Více

ČT 3 může vysílat pouze v multiplexu 1, tvrdí Česká televize. ČTÚ to odmítá

Generální ředitel České televize opravil své dřívější vyjádření, které padlo v souvislosti s plánovaným startem dětského a vzdělávacího kanálu ČT 3. Ten prý může vysílat pouze v multiplexu 1.

Česká televize si nechala vypracovat právní analýzu, z níž vyplynulo, že své programy může šířit pouze ve veřejnoprávním multiplexu, tedy síti 1. Týdeníku Reflex to řekl generální ředitel média Petr Dvořák. Upřesnil tak své dřívější vyjádření, že by Česká televize mohla spustit chystaný dětský kanál ČT 3 mimo veřejnoprávní multiplex. Je pravda, že jsem o tom mluvil. Ale pak jsem si nechal udělat právní analýzu, z níž vyplynulo, že veřejnoprávní televize může digitálně vysílat jen ve veřejnoprávním multiplexu, uvedl Dvořák.

K TÉMATU: Česká televize zvažuje, že kanál ČT 3 spustí mimo veřejnoprávní DVB-T multiplex

Opačného názoru než generální ředitel České televize je ale jeho jmenovec Pavel Dvořák z Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ). Podle jeho slov není vysílání veřejnoprávního média mimo síť 1 problém. O tom, že by Česká televize musela vysílat pouze ve veřejnoprávním multiplexu, slyším poprvé, konstatoval šéf ČTÚ a dodal: Pokud bude chtít ČT spustit další kanál, nic jiného než využít soukromý multiplex jí nezbude. Veřejnoprávní multiplex se totiž rozšířit nedá.

ČTĚTE TAKÉ: Vedení a Rada ČT se 6. června sejdou nad koncepcí a variantami dětského kanálu

Aby splnil chystaný program ČT 3 podmínku celoplošnosti, musel by ze zákona splnit podmínku pokrytí obyvatelstva 95 %. To podle slov mluvčího Czech Digital Group (CDG) splňuje právě multiplex 3. CDG se dnes připomněla novinářům tiskovou zprávou, ve které upozorňuje, že pokrývá 95,7 % populace. Podmínka celoplošnosti pro kanál ČT 3 by tedy byla splněna. Naopak společnost Digital Broadcasting provozující multiplex 4 deklarovala, že v konečně fázi pokryje „pouze“ 85,9 % obyvatel, dětskému programu ČT by tedy nevyhovoval.

50 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 1. 6. 2012 15:11

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+