Více

ČTÚ připravuje nový web, k dispozici budou i informace o digitalizaci

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) by měl mít pravděpodobně příští týden k dispozici usnesení vlády, tedy Technický plán přechodu na digitální vysílání (TPP). Na dnešní tiskové konferenci to řekl šéf ČTÚ Pavel Dvořák. Posuny jsou v něm u některých lokalit oproti původnímu plánu v řádu jednoho až dvou měsíců. K červencovému termínu 2012 prohlásil šéf ČTÚ, že se domnívá, že Jeseník a Zlín nebude zapotřebí vypnout až v nejzazším termínu, protože bude k dispozici pokrytí z okolních oblastí. Ze zkušenosti ze zahraničí víme, že termíny pro vypínání se spíše zkracují, řekl Dvořák.

Je třeba konstatovat, že z TPP vypadla definice o informační kampani, dodal Dvořák. Harmonogramem české digitalizace ale práce ČTÚ neskončí, čekají ho další úkoly. Jak již čtenáři DigiZone.cz vědí, ČTÚ bude implementovat síťový plán identifikátorů sítí. Dalším krokem bude požadavek na operátory pro rozvoj jejich sítí. Pro ČTÚ jsou podkladem pro stanovení rozvoje pro jednotlivé fáze. V průběhu léta by měl ČTÚ předložit stanovisko digitální dividendy v Česku a čeká ho také výběrové řízení na kmitočty pro mobilní televizi.

TPP např. nebude řešit informační kampaň a problémy s přechodem, stejně tak potencionální spory mezi operátory a provozovateli síti. ČTÚ však bude mít k dispozici pravomoc toto řešit. Nejbližším krokem regulačního orgánu bude vyhláška o stanovení pokrytí. Dále bude monitorovat také pokrytí. Na nejbližší kroky to nevypadá, ale my to budeme aplikovat hned, jak bude spuštěna první oblast, tedy Plzeň, prohlásil Dvořák. U monitoringu bude ČTÚ zjišťovat nejen pokrytí, ale i penetraci, a to nejen set-top-boxů, ale všech ostatních platforem. Budeme provádět přibližně půlroční zprávy o stavu přípravy obyvatelstva, do­dal.

15. září by měl ČTÚ vydat první zprávu o implementaci TPP. Do Vánoc pak spustí server, kde bude možné vyhledat podrobnější informace pro každou obec, kde se návštěvník dozví, jak orientovat antény pro příjem signálu, na jakém kanále je co dostupné apod. Vše je kryto účtem na podporu digitalizace, kam jdou peníze z reklamy od České televize. ČTÚ chystá také nový web, kde se objeví stránka ke stavu digitalizace.

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 30. 4. 2008 11:08

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+