Více

Čtvrtina světové populace sleduje denně pořady mimo televizi, v Česku je to 18 %

UVNITŘ DOKUMENT – Na našem trhu vychází vstříc sledování televize mimo klasickou obrazovku služby, jako jsou O2TV GO!, HBO GO, případně i aplikace veřejnoprávních i komerčních stanic.

25 % světové populace, tedy přesně její jedna čtvrtina, sleduje denně video obsah mimo televizní obrazovku, tedy například na svém osobním počítači, tabletu, notebooku nebo mobilním telefonu. Vyplynulo to z aktuální studie Connected Life společnosti TNS Aisa. Té se po celém světě zúčastnilo přes 55 tisíc lidí. Do tohoto průzkumu byla zahrnuta i Česká republika, ve které konzumuje touto cestou obsah denně 18 % populace. Studie dále zjistila, že každý člověk na světě průměrně vlastní čtyři digitální zařízení a v tomto směru nezůstává náš trh pozadu.

K TÉMATU: Z počítače, tabletu i mobilu na televizní obrazovku

Čtyři s deseti lidí sledujících televizi ve večerních hodinách, vykonává další činnosti, jako jsou například využívání sociálních médií, kontrolování své emailové schránky nebo online nakupování. Ze studie Connected Life take vyplynulo, že večer před televizor usedá 46 % lidí oproti 18 %, kteří sledují obsah na mobilních zařízeních. I když popularita sledování obsahu on-line stale roste, čeští diváci zůstávají nadále věrní převážně tradičnímu sledování televize. Sedm z deseti obyvatel České republiky sedí před televizí každý den a i nadále je populární během sledování zároveň večeřet. „Televizní večeře“ praktikuje 71 % diváků.

ČTĚTE TAKÉ: Vysílání do mobilu nebo tabletu bez vázanosti kabelové TV? Na Slovensku realita

Pro mnoho lidí po celém světě je nepředstavitelné rozloučit se s svým televizorem, a to i v případech, kdy jsou s rodinou nebo přáteli. Náš blízký vztah s TV byl navíc podpořen nárůstem digitálních set-top boxů a služeb videa na vyžádání jako je Sky+, Virgin TV Anywhere nebo O2 TV, uvedl Tomáš Pflanzer, Head of Digital ze společnosti TNS Aisa, a dodal: I když je nesporné, že naše láska k tradiční televizi stále trvá, musí se zadavatelé reklamy přizpůsobit měnícím se návykům televizních diváků. Online zařízení nabízejí více způsobů, jak se dostat k TV nebo video obsahu, což znamená, že značky budou muset aplikovat více integrovaný online přístup s cílem zapojit spotřebitele.

Connected Life Infographic by Lukáš Lucky Polák

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 24. 7. 2014 10:36

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+