Více

ČTÚ začal prošetřovat servisní poplatek u bezplatných balíčků Skylinku a CS Linku

Telekomunikačnímu úřadu si na postup dvou největších satelitních služeb denně stěžují desítky nespokojených zákazníků

Zavedení servisního poplatku 29 korun měsíčně u dosud bezplatných programových nabídek satelitních služeb Skylink a CS Link začal prošetřovat Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Podle mluvčího Františka Maliny se na něj denně obrací desítky nespokojených zákazníků obou satelitních platforem, kterých se od září dotkne zpoplatnění dosud bezplatných nabídek. Skylink a CS Link zavedení servisního poplatku, který se dotkne každé dekódovací karty (nikoli domácnosti či zákazníka), zdůvodňují vzrůstajícími náklady na údržbu zákaznického servisu.

K TÉMATU: Skylink a CS Link od září zavedou servisní poplatek 29 Kč u neplacených nabídek

„Na zavedení poplatku oznámeného provozovateli obou televizních služeb si přímo na ČTÚ denně stěžují desítky nespokojených uživatelů. Další nezanedbatelný počet stížnosti pak ČTÚ postupuje Česká obchodní inspekce. Podněty přicházejí i od spotřebitelských organizací,“ uvedl Malina. Z přijatých stížností podle něj vyplývá, že uživatelé se cítí být oklamáni především tím, že provozovatelé obou satelitních televizních služeb od samého počátku deklarovali tuto nabídku jako bezplatnou, a to včetně programů České televize.

ČTĚTE TAKÉ: České televizi se nelíbí nový servisní poplatek Skylinku a CS Linku. Svolala schůzku

„Uživatelé se rovněž cítí klamáni i tím, že po oznámení zavedení servisního poplatku jsou služby Skylink a CS Link nadále inzerovány a v ceníku služeb uváděny jako bezplatné,“ konstatuje mluvčí ČTÚ. Se zavedením servisního poplatku nesouhlasí ani veřejnoprávní ČT, která divákům garantovala, že její programy budou prostřednictvím dekódovací karty na satelitní pozici Skylinku a CS Linku k dispozici bezplatně. Rozhodnutí majitele obou satelitních služeb ČT zaskočilo.

NAPSALI JSME: Slováci už si stěžují na servisní poplatek služeb CS Link a Skylink obchodní inspekci

ČTÚ zpochybňuje i vstřícnost Skylinku a CS Linku k zákazníkům, kteří se kvůli zavedení servisního poplatku rozhodnou smlouvy s těmito operátory vypovědět. „Uživatelé dále namítají, že ačkoliv mohou smlouvu na poskytování těchto služeb bez dalšího vypovědět, jejich investice do pořízeného vybavení bude v případě odstoupení od smlouvy zcela znehodnocena. Mnozí z nich pak rovněž upozorňují, že z důvodu digitalizace televizního vysílání a z jejich pohledu nedostatečného pokrytí území signálem DVB-T, je užívání služeb Skylink nebo CS Link jedinou možností, jak mohou sledovat volně šířené televizní programy, především programy ČT,“ vysvětluje Malina.

K VĚCI: Servisní poplatek satelitních služeb CS Link a Skylink bude řešit ČTÚ i ÚOHS

Skylink a CS Link podle stížností zneužívají svého dominantního postavení na trhu, protože dohromady obhospodařují asi tři čtvrtiny všech dekódovacích karet k satelitním službám v České republice. „Aniž by ČTÚ chtěl jakkoli předjímat výsledky probíhajícího šetření a případný další postup, nelze pominout, že popsaný krok provozovatelů vzbuzuje podezření z porušení některých právních předpisů České republiky, mimo jiné zákona na ochranu spotřebitele a zákona o elektronických komunikacích v části týkající se klamavých obchodních praktik,“ uvedl Malina.

ČTÚ si kvůli fúzi obou satelitních služeb, které od loňského roku vlastní lucemburská společnost M77 Group, vyžádá součinnost příslušných orgánů Evropské komise. „ČTÚ bude o svých dalších zjištěních a případných přijatých opatřeních veřejnost průběžně informovat,“ slíbil mluvčí úřadu. Stížnosti na servisní poplatek Skylinku a CS Linku řešil i telekomunikační úřad na Slovensku, který je označil za nekalé jednání.

27 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 26. 6. 2012 23:47

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+