Hlavní navigace

Diváci se vracejí k Nově, největší pokles zaznamenala minulý týden ČT 1

11. 1. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Diváci se vrací na komerční stanice, nárůst sledovanosti vykazuje ČT Sport. Pokračuje pokles stanic zastupovaných společností Atmedia.

Mezitýdenní vývoj (vs. 53. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Oproti minulému týdnu si mezi diváky staršími patnácti let nejvíce pohoršila ČT 1, jejíž podíl poklesl o 4,76 procenta. Snížil se i podíl ostatních kanálů, a to o 1,4 procenta. Největší nárůst naopak vykázal hlavní kanál Primy, který si naladilo o 3,48 procenta více diváků než minulý týden. Diváci se vrátili i na hlavní Novu, která si polepšila o 1,66 procenta. Zajímavý nárůst vykázala i ČT Sport, kterou sledovalo o 1,15 procenta více diváků než v uplynulém týdnu.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: V posledním loňském týdnu se nedařilo Nově, posílila TV Barrandov

Z pohledu televizních skupin si oproti minulému týdnu nejvíce polepšily kanály Primy, jejichž sledovanostní podíl se navýšil o 4,28 procenta na 21,35 procenta. Sledovanost stoupla i skupině Nova, která si polepšilo o 1,75 procenta na 25,15 procenta. Oproti minulému týdnu klesl podíl skupiny Barrandov o 0,56 procenta na 7,74 procenta. Snížil se i podíl programů České televize, a to o 3,49 procenta na 33,15 procenta.

Top 10 všechny stanice (2. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

Oproti minulému týdnu nejvíce poklesla sledovanost ČT 1, která odepsala 6,26 procenta diváků mladších 54 let. Ostatní kanály pak přišly o 1,43 procenta diváků. Polepšila si naopak ČT Sport, kterou sledovalo o 1,37 procenta více diváků než minulý týden. Hlavní kanál Novy si naladilo o 1,77 procenta více diváků než v uplynulém týdnu, Prima Cool si polepšila o 1,29 procenta diváků.

MINULÝ ROK: Česká televize i minulý týden nad Novou, ale jen jako skupina. ČT 1 se významně propadla

Mezi televizními skupinami největší pokles vykázaly stanice České televize, které sledovalo 26,77 procenta diváků mladších 54 let, což znamená ve srovnání s minulým týdnem pokles o 4,64 procenta. Ostatní skupiny vykázaly nárůst, ten největší Prima, jejíž programy sledovalo o tři procenta diváků více, což znamená podíl 22,58 procenta. Nova si polepšila o 2,61 procenta na 30,75 procenta. Mírně si polepšila i skupina Barrandov, kterou sledovalo 5,33 procenta diváků, tedy o 0,08 procenta více než minulý týden.

Kanály – průměrné podíly (2. týden 2016)
Graf podílu kanálů (2. týden 2016)
Graf podílu skupin (2. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 2. týden 2015)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání přišla o největší počet diváků ČT 1. Její podíl klesl o 3,3 procenta. O 1,15 procenta diváků pak přišla Nova Cinema, 1,06 procenta diváků musely odepsat ostatní kanály. Stanice zastupované společností Atmedia si pohoršily o 1,51 procenta diváků. Největší nárůst sledovanosti vykázala hlavní Prima, která si polepšila o 2,49 procenta. Bodovala i ČT Sport, kterou si v meziročním srovnání naladilo o 1,55 procenta více diváků.

Mezi televizními skupinami si nejvíce polepšily kanály Barrandova, které si pustilo o 1,26 procenta diváků starších patnácti let více než loni. O 0,92 procenta si polepšily i stanice České televize. Skupina Nova si v meziročním srovnání pohoršila o 3,54 procenta diváků, kanály Primy si oproti druhému týdnu roku 2015 pustilo o 0,41 procenta diváků starších patnácti let méně.

BRAND24

Cílová skupina 15–54 

I v mladší cílové skupině přišla z meziročního pohledu o nejvíce diváků ČT 1, sledovalo ji o 4,54 procenta diváků méně. 1,17 procenta diváků musela odepsat Nova Cinema, o 1,11 procenta diváků přišly stanice zastupované společností Atmedia. V meziročním srovnání si u mladší cílové skupiny nejvíce polepšila ČT Sport, kterou v prvním lednovém týdnu sledovalo o 1,66 procenta diváků více.

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Z pohledu skupin kanálů přišla o nejvíce diváků Nova, jejíž podíl mezi diváky od 15 do 54 let meziročně poklesl o 3,76 procenta. Největší nárůst sledovanosti vykázaly stanice Barrandova, které si polepšily o 1,05 procenta. Programy České televize sledovalo o 0,57 procenta diváků více a skupina Prima si polepšila o 0,11 procenta diváků mladších 54 let.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).