Hlavní navigace

Dva noví satelitní operátoři v Česku, Jan Zika v Americe a nové rádio v Penny Marketu

20. 2. 2016
Doba čtení: 7 minut

Sdílet

TÝDENNÍ REVIZE – Během března chce zahájit vysílání satelitní platforma Flix TV, v základní nabídce slibuje patnáct HD kanálů. Ještě v prvním pololetí by měl na český trh vstoupit další operátor Antik Telekom.

V březnu odstartuje Flix TV, Novu Sport 2 by měl být součástí základní nabídky

Zcela nový satelitní operátor Flix TV využívá služeb rakouské TAG (Telekom Austria Group) a signál bude šířit přes francouzskou družici Eutelsat 16 na pozici 16 stupňů východně stejně, jako košický Antik Sat. Ten chce na český trh vstoupit ještě do prázdnin. Obě platformy také budou vysílány prostřednictvím stejného Teleportu – stanice v obci Aflenz umístěné v rakouských Alpách.

V tiskové zprávě není programová nabídka, kterou chce Flix TV přinést, podrobněji rozepsána. Uvádí pouze obecnou formulaci, že seznam kanálů byl pečlivě vytvořen tak, aby poskytl každému členovi rodiny několik možností, od každodenních zpráv, filmů a sportovních kanálů až po nejroztomilejší kanály pro děti.

Flix TV odstartuje v březnu. Nova Sport 2 bude už v základu

Satelitní služba Flix TV zahájila testovací provoz, termín startu prozatím tají

Kdo stojí za chystanou satelitní službou Flix TV? V Maďarsku už provozuje videotéku

Flix TV se chce u nás dostat mezi top poskytovatele placené televize

Satelitní operátor Flix TV chtěl původně službu spustit do konce roku 2015.
Autor: archiv

Satelitní operátor Flix TV chtěl původně službu spustit do konce roku 2015.

Antik Telecom finišuje přípravy pro vstup na český trh ještě v první polovině roku

Společnost Antik Telecom si pro české a slovenské satelitní vysílání rezervovala kapacitu družice Eutelsat 16 v srpnu 2015. V říjnu spustila vysílání pro Slovensko, Česko mělo následovat v průběhu prvního čtvrtletí 2016. Nyní to ale spíše vypadá, že někdy v průběhu prvního pololetí.

Termín potvrdil Vlastimil Lakatoš, šéf televizní divize Antik Telecom. Žádost o satelitní licenci už byla podána a i další jednání jsou v plném proudu, upřesnil Lakatoš. Od loňského roku už běží i české webové stránky, kde se může registrovat jak zájemce o prodej služeb, tak i zákazník. Ten má být následně o vstupu služby do Česka upozorněn prostřednictvím emailu.

Co chce Antik Telecom českým divákům nabídnout:

  • Především 100 televizních kanálů, z toho třetinu v HD.
  • Přehledně uspořádanou a jasnou nabídku (už to by byla pořádná změna).
  • Nejspíše první reálně fungující hybridní satelitní vysílání na našem území.
  • Vedle příjmu běžného satelitního signálu tak budete moci využívat i přístup do archivu televizních pořadů a aplikaci pro hybridní televizi

Vysílání bude šířeno prostřednictvím Telecom Austria ze čtyř transpondérů družice Eutelsat 16 na pozici 16 stupňů východně a obsah bude šířen prostřednictvím tzv. Teleportu – vysílací stanice v obci Aflenz umístěné v rakouských Alpách. Kódovat se bude systémem Conax a k dispozici budou jednak vlastní set-top boxy Antik Telecom, jednak i moduly pro TV se satelitním tunerem. Pro příjem doporučuje operátor parabolu o průměru 90 cm.

