činí až 100 tisíc diváků.

Například v úterý 7. září sledovalo Zprávy TV Prima celkem 639 tisíc diváků starších patnácti let, což představovalo 7,3 procenta dospělé populace a 24,2 procenta dospělého publika u televizorů. Fakta Barbory Tachecí ve stejný den vidělo 539 tisíc diváků starších patnácti let, což bylo 6,1 procenta dospělé populace a 18,30 procenta dospělého publika.

O víkendu, kdy Prima diskusní pořad Fakta nevysílá a místo něj běží prodloužená hlavní zpravodajská relace, sledovanost bloku Zpráv TV Prima neklesá jako ve všední den a udržuje si stejný počet diváků až do svého konce okolo 19:22 hod. Fakta si ale přes nižší sledovanost udržují podíl na publiku, který je vyšší než průměrný denní podíl Primy v hlavním vysílacím čase, takže tento pořad Primě nekazí celkovou sledovanost.

Fakta ani nesnižují průměrnou sledovanost Zpráv TV Prima, protože televize přes původní očekávání v elektronickém měření sledovanosti měří zpravodajský blok a Fakta zvlášť. Pokud by tomu tak nebylo, zaznamenala by Prima od 2. září výrazný pokles sledovanosti svých hlavních zpráv přes všední dny.

6 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 9. 2009 11:23

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+