Více

Dianiška a Pořízek: Prima cílí na stále mladší publikum

Skupina Prima nedávno opustila prodej reklamy na obecnou skupinu diváků starších patnácti let a omezila ji hranicí 69 let. Jak se jí tento krok osvědčil?

Programový ředitel Primy Roman Mrázek si v nedávném rozhovoru pochvaloval, jak se Primě daří s ohledem na stoupající sledovanost. Jak potvrzují ředitel mediazastupitelství Media Club Ladislav Dianiška a provozní ředitel FTV Prima Vladimír Pořízek srovnatelně dobře se daří i obchodu. Obchodní výsledky by vždy mohly být lepší. Ale obecně s nimi panuje spokojenost, potvrzuje Dianiška.

Stejně tak každoročně narůstají investice do vlastní tvorby. Tento trend chceme i nadále zachovat, to je jednotná strategie celé skupiny MTG a podporuje ji i GES, náš druhý akcionář, vysvětluje Pořízek. Prima také změnila svou primární obchodní skupinu z obecné 15+ na mladší 15–69 let. Změna byla způsobena tím, že mediální agentury měly problém s některými pořady, které vykazovaly nízkou afinitu směrem k mladším divákům. Díky zmiňované změně cílové skupiny jsme byli schopni u těchto pořadů korigovat cenu. Ochota klientů nakupovat je teď mnohem vyšší a i agentury jsou s výsledky spokojenější, myslí si Pořízek.

Schopnost korigovat cenu se má cháapt tak, že reklama na Primě zlevnila? Když se bavíme o pořadech s nižší afinitou mladší cílovky, tak ano. Když jsme převedli cílovou skupinu 15+ na 15–69, generují tyto pořady méně GRPs, a proto jsou tyto bloky také logicky levnější. Naopak u pořadů, u kterých byla afinita k mladším divákům už tak vysoká a dosahovala hodnot vyšších než jedna, tam šla cena naopak nahoru, tvrdí Dianiška. De facto se tak podle něj dá říci, že se zlevnily ty pořady, které agentury příliš nepoptávaly. Většina klientů a agentur cílí na mladší diváky, takže se zlevnily bloky určené starším divákům, a zdražily naopak ty, které cílí na mladší diváky. To byl hlavní cíl oné úpravy cílové skupiny, dodává Pořízek.

Pokračování rozhovoru čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz.

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+