Více

ČT 24 v sobotu historicky nejsledovanější, porazila Novu. Nedělní večer patřil ČT 1

UVNITŘ TABULKY – První velký televizní rozhovor s nově zvoleným prezidentem Milošem Zemanem sledovalo na ČT 1 a ČT 24 víc než 1,5 milionu dospělých diváků

Česká televize i v závěru minulého týdne potvrdila, že o víkendech se jí ve sledovanosti nevyrovná žádná komerční televize. A nebylo to jen prezidentskou volbou, která přitáhla rekordní počet diváků ke zpravodajské ČT 24. Ta v sobotu dosáhla historicky nejvyššího průměrného celodenního podílu na dospělém publiku (19,03 procenta) a stala se nejsledovanější televizí na trhu, když za sebou nechala i hlavní kanál Novy. ČT 1 zase v pátek i sobotu porazila Novu v prime time a v neděli hlavním večerním filmem.

K TÉMATU: Prezidentské finále nejvíce ohrozilo TV Barrandov. Její primetimový film ve čtvrtek propadl

Právě nedělní souboj mezi Jedničkou a Novou ukázal, že ani osvědčené zbraně v podobě velmi populárních českých komedií nemusí stačit na premiérové dramatické příběhy. Román pro ženy, který Nova nasadila od 20:20 hod., totiž přilákal z obrazovkám 950 tisíc dospělých diváků (podíl 23,96 procenta), zatímco premiérový televizní film Den, kdy nevyšlo slunce na ČT 1 od 20 hodin vidělo 1,251 milionu dospělých diváků, což představovalo 29,43 procenta publika (u mladšího publika od 15 do 54 let bylo ale pořadí opačné). Film Šest dní, sedm nocí, který ve stejnou dobu vysílala Prima family, zaujal 611 tisíc dospělých diváků s podílem 15,66 procenta.

ČTĚTE TAKÉ: Cestu na Hrad se Schwarzenbergem a Zemanem viděl ve středu večer na Nově 1,5 milionu diváků

V úspěšném tažení pokračuje minisérie původní české docusoap Čtyři v tom na ČT 2. V neděli večer ji od 20 hodin vidělo 317 tisíc dospělých diváků při podílu 7,38 procenta. Podobný počet diváků měl i film Život ve strachu, který ve stejnou dobu vysílala televize Barrandov. Přilákal 310 tisíc dospělých, což představovalo 7,43 procenta publika. Nadprůměrně sledované byly odpolední Otázky Václava Moravce. První část na ČT 1 a ČT 24 vidělo od 12 hodin 996 tisíc dospělých diváků se souhrnným podílem 36,91 procenta, druhou od 13:05 na zpravodajské ČT 24 pak 433 tisíc diváků s podílem 16,25 procenta.

Celodenní a večerní podíly televizí na publiku za neděli 27. ledna 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT 1 21,74 24,05 18,04 17,85
ČT 2 4,73 4,23 4,42 4,43
ČT Sport 3,60 1,73 3,78 2,30
ČT 24 6,11 3,49 3,79 2,03
Nova 18,08 25,85 21,38 30,21
Nova Cinema 5,40 4,33 7,34 5,58
Fanda 1,26 1,14 1,46 1,19
Prima family 15,76 16,54 13,96 16,38
Prima Cool 3,37 2,91 4,97 4,34
Prima love 1,45 1,38 1,78 1,40
TV Barrandov 5,44 6,02 4,69 4,83
Pětka 0,66 0,62
Atmedia 2,27 1,67 2,74 1,93
ostatní TV 10,80 6,67 11,65 7,54
Celodenní a večerní podíly televizních skupin na publiku za neděli 27. ledna 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT Group 36,18 33,50 30,03 26,60
Nova Group 24,74 31,32 30,18 36,98
Prima Group 20,58 20,83 20,71 22,12

Zdroj: Atmedia/ATO-Mediaresearch

Sobotu zcela ovládlo druhé kolo přímé prezidentské volby, v níž zvítězil Miloš Zeman. Zpravodajská ČT 24 už od odpoledních hodin porážela ve sledovanosti všechny ostatní české televize, její volební studio od 13:30 do 19:00 hod. vidělo v průměru 1,039 milionu dospělých diváků při podílu na publiku 37,66 procenta. Nejsledovanějším nezpravodajským pořadem dne byl večerní Rozhovor s nově zvoleným prezidentem České republiky Milošem Zemanem, který od 20:00 hod. vysílaly souběžně programy ČT 1 a ČT 24. Vidělo jej 1,553 milionu dospělých diváků při souhrnném podílu 38,31 procenta.

