Více

ČT Sport skokanem minulého týdne, Prima family s letošním antirekordem: 13,94%

UVNITŘ TABULKY – Skupina Prima pokračovala v mezitýdenním i meziročním poklesu, nejvíc stoupala Česká televize. Šlágr TV pomohla k růstu také stanicím Atmedia.

Hokejový šampionát minulý týden výrazně přispěl k růstu České televize. Sportovní kanál ČT se stal nejvíce rostoucí televizí z hlediska průměrného celodenního podílu na dospělém publiku. V porovnání s předminulým týdnem si polepšil o 2,02 procentního bodu na hodnotu 5,33 procenta. Naopak největší pokles vykázala Prima family, která si pohoršila o 1,76 procentního bodu a propadla se na vůbec nejhorší týdenní podíl na dospělém publiku za letošní rok: 13,94 procenta. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Zajímavý růst vykázala i ČT 1, která si v porovnání s předminulým týdnem polepšila o 0,96 procentního bodu na hodnotu 17,23 procenta. Takových výsledků Jednička dosahovala naposledy v únoru. Výrazně rostl také podíl stanic zastupovaných agenturou Atmedia, k němuž se poprvé připočítával výsledek lidové Šlágr TV. Výkon Atmedia tak vzrostl o 1,23 procentního bodu na hodnotu 3,09 procenta, která je srovnatelná s podíly Primy Cool nebo TV Barrandov. Meziročně si ve srovnání s 18. týdnem 2012 nejvíce polepšila ČT 1, a to o 2,21 procentního bodu (z 15,02 na 17,23 procenta), nejvíce klesala Prima family, a to dokonce o 4,41 procentního bodu (z 18,25 na 13,94 procenta).

K TÉMATU: ČT 1 skokanem předminulého týdne, Nova Cinema a Smíchov s letošními rekordy

Z pohledu tří největších televizních skupin a jejich souhrnného celodenního podílu na publiku starším 15 let se minulý týden nejlépe vedlo skupině Nova. Všech pět jejích volně šířených kanálů zaujalo v průměru 31,93 procenta dospělého publika, což však bylo o 0,86 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Meziročně si ale Nova Group polepšila o 1,78 procentního bodu. Na záda Nově dýchala Česká televize se souhrnným podílem 31,24 procenta. Oproti předminulému týdnu jde o nárůst o 3,32 procentního bodu, meziročně si ČT polepšila o 1,46 procentního bodu. Třetí v pořadí Prima Group vykázala souhrnný podíl 21,12 procenta, který byl o 2,76 procentního bodu horší než v předminulém týdnu (meziročně si skupina Prima pohoršila dokonce o 3,49 procentního bodu).

Průměrné celodenní podíly televizí za 18. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 17,23 + 0,96 + 2,21
ČT 2 4,26 + 0,28 - 0,02
ČT Sport 5,33 + 2,02 – 0,52
ČT 24 4,42 + 0,06 – 0,21
Nova 24,01 – 0,61 – 1,44
Nova Cinema 4,70 – 0,53 0
Fanda 1,61 + 0,46 – nevysílal –
Smíchov 0,87 – 0,17 – nevysílal –
Telka 0,74 – 0,01 – nevysílala –
Prima family 13,94 - 1,76 - 4,41
Prima Cool 3,49 – 0,54 – 0,32
Prima love 1,99 – 0,14 – 0,46
Prima Zoom 1,70 – 0,32 – nevysílala –
TV Barrandov 4,67 + 0,02 – 0,93
Atmedia 3,09 + 1,23 + 1,26
ostatní TV 7,95 – 0,95 – 0,08

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí především Nova a která zajímá zadavatele televizní reklamy, minulý týden nejvíce stoupala rovněž ČT Sport. Polepšila si o 2,60 procentního bodu na průměrný celodenní podíl 6,63 procenta. Nejvíce klesala Prima family, a to o 1,47 procentního bodu na hodnotu 11,04 procenta. Zajímavý růst o 1,83 procentního bodu na podíl 14,11 procenta vykázala ČT 1, které pomohl zejména pohádkový a filmový státní svátek ve středu 1. května. Naopak Prima Cool a Nova Cinema si oproti předminulému týdnu pohoršily o víc než jeden procentní bod.

Meziročně si v této cílové skupině oproti 18. týdnu 2012 nejvíce polepšila ČT 1, která rostla o 1,95 procentního bodu (z 12,16 na 14,11 procenta). Největší pokles vykázala opět Prima family, jejíž podíl se propadnul o rekordních 4,76 procentního bodu (z loňských 15,80 procenta na letošních 11,04 procenta). Klesaly však i oba tematické kanály Primy (Prima Zoom loni touto dobou ještě nevysílala). Stanice zastupované agenturou Atmedia si u mladších diváků zařazením Šlágr TV tolik nepolepšily, jejich podíl stoupnul o 0,59 procentního bodu na hodnotu 3,07 procenta.

Ve srovnání tří největších televizních skupin a jejich kumulovaných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let jednoznačně vyhrála Nova Group, která dosáhla podílu 36,82 procenta. Oproti předminulému týdnu si ale pohoršila o 1,31 procentního bodu, zatímco meziročně tato skupina vykázala nárůst o 3,52 procentního bodu. Druhou příčku obsadila ČT, jejíž souhrnný podíl dosáhnul hodnoty 27,16 procenta a byl o rekordních 4,52 procentního bodu vyšší než v předminulém týdnu. Meziročně si ČT v této cílové skupině polepšila o 1,70 procentního bodu. Prima Group si zachovala třetí pozici s podílem 20,14 procenta, který byl o 3,48 procentního bodu nižší než v předminulém týdnu. Meziročně si Prima pohoršila dokonce o 4,64 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 18. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 14,11 + 1,83 + 1,95
ČT 2 3,85 + 0,09 + 0,39
ČT Sport 6,63 + 2,60 – 0,38
ČT 24 2,57 0 – 0,27
Nova 26,75 – 0,54 – 0,42
Nova Cinema 6,13 – 1,02 0
Fanda 1,93 + 0,47 – nevysílal –
Smíchov 1,35 – 0,22 – nevysílal –
Telka 0,66 0 – nevysílala –
Prima family 11,04 - 1,47 - 4,76
Prima Cool 4,92 – 1,21 – 0,89
Prima love 2,41 – 0,25 – 0,75
Prima Zoom 1,77 – 0,55 – nevysílala –
TV Barrandov 4,31 – 0,05 – 0,91
Atmedia 3,07 + 0,29 + 0,59
ostatní TV 8,50 + 0,03 – 0,26

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+