Více

Druhý týden olympiády už nebyl pro ČT tak úspěšný jako první

UVNITŘ GRAF A TABULKA Zimní olympijské hry ve Vancouveru ve svém druhém týdnu nepřitahovaly tolik pozornosti českých diváků jako v tom prvním. Veřejnoprávní programy ČT 2 a ČT 4 si sice udržely vysoce nadprůměrné hodnoty podílů na sledovanosti, neudržely však hodnoty z předminulého týdne. Komerčním televizím naopak sledovanost mírně stoupla. S jedinou výjimkou: Nova se opět mírně propadla.

První dva programy České televize, které si předminulý týden prohodily pořadí podle podílu na sledovanosti, se minulý týden vrátily „do normálu“. Nejsledovanější byla opět ČT 1, kterou si po celý den naladilo v průměru 17,27 procenta dospělého publika. To je o 1,49 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin dosáhla ČT 1 dokonce podílu 18,94 procenta.

Program ČT 2 si minulý týden sice udržel nadprůměrný celodenní podíl 16,41 procenta, což oproti prvnímu olympijskému týdnu znamená minimální pokles o 0,13 procentního bodu, přesto si neudržel mezi veřejnoprávními programy prim. Během prime time dosáhla ČT 2 podílu 17,36 procenta. V celodenních i večerních číslech však porazila Primu. Sportovní kanál ČT 4 dosáhl v celodenních číslech podílu 4,28 procenta, což je o 1,3 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time podíl Čtyřky klesl na 2,05 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, Zone Romantica, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Zpravodajský kanál ČT 24 si oproti prvnímu týdnu ZOH 2010 ve Vancouveru polepšil. Po celý den jej sledovalo v průměru 2,34 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,10 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin ale podíl ČT 24 tradičně klesl, tentokrát na průměrnou hodnotu 1,35 procenta.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Televizi Nova minulý týden klesl celodenní podíl na dospělém publiku o 0,62 procentního bodu na 30,14 procenta. Během prime time si Nova polepšila na průměrných 35,83 procenta. Lépe se vedlo Nově Cinema, jejíž celodenní průměrný podíl na dospělém publiku dosáhl hodnoty 2,19 procenta, což je o 0,23 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase její podíl ještě stoupl na 2,34 procenta.

Nepříjemně nízko se minulý týden držela televize Prima, i když průměrný celodenní podíl na sledovanosti oproti předminulému týdnu mírně zlepšila. Konkrétně o 0,15 procentního bodu na 13,38 procenta. Ve večerních časech se ale Prima opět propadla na nepříjemných 11,59 procenta. Lépe se dařilo Primě Cool, kterou po celý den sledovalo 1,58 procenta dospělého publika (nárůst o devět setin procentního bodu) a ve večerních časech 1,64 procenta.

Polepšila si i plnoformátová digitální televize Barrandov, kterou po celý den sledovalo v průměru 3,02 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o osm setin procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech se ale podíl Barrandova na dospělém publiku propadnul na průměrných 2,28 procenta, což je horší výsledek než u Novy Cinema.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, Zone Romantica, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,71 procenta, což je o devět setin procentního bodu více než minule. Během prime time jejich průměrný podíl klesl na 0,98 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 7,68 procenta (pokles o 0,16 procentního bodu), v hlavním vysílacím čase pak oslovily 5,64 procenta dospělého publika.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+