Více

ČT 4 si díky fotbalu udržela pozici čtyřky na trhu, Nova nejvíc klesala

UVNITŘ GRAF A TABULKA Mistrovství světa ve fotbale míchá sledovaností televizí. Minulý týden se šampionát rozběhl naplno a nejvíce pomohl sportovnímu kanálu ČT 4, který si udržel pozici čtvrté nejsledovanější televize v tuzemsku po Nově, ČT 1 a Primě. Oproti zimním olympijským hrám ve Vancouveru a mistrovství světa v hokeji však Čtyřka dosud nezaznamenala v týdenním podílu dvojciferný výsledek.

ČT 4 minulý týden sledovalo po celý den 6,47 procenta dospělých diváků, kteří měli zrovna zapnutý televizor. To je o 1,86 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin tento podíl vystoupal až na 7,30 procenta. Fotbal pomohl také programu ČT 2, který dosáhl v celodenních číslech podílu 6,29 procenta, o 2,07 procentního bodu více než minule. Během prime time ale jeho průměrný podíl klesl na 3,47 procenta.

Povolební vyjednávání a především víkendový kongres ODS pomohl ve sledovanosti zpravodajskému kanálu ČT 24, který si oproti předminulému týdnu polepšil v celodenním průměrném podílu na dospělém publiku o 0,12 procentního bodu na 3,84 procenta. V hlavním vysílacím čase ale jeho podíl klesl na 2,35 procenta. Na fotbal a kongres ODS naopak doplatil program ČT 1, jehož celodenní průměrný podíl 16,30 procenta je třetí nejhorší za letošní rok a představuje pokles 0,37 procentního bodu oproti předminulému týdnu. Během prime time si ale Jednička mírně polepšila na 17,84 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Největší pokles za minulý týden zaznamenala televize Nova. Sledovalo ji v průměru 31,97 procenta dospělého publika, což je o 1,53 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase si ale tradičně polepšila, tentokrát na průměrnou hodnotu 38,71 procenta. Klesala i Nova Cinema. V celodenních číslech o 0,15 procentního bodu na 2,92 procenta, v hlavních večerních časech však dosáhla lepšího podílu 3,30 procenta.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Úbytku diváků se nevyhnula ani televize Prima, která se celodenním podílem na dospělém publiku 14,93 procenta dostala k hodnotám, jichž dosahovala při nedávném hokejovém šampionátu. Mezitýdenně to znamená pokles o 1,09 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase si Prima připsala podíl 13,76 procenta. Mírný pokles postihl také Primu Cool. V celodenních číslech tento program dosáhl podílu 2,21 procenta (pokles o 0,26 procentního bodu), během prime time 2,02 procenta.

Mírný pokles postihl také čistě digitální plnoformátovou televizi Barrandov, i když té se podařilo udržet v celodenním podílu na dospělém publiku nad hranicí čtyř procent. Přesněji dosáhla podílu 4,16 procenta, což je o 0,20 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase ale podíl Barrandova tradičně klesl, tentokrát na hodnotu 3,50 procenta. Přesto se mu podařilo porazit tradičního rivala, Novu Cinema.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,57 procenta, což je o 0,25 procentního bodu více než minule a nejlepší výsledek za letošní rok. Během prime time dosáhly podílu 1,78 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,34 procenta, o 0,70 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 5,97 procenta.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+