V rozhovoru s Vlastimilem Lakatošem zveřejněném na DigiZone.cz loni v září jsme se dozvěděli i základní charakteristiku nabídky Antik Satu: Naše satelitní služba bude postavená na malém počtu programových balíčků z důvodu jednoduché volby pro zákazníka. Konkrétní nabídka a ceny budou zveřejněné před spuštěním služby na území České republiky. Už teď ale mohu garantovat, že bude konkurenceschopná, sliboval českým divákům Lakatoš.

Antik Telecom vstoupí na český trh. Těšte se třeba na HbbTV

Na Slovensku odstartovala služba Antik Sat

Antik Sat přijde do Česka až po Novém roce

Rozhovor s Vlastimilem Lakatošem: Antik Sat přijde jako první v Česku s TV archivem přes satelit

AntikSat a Flix.TV jsou dva poskytovatelé satelitního televizního signálu, které v nejbližší době uvidíme i u nás. Jako první by měl přijít maďarský Flix.TV.
Autor: archiv

AntikSat a Flix.TV jsou dva poskytovatelé satelitního televizního signálu, které v nejbližší době uvidíme i u nás. Jako první by měl přijít maďarský Flix.TV.

Jan Zika: Jak jsem se z televize Z1 přes ČT 24 dostal až do newyorské NBCUniversal

Pokud patříte mezi skalní diváky zpravodajských televizí, Jana Ziku si musíte velmi dobře pamatovat. Patřil mezi nejznámější tváře soukromého zpravodajského kanálu Z1 a po jeho zániku přešel do veřejnoprávní ČT 24. Po této poměrně rychlé televizní kariéře v České republice zamířil do Spojených států, kde vede vývoj real-time televizní grafiky ve studiu NBCUniversal. To je dodavatelem veškeré animované i statické grafiky pro celostátní pořady Today Show, Nightly News a zpravodajské televize MSNBC.

Jak se moderátor českých zpravodajských televizí dostane až do NBCUniversal? Byla to cílená snaha, nebo spíš shoda okolností?

Nebyla to cílená snaha, ale moje minulá práce mi to umožnila. Tady je všechno větší a mnohem víc specializované, takže může být výhoda, když máte unikátní nebo neobvyklou profesní zkušenost. V New Yorku je spousta talentovaných lidí z celých Spojených států i ze světa, a je proto těžší zaujmout. Na druhou stranu je tu ale vysoká poptávka po špičkovém a specializovaném talentu. Třeba v práci najímáme lidi z Kanady, kterým musíme k platu přidávat v přepočtu 10 tisíc korun denně jen za hotel.

V čem se televizní výroba liší od té české?

Ty rozdíly jsou značné. Hlavní je větší trh, a tím pádem větší rozsah produkce, který přináší úplně nové výzvy. Například se často není možné inspirovat tím, jak podobnou věc dělá někdo jiný, protože nikdo jiný ji v daném rozsahu nedělá. Podobné je to s dodavateli. Třeba když vaše oddělení systémové podpory narazí na problém, se kterým si neví rady ani vám přidělený kontakt u dodavatele systému, tak jste vyčerpali možnosti, protože tento pracovník je pravděpodobně ředitel zákaznické podpory pro celou Ameriku, nebo nejerudovanější odborník na danou problematiku na světě. Rozdíl je taky v tom, že na malých trzích musíte neustále vymýšlet, jak uspořit, aby se vám produkce vůbec vyplatila. Tady, zejména když rostou příjmy, jde často hlavně o to, abyste byli nejlepší.

Znamená to, že USA nepostihlo osekávání nákladů kvůli odlivu diváků k novým médiím?

Do určité míry ano, ale je to spíš na úrovni mnohaletých plánů postupné transformace než na úrovni okamžitých změn. Navíc, třeba pro NBCUniversal byl minulý rok fenomenální. Provozní zisk narostl meziročně o 14 procent a spousta pořadů, včetně těch v Americe nejsledovanějších, lámala divácké rekordy. V situaci, kdy vysíláte nejsledovanější pořad vůbec, držíte první místo v ranním vysílání, večerních zprávách i zábavě, tak je cílem neztratit vedoucí pozici a investovat do budoucího růstu. Nová média sice mění tržní podmínky, ale tím, že je velké mediální firmy zařazují do svých portfolií, způsobují spíš přeliv než odliv diváků, a dokonce mohou posilovat existující byznys díky synergiím.

