Hlavní navigace

Davis cup udělal z ČT Sport skokana minulého týdne. Nejvíc klesala ČT 1

19. 11. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ GRAFY A TABULKY – Meziročně si ale sportovní kanál České televize výrazně pohoršil. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku se ČT přiblížila skupině Nova.

Mezitýdenní vývoj (vs. 45. týden 2013)

Cílová skupina 15+

Úspěšné tažení českých tenistů za vítězstvím v Davis cupu katapultovalo minulý týden sportovní kanál České televize do pozice nejvíce rostoucí televizní stanice na českém trhu. ČT Sport si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku nad 15 let polepšila o 2,68 procentního bodu na hodnotu 4,63 procenta a stala se pátou nejsledovanější televizí na trhu. Naopak největší pokles vykázala ČT 1, která si pohoršila o 0,96 procentního bodu na podíl 15,54 procenta. Podobně významný pokles o 0,85 procentního bodu na hodnotu 23,45 procenta vykázal i hlavní kanál skupiny Nova.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj týdenních podílů jednotlivých televizí v kategorii D15+ za rok 2013

V porovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich sourhrnných celodenních podílů na dospělém publiku nad 15 let si nejlépe vedla Nova Group. Jejích pět volně šířených kanálů oslovilo v průměru 31,91 procenta publika, což však bylo o 0,83 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Česká televize dosáhla kumulovaného podílu 30,00 procenta a polepšila si o 1,48 procentního bodu. Prima Group na třetí pozici na předchozí dvě skupiny výrazně ztrácela: oslovila 21,69 procenta publika, což bylo o 0,58 procentního bodu méně než v předminulém týdnu.

Top 10 všechny stanice (46. týden 2013)

Cílová skupina 15–54

I v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí skupina Nova a zajímá i zadavatele reklamy, minulý týden v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce stoupala ČT Sport. Dokonce ještě víc než v širší skupině všech dospělých nad 15 let: polepšila si o 3,06 procentního bodu na hodnotu 5,36 procenta. Vyrovnala se tak Primě Cool, která dosáhla v této kategorii týdenního podílu 5,39 procenta. Největší mezitýdenní pokles vykázal hlavní kanál televize Nova, který si pohoršil o 1,25 procentního bodu na hodnotu 25,56 procenta. O víc než půl procentního bodu klesly i ČT 1 a Prima.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prima Cool skokanem předminulého týdne, pomohla jí Liga mistrů. Nejvíc padala ČT 24 a Atmedia

Skupina Nova si v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let udržela významnější náskokm před konkurencí, když oslovila 36,70 procenta diváků u televizních obrazovek. Oproti předminulému týdnu si ale pohoršila o 1,08 procentního bodu. Česká televize na druhé pozici vykázala kumulovaný podíl 25,07 procenta, který byl o 2,25 procentního bodu vyššín než v předminulém týdnu. Třetí v pořadí Prima Group oslovila 21,67 procenta publika, ale v porovnání s předchozím týdnem si pohoršila o 0,56 procentního bodu.

Kanály – průměrné podíly (46. týden 2013)
Graf podílu kanálů (46. týden 2013)
Graf podílu skupin (46. týden 2013)

Meziroční vývoj (vs. 46. týden 2012)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 46. týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil Fanda. Jeho podíl vzrostl o 0,51 procentního bodu na hodnotu 1,64 procenta. Ještě více stoupal podíl ostatních neměřených stanic (o 1,91 procentního bodu na hodnotu 9,70 procenta), jimž nadále „pomáhá“ Šlágr TV, vyřazená ze samostatného měření, a také stanic zastupovaných agentutou Atmedia, které si polepšily o 0,76 procentního bodu na podíl 2,53 procenta. Největší meziroční pokles vykázal hlavní kanál Primy (o 5,74 procentního bodu na 13,92 procenta) a ČT Sport (o 2,93 procentního bodu na 4,63 procenta).

Z tří největších televizních skupin a jejich souhrnných podílů na dospělém publiku nad 15 let si meziročně polepšila pouze Nova, a to o 2,74 procentního bodu na hodnotu 31,91 procenta. Česká televize i skupina Prima vykázaly obdobný pokles o víc než dva procentní body: ČT klesala o 2,32 procentního bodu na hodnotu 30,00 procenta, Prima o 2,38 procentního bodu na podíl 21,69 procenta. Nejvíce se na těchto poklesech podílela ČT Sport a hlavní kanál Primy. Ani jedné z těchto dvou klesajících skupin nepomohly nové kanály, které spustily v letošním roce – tedy ČT :D/ČT art a Prima Zoom.

BRAND24

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšila Prima love, a to o 0,41 procentního bodu na hodnotu 2,98 procenta. Ještě významnější růst zaznamenaly ostatní neměřené stanice, jejichž souhrnný balík stoupnul o 1,11 procentního bodu na podíl 9,69 procenta. O 0,97 procentního bodu na hodnotu 3,47 procenta stoupnul i podíl stanic zastupovaných agenturou Atmedia. Největší meziroční pokles v této kategorii připadnul hlavnímu kanálu Primy (o 4,69 procentního bodu na hodnotu 11,19 procenta) a ČT Sport (o 3,39 procentního bodu na podíl 5,36 procenta).

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si meziročně polepšila opět jen Nova, a to o 3,47 procentního bodu na hodnotu 36,70 procenta. Česká televize si pohoršila o 2,26 procentního bodu na kumulovaný podíl 25,07 procenta, Prima klesla o 2,02 procentního bodu na hodnotu 21,67 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).