Více

Do Česka míří nové kanály: HBO 2, HBO Comedy a Cinemaxy budou konečně v HD

Na český trh chtějí proniknout mimo jiné kanály Trace Urban a Trace Sports, novou stanici začne provozovatelům placených služeb nabízet i společnost Universal Networks.

HBO spustí v Česku všechny svoje kanály v HD

Čeští a slovenští diváci se po několika letech konečně dočkají HD verzí všech kanálů, které na našem trhu provozuje společnost HBO Česká republika. Podle informací serveru DigiZone.cz dala americká centrála konečně zelenou spuštění programů HBO 2 HD, HBO Comedy HD, Cinemax HD a Cinemax 2 HD. Stanice se však k zákazníkům nedostanou hned. Až bude jejich vysílání v distribučních uzlech dostupné, rozjedou se jednání s operátory. V tuto chvíli tedy nelze předjímat, a šlo by skutečně o spekulace, u kterých společností se tyto programy objeví nejdříve.

Spuštění HD verzí dalších stanic HBO je zákazníky českých a slovenských operátorů doslova vymodlené. Požadavky a tužby na tuto kvalitu se v podstatě na odborných diskusních fórech objevují dlouhodobě už několik let. Není se čemu divit. HD verze kanálu HBO odstartovala v Česku už před pěti lety, v dubnu 2008. HBO 2 HD, HBO Comedy HD, Cinemax HD a Cinemax 2 HD budou svým vysíláním odpovídám těmto stanicím v klasickém rozlišení. HBO nechce ale zapomínat ani na své další brandy. Dlouhodobě usiluje o to, aby už letos nabídlo u velkých operátorů svou videotéku HBO GO. Blíže o novinkách jsme psali zde.

Filmy už jsou na HBO HD dostupné i v originálním znění s titulky.
Autor: repro foto HBO HD

HBO se mezi filmovými kanály drží na špici. Jeho pozici posílí do konce roku start kanálů HBO 2, HBO Comedy, Cinemax a Cinemax 2 v HD rozlišení.

Universal začne operátorům nabízet kanál Style

Krátce po uvedení značky E! na slovenský a o několik měsíců později i český trh dostala společnost Universal Networks chuť na rozšíření svého portfolia značek v Česku o další stanici. U nás už mimochodem provozuje Universal Channel, který se bezpečně zabydlel v nabídkách kabelových, IPTVsatelitních operátorů. Programovou novinkou má být kanál Style. Dostupný by byl prozatím pouze v angličtině, podobně jako E!, u kterého však lokalizace do češtiny není vyloučena. Style, jak již z názvu vyplývá, má být věnován především ženám, které chtějí „vypadat a žít stylově“.

Ve vysílání Stylu mají dostat prostor typy na oblékání a styling od lidí, kteří mají k dané problematice co říci. Hlavní věkovou skupinou mají být ženy ve věku od 18 do 49 let. Co se týká magazínů a jednotlivých formátů, je možné jmenovat například House of Fab, Jeresylicious, Chicagolicious, The Style List, Big Rich Atlanta a řada dalších. Ačkoliv v případě společnosti Universal Networks jde v případě obou stanic o nelokalizované kanály, postoj některých operátorů se k programům bez češtiny postupně mění. Důkaz může být nedávný úspěch v podobě zařazení kanálu E! do nabídky IP televize O2TV od Telefóniky Czech Republic.

Stanice Trace chtějí prorazit na český trh

Silného partnera v podobě společnosti Chello Central Europe si na našem trhu vybral provozovatel kanálů Trace, konkrétně tedy stanic Trace Urban, Trace Tropical, Trace Sports a Trace Africa. Všechny kromě poslední z nich jsou dobře známy i českým satelitním divákům, kteří je mohli sledovat několik měsíců díky volnému vysílání prostřednictvím bulharského operátora Satellite BG. Zároveň jsou dostupné i v HD verzi, opět s výjimkou Trace Africa. Značka Trace původem z Francie by se mohla na český a slovenský trh dostat po deseti letech od svého vzniku. Pěkný virtuální presskit umístil provozovatel stanic na svůj web, viz: http://op.trace.tv/presskit/mas­ter/sources/index.htm

