Více

Deset trendů nových technologií, které mění sledování televize – část první

Od YouTube po fenomén Vice a až neuvěřitelně trapné televizní show. Podívejme se na deset trendů, dnes na prvních pět, které mění sledování televize.

Technologie jsou nastaveny na to, aby transformovaly trendy v tom, jak sledujeme obrazový obsah. A to ať už jde o "sociální soundtrack" Twitteru, nebo necháme diváka, aby se stal komisařem.

MIPTV konference v Cannes je tím pravým místem, kde se každoročně soustřeďuje televizní průmysl, aby prodával a kupoval show, na odborných seminářích diskutoval měnící se postoje provozovatelů vysílání a výrobců, měnících se zvyky diváků a přicházející nové technologie. V posledních především dvou letech je důležitou součástí Cannské konference také začlenění sociálních médií a nových technologií obecně do mediálního mixu. Například YouTube má k dnešnímu datu miliony diváků, a rozhodně stojí za zmínku, stejně jako fakt, jak mohou právě tito diváci změnit trendy ve sledování televize v příštích letech.

1. Přinese Twitter jako "sociální soundtrack" nové televizní pořady?

Twitter a Facebook soutěží v tom, kdo se stane tou hlavní diváckou platformou pro diskutování o televizních pořadech. Twitter je sociálním rozhraním – tak ho označil mediální vědec Deb Roy: „Je synchronizovaným sociálním soundtrackem všeho, co se děje v okamžiku, jako společný zážitek.“

Během loňského udělování Oscarů, vysílaného přímým přenosem, jako vždy, například 5 milionů lidí poslalo 19 milionů tweetů, které zhlédlo 37 milionů lidí. Stejně tak o jedné epizodě X Factoru ve Velké Británii tweetovalo 1,2 milionu lidí. Lze tak předpokládat, že klíčová slova na Twitteru by tak mohla vyvolat nové druhy televizních pořadů.

 



Celý článek čtěte v prémiové sekci DigiZone.cz

Tento článek patří do prémiového obsahu

Chcete-li mít přístup k exkluzivním informacím, zvolte prosím jednu z níže uvedených možností.

Jednorázová platba

30 Kč s DPH

Ztratili jste přístupový kód? Vyplňte stejnou emailovou adresu jako při původní objednávce a my vám kód znovu zašleme.

Předplatné

Předplatné pro soukromé osoby
785 Kč bez DPH za rok

Firemní předplatné
od 3 900 Kč bez DPH za rok

Proč číst premiový obsah?

Objednávka předplatného

Již máte předplatné?

Přihlaste se

Zaplatit můžete online pomocí některého z bohaté nabídky platebních kanálů od mobilních plateb až po platební karty. GoPay

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+