Více

Dvojí peoplemetry v Česku patrně nebudou. Kdo ale zaplatí projekt za 300 milionů?

V listopadu měl začít zkušební provoz peoplemetrů Sdružení pro měření sledovanosti, za kterým stojí televize Nova a agentura Médea

Drastické úspory, které v nejbližších týdnech a měsících čekají televizi Nova, zřejmě definitivně pohřbí i projekt druhého měření televizní sledovanosti v Česku. Server DigiZone.cz má k dispozici informace, podle nichž nebude projekt Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), za nímž stojí televize Nova a největší tuzemská mediální agentura Médea, realizován. A to i přes to, že SPMS již vybrala za provozovatele svých peoplemetrů agenturu AC Nielsen a na listopad ohlásila start zkušebního měření. Oficiálně ale konec projektu nechce potvrdit ani Nova, ani zástupci agentury Médea.

K TÉMATU: Majitel Novy chystá hromadné propouštění. CME opustí do konce roku tisíc lidí

„Podle našich informací projekt SPMS pokračuje dál,“ řekl serveru DigiZone.cz ředitel PR a komunikace televize Nova Josef Koukolíček. „Danou otázku ponechám bez komentáře,“ dodal obchodní ředitel agentury Médea Filip Doubek, který má společně s generálním ředitelem a majitelem Médey Jaromírem Soukupem projekt SPMS na starosti. Případné ukončení projektu by znamenalo ztrátu pro obě velké mediální skupiny, které za ním stojí. Pokud již došlo k uzavření dlouhodobějšího kontraktu s AC Nielsen, škoda by se mohla vyšplhat až na 300 milionů korun. Pro porovnání: chystané propouštění jednoho tisíce zaměstnanců skupiny CME, která vlastní televizi Nova, má přinést úspory 250 milionů korun.

ČTĚTE TAKÉ: CME ohlásila další ztrátu, na podzim už nedožene loňské příjmy. Jedná o další půjčce

Vlastní měření sledovanosti začala chystat televize Nova poté, co nedokázala jako člen Asocice televizních organizací (ATO) zabránit vítězství společnosti Mediaresearch v tendru na zajištění provozu peoplemetrů v letech 2013 až 2017. Ke konci loňského roku Nova dokonce ATO opustila a data sledovanosti si od ní nakupuje na základě obchodní smlouvy. Ta však Nově vyprší příští rok v únoru. Poté chtěla přejít výhradně na měření SPMS, podle něhož chtěla už od Nového roku prodávat reklamní časy.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+