Více

ČT 4 byla minulý týden čtvrtá nejsledovanější. Barrandov rekordní

UVNITŘ GRAF A TABULKA Mistrovství světa ve fotbale, které začínalo minulý pátek, vyšvihlo sportovní kanál ČT 4 na pozici čtvrté nesledovanější televize za minulý týden. Čtyřka dokonce porazila i program ČT 2 a nechala za sebou i televize Barrandov a Nova Cinema. Šampionát přitom běžel jen poslední tři dny týdne, takže se dá očekávat, že za tento týden vyletí průměrný celodenní podíl ČT 4 ještě výš. Většina přenosů z šampionátu totiž běží právě na ČT 4, a to i ve vysokém rozlišení obrazu (HDTV).

ČT 4 sledovalo minulý týden po celý den v průměru 4,61 procenta dospělého publika, což je o 3,35 procentního bodu více než předminulý týden. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 sice její průměrný podíl klesl na 3,93 procenta, i v tento čas si ale podržela pozici čtvrté nejúspěšnější televize po Nově, ČT 1 a Primě. Přes mírný pokles se vedlo také zpravodajskému kanálu ČT 24, jenž dosáhl v celodenních číslech podílu 3,72 procenta (pokles o 0,45 procentního bodu) a v prime time 1,26 procenta.

Fotbal ovšem nesvědčil programu ČT 1, kterému klesl průměrný celodenní podíl na dospělém publiku o 0,85 procentního bodu na 16,67 procenta. V hlavním vysílacím čase si ale Jednička polepšila na 18,23 procenta. Mírného nárůstu podílu se naopak dočkal program ČT 2. V celodenních číslech dosáhl průměrné hodnoty 4,22 procenta, což je o 0,26 procentního bodu více než předminulý týden. Ve večerních časech ale podíl Dvojky tradičně klesl, tentokrát na hodnotu 3,57 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Pokles se nevyhnul ani hlavnímu programu televize Nova. Nejsledovanější českou televizi sledovalo po celý den v průměru 33,50 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,93 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time se tento podíl zvýšil na průměrných 40,37 procenta. Mírný pokles zaznamenala i Nova Cinema, která dosáhla v celodenních číslech podílu 3,07 procenta (pokles o 0,46 procentního bodu), zatímco v prime time 3,45 procenta a těsně ji porazila TV Barrandov.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Mírnému poklesu se nevyhnula ani televize Prima, i když celodenní průměrný podíl 16,02 procenta patří k těm lepším za letošní rok. Oproti předminulému týdnu ale znamená pokles o 0,35 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase podíl Primy klesnul na průměrnou hodnotu 14,84 procenta. Menší pokles stihnul také Primu Cool, v celodenních číslech konkrétně o šest setin procentního bodu na 2,47 procenta. Během prime time její průměrný podíl klesl na hodnotu 2,06 procenta.

Velmi dobrý týden měla televize Barrandov. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku si udržela stejnou hodnotu jako v předminulém týdnu: 4,36 procenta. To je nejvíce od zařazení Barrandova do peoplemetrového měření sledovanosti. V hlavním večerním vysílacím čase sice podíl Barrandova klesl na průměrných 3,47 procenta, ale i tak se mu podařilo porazit svého největšího rivala, filmový kanál Nova Cinema. Nestačilo to však na „fotbalovou“ ČT 4, ani na program ČT 2.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,32 procenta, což je o šest setin procentního bodu méně než minule. Během prime time dosáhly podílu 1,41 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,04 procenta, o 0,31 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 6,46 procenta.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 15. 6. 2010 11:36

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+