Trace Urban se věnuje výhradně urban music, tedy stylům jako jsou hip-hop a R’n’B. Zájemci tu mohou pochopitelně narazit na ty nejznámější interprety těchto žánrů – Beyonce, Rihannu, Jay-Z, Kanye Westa atd. Primárně je program určen pro diváky ve věku od 15 do 34 let. Trace Africa je prvním hudebním kanálem, který se věnuje výhradně muzice z Afriky. Jeho divácká skupina je poměrně široká, začíná u 15. a končí u 49. roku. Trace Tropical se věnuje, jak jinak, hudbě tropických rytmů, převážně tedy z Latinské Ameriky a Karibiku. Ideální představitelkou by byla Shakira. Cílová skupina je stejná jako u Trace Africa.

Hlavním tahákem pro českého, případně slovenského diváka, by však měla být stanice Trace Sports HD. Podobný program na našem trhu úplně chybí. Jde o vůbec první zábavný kanál, který je zaměřen na život sportovních celebrit. Trace Sports sama sebe charakterizuje jako zábavnou cestu vedoucí k poznávání známých osobností tohoto odvětví společenského života. Zjednodušeně by se dal přirovnat ke konkurenčnímu kanálu E!. Na rozdíl od „klasických“ celebrit ale bude věnován právě sportu. Jeho cílovou skupinou jsou milovníci sportovních osobností ve věku od 16 do 34 let a muži a ženy ve věku od 15 do 49 let. Stanice je lokalizovaná do angličtiny a francouzštiny, v budoucnu je možné její doplnění o české titulky. V roce 2011 získal program jednu z cen Hot Bird Awards.

CS kanály a Universal změní vizuál, Travel nasadí 16:9

Po několika letech od svého startu se již několik měsíců avizovaného rebrandingu dočká od 1. května značka CS TV, tedy stanice Kino CS, Doku CS a Muzika CS. Společnost Film Europe, která tyto programy provozuje, dlouho váhala, zdali bude formát širokoúhlý, případně se zůstane u obrazu 4:3. Nakonec bylo rozhodnuto pro druhou variantu a podle našeho názoru je to dobře. Po zkušenostech ze zahraničí se přece jen ukazuje, že převádět retro programy do moderního formátu, je většinou na škodu. Studio Oreo vytvořilo vizuál, za který se stanice rozhodně nebudou muset stydět, jak se ostatně můžete sami přesvědčit. On-air loga budou částečně průhledná.

Další identy CS kanálů si můžete prohlédnout na YouTube kanálu autora.

S novým vizuálem včetně loga za svými diváky přispěchá od 5. května také Universal Channel. Na začátek nutno podotknout, že změna vizuálu nerovná se bohužel změna obrazového formátu. I tady se ale možná blýská na lepší časy. Dočkáme se ho možná ještě do konce roku. O tom ovšem rozhodne centrála Universal Networks. Stanice začne používat nový slogan 100% s charakterem. Redesign značky Universal Channel proběhne v řadě zemí, konkrétně v v Asii, Africe, střední a východní Evropě, Rusku, Latinské Americe, Brazílii, Velké Británii a Austrálii. Novou podobu stanice představuje „bumper“, tedy krátké promo s logem hned pod tímto odstavcem.

Dobrou zprávu má pro své diváky také Travel Channel. Kromě plánovaného přechodu na obrazový formát 16:9, který proběhne pravděpodobně na podzim, stanoven je na Q4 2013, došlo v letošním roce také k plánovanému navýšení premiér z 200 na 400 hodin. DigiZone.cz byl v Česku první, kdo upozornil na plánované změny ve vysílání – tedy nové logo a nový vizuál. Stanice má k dispozici celkem 1000 hodin obsahu v SD kvalitě a 900 hodin v HD kvalitě, přičemž 90% nemají diváci možnost vidět jinde. Program ho tedy nabízí exkluzivně. Travel Channel pronikl za dobu své existence do všech klíčových služeb, a to ať už kabelových, IPTV nebo satelitních.

Anketa

Potěšily vás novinky, které se připravují na trhu placené televize v Česku a na Slovensku?

37 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 26. 4. 2013 11:49

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+