Více

ČT získá z olympiády 20 milionů

Česká televize odhaduje, že z reklamy a sponzoringu v souvislosti s letními olympijskými hrami získá zhruba 20 milionů korun. Uvedl to mluvčí ČT Ladislav Šticha. Částka je tak nižší ve srovnání s předchozími hrami v Aténách. Celkové výnosy z prodeje klasické reklamy a sponzoringu LOH předpokládáme v letošním roce na mírně nižší úrovni, a to díky velkému časovému posunu. Konkrétní výše by měla být cca 20 milionů korun, uvedl Šticha.

Ačkoli prodej reklamního času ve vysílání České televize v době nadcházejících letních olympijských her v čínském Pekingu začne až příští týden, ČT již nyní ví, že nejdražší spot bude vysílaný 23. srpna při finále desetiboje. Desetiboj bude jednou z nejsledovanějších soutěží, neboť v něm bude olympijské zlato obhajovat hrdina z Atén před čtyřmi lety Roman Šebrle.

Cena reklamních spotů se podle mluvčího ČT Ladislava Štichy odvíjí od sledovanosti daných bloků. Nejdražší tak bude čas při zahajovacím a závěrečném ceremoniálu, při divácky atraktivních disciplínách a při disciplínách, v nichž jsou reálné šance na české medaile. Například zahájení letních her v Aténách před čtyřmi lety zhlédlo 1,37 milionu diváků.

S prodejem reklamního času pro klasické spoty začne ČT na začátku července, kdy uvolní ceník; již nyní ČT registruje předběžnou poptávku. Před čtyřmi lety se ceny reklamních spotů pohybovaly od základní sazby 30 tisíc korun za půlminutovou reklamu v dopoledních hodinách až po částky 150 tisíc až 200 tisíc korun i více.

Podoba vysílání a sledovanosti bude letos kvůli výraznému časovému posunu zřejmě poněkud odlišná než před čtyřmi lety, kdy se hry konaly v Řecku. „Kvůli časovému posunu se do prime time ani odpoledních časů nedostanou přímé přenosy. V nejsledovanějších časech poběží záznamy a zpravodajská studia,“ uvedl již dříve Šticha.

Zdroj: ČTK

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+