Více

Dosavadní praktiky ve zpravodajství ČT ohrožují její nezávislost, varují iniciativy

TEXT DOPISU UVNITŘ „Snaha zamést pod koberec manipulace a cenzorství v televizi veřejné služby ohrožuje demokratický systém v České republice,“ tvrdí společenské iniciativy.

Otevřený dopis Českého filmového a televizního svazu a občanských iniciativ adresovaný Radě České televize s kritikou úrovně zpravodajství tohoto veřejnoprávního média dnes obdržely kromě tohoto kontrolního orgánu také novináři. Server DigiZone.cz má jeho text k dispozici. Dopis 23 redaktorů zpravodajství ČT, který popisuje, jak dochází k manipulaci informacemi a cenzorským zásahům, je vážným signálem svědčícím o poškozování nezávislosti a důvěryhodnosti provozování veřejné služby Českou televizí, uvádí dopis, který se odvolává na jiný text, který byl zaslán jako stížnost Radě České televize přímo některými jejími zaměstnanci.

K TÉMATU: 23 redaktorů zpravodajství si stěžuje Radě ČT, vedení televize mluví o “anonymu”

I kdyby tento podnět podala jedna jediná osoba, nic mu to neubírá na závažnosti, neboť tato stížnost není pouhým vyjádřením názoru, ale jsou v ní doloženy konkrétní pochybení a nepřijatelné cenzorské zásahy, dodává se dále v oficiálním prohlášení. Podnět k Radě ČT kvůli zasahování přímého podřízeného ředitele zpravodajství Zdeňka Šámala, šéfredaktora Petra Mrzeny do dramaturgie vysílání zpravodajské ČT 24 a nadržování stranám a politikům nakloněným prezidentovi Miloši Zemanovi, byl podán 23 redaktory České televize začátkem října. Vedení ČT podle dopisu filmařů a občanských iniciativ mediálně zneužilo petice na podporu Šámala.

ANALÝZA: Petru Dvořákovi teče do bot, jeho muž ve zpravodajství Petr Mrzena to přehnal. Obětuje ho?

Následné odvolávání části signatářů proti této hrubé manipulaci jenom dokládá poměry v České televizi, neboť zaměstnancům ČT bylo tvrzeno, že ředitel Dvořák chce vyhodit Zdeňka Šámala, na kterého stížnost nesměřovala. Podle Kodexu ČT má Česká televize povinnost vysílat o svých problémech ve třetí osobě. To, že tak nečiní ve chvíli, kdy o této kauze informují všechna hlavní média v zemi, svědčí o tom, že jednání vedení ČT není věrohodné, uvádí se dále ve stížnosti dnes zaslané Radě České televize. Filmaři a občanské iniciativy dále zpochybnily fakt, že by se podařilo manipulaci odhalit pomocí auditorské firmy, když za tento stav odpovídají osoby, které ho objednaly.

Rada_CT_20131105 by Lukáš Lucky Polák

tiskova_zpravaCT (1) by Lukáš Lucky Polák

6 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 6. 11. 2013 23:50

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+