Pokračování rozhovoru čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz.

Jan Zika: Jak jsem se z televize Z1 přes ČT 24 dostal až do newyorské NBCUniversal


Autor: archiv

Jana Ziku znají čeští diváci ze zpravodajství televize Z1 a ČT 24.

Penny Market spustil vlastní rádio, obsah dodává Rádio Max

Ve 357 supermarketech sítě Penny Market se tento týden rozezněla rozhlasová stanice Rádio Penny, provozovaná exkluzivně touto společností. Vysílat bude od pondělí do soboty, živé vysílání dodá firma Rádio Max, která s Penny spolupracuje dlouhodobě. Program bude vytvářet desetičlenný tým moderátorů, redaktorů a reportérů. Po uzavření prodejen, večer a o víkendech bude rádio vysílat vlastní hudební program.

Kostru vysílání by měly tvořit zprávy z regionů, kulinářské reportáže a soutěže. Podobný koncept provozuje Penny už několik let například v Itálii pod názvem Radio Instore. Stanice bude využívána i pro komunikaci směrem k zaměstnancům firmy.

Vysílání Rádia Penny si můžete poslechnout na speciální microsite.


Äutor: Penny Market

Screenshot microsite, na které je možné si poslechnout vysílání Rádia Penny.

Stručně

Výkonný ředitel Šlágr TV, která provozuje stanici Country no. 1, Robert Kvapil pro server DigiZone uvedl, že poté, co Country no. 1 ukončila loni v květnu pozemní vysílání ve čtvrtém multiplexu a pokračovala u kabelového operátora, dostala upozornění od Rady pro televizní a rozhlasové vysílání, že v kabelových rozvodech vysílá neoprávněně. Proto jsme provoz Country no. 1 ukončili a chystáme se zažádat o licenci pro kabelové vysílání, plánuje Kvapil. Časový horizont Kvapil odhadovat nechce, žádost aktuálně připravuje a kompletuje potřebné podklady.

Country no. 1 chce požádat o kabelovou licenci, provoz obnoví během pár měsíců


Autor: archiv

Televize Country no. 1. by se měla do kabelových rozvodů časem vrátit.

Televize Markíza ukončí poslední únorový den satelitní vysílání kanálů Doma a Dajto ze satelitu Astra 23,5 °E ve standardním SD rozlišení. Stanice budou nadále šířeny pouze ve vysokém rozlišení. Oznámil to satelitní operátor Skylink. Skupina Markíza není jediná, která k tomu kroku sáhla. Chystají se na něj i další, například ČT a slovenská veřejnoprávní RTVS. Přechod z SD na HD se dotkne zejména majitelů starších přijímačů pracujících s MPEG-2/SD, které ho nepodporují. Momentálně jsou u Skylinku ve vysokém rozlišení k dispozici všechny programy Televize Markíza.

Doma a Dajto končí v SD a nadále budou k dispozici pouze v HD

BRAND24

Úvodní dvoudíl seriálu Vinyl je volně a bez registrace k dispozici českým diváků, prostřednictvím služby HBO GO. Nový seriál od producentů Martina Scorseseho, Micka Jaggera a Terence Wintera se odehrává v sexem a drogami nasáklém světě hudebního showbusinessu sedmdesátých let. Příběh sledujeme očima newyorského ředitele krachující nahrávací společnosti, Richieho Finestry. Seriál je vysílán v původním znění s českými titulky.

HBO pustilo první díl Vinylu volně. Vidět ho můžete už teď

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).