Ušetřete
Více

ČT prodloužila stopáž Událostí. O tři minuty kvůli ukončené reklamě

Až o tři minuty delší je od soboty hlavní zpravodajská relace České televize Události. Právě od tohoto dne přestaly programy ČT 1 a ČT 24, které Události vysílají, zařazovat reklamu. Zakazuje jim to totiž novela zákona o ČT, která začala platit 14. října. A tak zatímco upoutávky, které následovaly hned po reklamním bloku po Událostech na ČT 1 i ČT 24 zůstaly, samotnou reklamu televize nahradila prodloužením zpravodajské relace.

K TÉMATU: Petr Dvořák: Sledovanost pro ČT není důležitá, ale u Událostí ano

Události jsou skutečně v důsledku konce reklamy o cca tři minuty delší. Je to zatím pouze dočasné opatření, které ovšem redakce zpravodajství ráda akceptovala, protože tak může divákům nabídnout více reportáží a zpráv a dělat tak ještě lepší veřejnou službu, potvrdil serveru DigiZone.cz mluvčí ČT Ladislav Šticha. Diváci mají nyní možnost vidět i další kvalitní reportáže, které by se jinak do Událostí nedostaly a odvysílaly by se v jiných relacích, podotknul.

ČTĚTE TAKÉ: Petr Dvořák, nový šéf ČT: Změny v Událostech snad už na jaře 2012

Delší Události však pro ČT zároveň znamenají problém, protože zasahují do času, kdy už na Nově začínají Televizní noviny. Celková sledovanost Událostí a především jejich podíl na publiku tak na vzájemné konkurenci ztrácí. ČT to však podle Štichy nevnímá jako problém. Nesoutěžíme s komerčními stanicemi o sledovanost. Naše zpravodajství je zcela odlišná kategorie a de facto hrajeme na zcela jiném hřišti, řekl mluvčí ČT.

ROZHOVOR: ČT 24 může dávat místo Událostí třeba dokumenty, říká Zdeněk Šámal

Jenže nízká sledovanost Událostí byla terčem kritiky současného generálního ředitele ČT Petra Dvořáka při výběrovém řízení na tuto funkci. Dvořák doslova řekl, že v případě hlavní zpravodajské relace ČT přímo konkuruje komerčním televizím a neměla by v tomto boji tolik prohrávat. Události by podle něj měly být schopny porážet Zprávy TV Prima a být druhou nejsledovanější hlavní zpravodajskou relací po Televizních novinách na Nově.

Šticha však tvrdí, že Události nelze se zprávami na Primě a Nově srovnávat: Stejně jako jsou nejčtenější noviny v České republice bulvární deníky a Hospodářské noviny s nimi budou jen těžko soutěžit, tak my nechceme a vlastně ani nemůžeme jít cestou infotainmentu nebo bulvárních magazínů. Děláme službu a myslím, že od příchodu Zdeňka Šámala se zlepšení v atraktivnosti a kvalitě Událostí dají vysledovat, míní.

Jan Potůček 150

Autor je šéfredaktorem DigiZone.cz. Vedl mediální rubriky v Reflexu, Lidových novinách, Týdnu, DV Magazine a serveru Svět Namodro. Provozuje chovatelský web Ararauna.cz.

10 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 27. 10. 2011 20:18

Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví. Pro řešení aktuálních problémů doporučujeme využít naše diskusní fórum.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+