Více

ČT žádá od MF Dnes omluvu za nařčení z praní peněz, jinak se bude soudit

Deník zveřejnil informaci o zprostředkovateli sponzoringu na ČT, který klientům vystavoval faktury na vyšší částky a snižoval jim tak daňový základ. Část peněz jim pak vracel.

Omluvu bude žádat Česká televize po vydavateli deníku MF Dnes, společnosti Mafra vlastněné skupinou Agrofert vicepremiéra a ministra financí Andreje Babiše, za to, že ji obvinil z praní peněz při prodeji sponzoringu. MF Dnes v prvním dubnovém vydání informovala na titulní stránce o zprostředkovateli sponzoringu na ČT, který vystavoval klientům faktury na vyšší částky, než sponzoring reálně stál, a uměle jim tak snižoval daňový základ. Část peněz vybraných navíc jim potom vracel. Kavčí hory se hájí, že s firmou, která tyto způsoby praktikovala, nemají nic společného a dělo se tak bez jejich vědomí.

K TÉMATU: Babiš vytáhl proti ČT těžký kalibr. Přes sponzoring se praly peníze, tvrdí MF DNES

Generální ředitel ČT Petr Dvořák na středečním výjezdním zasedání Rady ČT v Brně prohlásil, že televize bude po listu vymáhat omluvu a pokud se jí nedostane, podá proti vydavateli žalobu Celkově nás MF Dnes zatáhla do kauzy, se kterou nemá ČT reálně nic společného, prohlásil Dvořák, jemuž se nelíbí titulek zmiňovaného článku „Aféra ČT. Praly se přes ni peníze“. Celá kauza navíc proběhla v době, kdy proti ČT brojí politici z hnutí ANO, jemuž předsedá majitel MF Dnes Andrej Babiš. Těm se nelíbí kromě jiného právě sponzoring ve vysílání veřejnoprávní televize.

27 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 4. 2015 17:30

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+