Více

ČT nechápe kritiku za hlasitou reklamu. Regulujeme ji už od loňska, říká mluvčí

Kavčí hory používají pro monitoring a úpravu hlasitosti reklamních sdělení procesor T.C. Electronic, který by měl na výstupu regulovat hladinu zvuku programů ČT

Překvapení z napomenutí Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) z porušení zákonných limitů pro hlasitost televizní reklamy neskrývá veřejnoprávní Česká televize. Radní při červnovém monitoringu hlavních televizních stanic zjistili, že programy ČT a televize Barrandov nedodržují úpravu platnou od 1. června a oběma provozovatelům vydali upozornění s žádostí o nápravu. Podle mluvčí ČT Michaely Fričové ale Kavčí hory kontrolují hlasitost reklamních sdělení již od loňského roku a překročení limitu si nedokáží vysvětlit.

K TÉMATU: Rada: ČT a TV Barrandov v červnu překročily limity hlasitosti televizní reklamy

“Česká televize používá k měření hlasitosti obchodních sdělení procesor T.C. Electronic od loňského roku, tedy ještě před vydáním příslušného zákona, který ukládá omezovat hlasitost zvukové složky obchodních sdělení. Uvedené zařízení automaticky reguluje hlasitost průchozího signálu podle nastavené křivky, která je dána právním předpisem a respektujw zachování maximální dynamiky a nedegradování signálu vysílaných pořadů,” sdělila Fričová na dotaz serveru DigiZone.cz.

ČTĚTE TAKÉ: Proč je reklama v televizi hlasitější než ostatní program?

Na výstupu odbavovacích řetězců ČT jsou požadované úrovně hlasitosti dodrženy, konstatuje mluvčí. “Česká televize vyčká, až jí bude doručeno upozornění RRTV na porušení zákona, aby jej mohla analyzovat, porovnat s výstupy odbavovacích řetězců a zjistit, jak je možné, že v daném časovém úseku v některých případech k překročení průměrné hlasitosti došlo a v jiných nikoliv. S výsledkem analýzy pak seznámí radu i veřejnost,” slíbila Fričová.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 11. 7. 2013 14:55

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+