Více

Česká televize vybírá nového prodejce reklamy na roky 2011 až 2015

Jeden z největších tendrů na agenturu, která by měla zajistit prodej reklamních časů a sponzoringu, vypsala Česká televize. Koncem letošního roku totiž končí smlouva ČT s agenturou Media Master (dříve Arbomedia), která jí tuto službu doposud zajišťovala. Media Master již předběžně potvrdila zájem se soutěže, v níž jde o 195 milionů korun bez DPH, zúčastnit.

ROZHOVOR: Jiří Janeček: Reklama na ČT ano, ale výnosy by neměly jít televizi

O tendr se zajímá také agentura At Media, jejíž ředitel Štěpán Wolde dříve vedl marketingové oddělení Arbomedie. Zájemci mají předložit ČT svoje projekty do 30. srpna. Hlavními kritérii soutěže je výše provize z prodeje reklamních formátů na ČT, výše poskytnuté bankovní záruky a způsob, kvalita a relevantnost stanovení obratu ČT z prodeje reklamního prostoru v roce 2011.

K TÉMATU: Peoplemetry malým televizím pomohly, říká šéf agentury At Media

Podle deníku E15 se dosavadní provize agentury Media Master za prodej reklamních formátů v ČT pohybovala okolo 60 milionů korun ročně. Kromě ČT zastupuje při prodeji reklamních časů také televizi Barrandov, Z1 a Český rozhlas. Konkurenční At Media prodává reklamní časy na dvaceti kabelových programech, včetně Óčka či televize Public. Vítěz tendru ovšem nemá jisté, že ČT bude moci vysílat klasické reklamní spoty po celých pět let, na které uzavře s televizí smlouvu. Podle zákona by měla ČT ukončit vysílání klasické reklamy k termínu úplného vypnutí zemského analogového televizního vysílání v České republice, tedy v roce 2012.

ČTĚTE TAKÉ: Product placement? Nevyhne se mu ani ČT, říká její obchodní zástupce

Generální ředitel ČT Jiří Janeček ale u politiků lobuje za to, aby reklama ve veřejnoprávní televizi zůstala. Výnosy z ní by podle Janečka nemusely plynout do rozpočtu ČT, ale na nějaké bohulibé účely. A agentuře, která bude zajišťovat prodej reklamních časů, by samozřejmě zůstala provize z těchto výnosů.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+