Na ČT 1 zaujal rozhovor s Milošem Zemanem méně diváků než následující zábavný pořad Cestou necestou s Miroslavem Donutilem. Ten si nenechalo ujít 1,062 milionu dospělých diváků (podíl 27,97 procenta), zatímco Zemana vidělo na Jedničce 1,061 milionu dospělých při podílu 26,16 procenta (na ČT 24 to bylo 493 tisíc diváků s podílem 12,15 procenta). Hlavní kanál Novy se musel v sobotu večer u svého hlavního filmu Sex ve městě (vysílala ho od 20:20) spokojit se 704 tisíci dospělými diváky a podílem 19,24 procenta (28 procent u publika od 15 do 54 let), Prima family u filmu Mateřské galeje, který nasadila ve stejný čas, dokonce jen s 271 tisíci dospělými diváky a silně podprůměrným podílem 6,88 procenta.

Skvěle se naopak vedlo menším tematickým kanálům. Film Pod povrchem, který od 20 hodin vysílala Prima Cool, zaujal nadprůměrných 269 tisíc dospělých diváků, což představovalo 7,02 procenta publika. Český film Láska z pasáže na Nově Cinema vidělo ve stejnou dobu 192 tisíc dospělých diváků (podíl 4,77 procenta) a snímek Směr smrt v tentýž čas na Primě love 145 tisíc diváků s podílem 3,69 procenta. Nad průměr se dostal i seriál Kriminálka New York na Fandovi, který od 20 hodin vidělo 99 tisíc dospělých diváků, což bylo 2,43 procenta publika.

Tradičně vysokou sledovanost měl i sobotní Barrandovský videostop, který si od 21:15 hod. na televizi Barrandov nenechalo ujít 295 tisíc dospělých diváků (představovalo to podíl 7,86 procenta). ČT Sport bodovala poledním přenosem ze Světového poháru v alpském lyžování v Rakousku, který od 11:20 hod. sledovalo 217 tisíc dospělých diváků, což představovalo 11,84 procenta publika. Naopak podprůměrných výsledků dosáhla večerními dokumenty ČT 2. Snímek Kondotiér Fortebraccio vidělo od 20 hodin průměrně 115 tisíc dospělých diváků s podílem 2,84 procenta.

Celodenní a večerní podíly televizí na publiku za sobotu 26. ledna 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT 1 17,28 25,05 13,17 17,24
ČT 2 4,46 2,61 4,27 2,64
ČT Sport 3,23 2,37 3,31 2,29
ČT 24 19,03 7,97 14,00 5,22
Nova 16,62 21,87 21,12 28,93
Nova Cinema 4,34 4,36 6,09 6,38
Fanda 1,43 1,91 1,73 2,36
Prima family 10,97 11,34 10,47 10,89
Prima Cool 4,09 5,59 5,85 7,31
Prima love 1,95 2,45 2,22 2,28
TV Barrandov 4,51 4,61 3,54 3,31
Pětka 0,62 0,71
Atmedia 2,60 2,32 3,54 2,83
ostatní TV 9,49 7,57 10,69 8,33
Celodenní a večerní podíly televizních skupin na publiku za sobotu 26. ledna 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT Group 44,00 37,99 34,75 27,40
Nova Group 22,39 28,14 28,94 37,66
Prima Group 17,01 19,37 18,54 20,48

Zdroj: Atmedia/ATO-Mediaresearch

Páteční večer tradičně opanovaly pořady ČT 1. Seriál Vyprávěj vidělo od 20 hodin 1,077 milionu dospělých diváků při podílu na publiku 28,79 procenta, 13. komnatu od 20:55 hod. 945 tisíc diváků (podíl 26,34 procenta) a Všechnopárty od 21:25 hod. 1,199 milionu diváků s podílem 34,52 procenta. Nova s hlavním večerním filmem Poseidon zaujala v průměru 586 tisíc dospělých diváků (podíl 16 procent, u publika od 15 do 54 let to bylo 21 procent), Prima family snímkem Tenkrát na Východě dokonce jen 379 tisíc diváků s podílem 10,76 procenta. Porazila ji i ČT 2, která od 20 hodin vysílala přírodovědný dokument Lední medvědi očima skrytých kamer. Zaujal 484 tisíc dospělých diváků, což bylo 12,93 procenta.

Lépe na tom byla Prima family s Show Jana Krause, již od 22:30 hod. vidělo 641 tisíc dospělých diváků s podílem 26,75 procenta. Nad průměr se v pátek dostal i hlavní film na TV Barrandov. Snímek Bílý bizon si od 20 hodin nenechalo ujít 247 tisíc dospělých diváků (podíl 6,82 procenta). Ještě větší kus z koláče sledovanosti si ukousnul erotický pořad Intim Night, který vidělo 207 tisíc diváků s podílem 7,05 procenta.

Celodenní a večerní podíly televizí na publiku za pátek 25. ledna 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT 1 20,04 26,34 15,44 21,66
ČT 2 4,92 5,87 4,68 4,52
ČT Sport 2,67 1,95 2,78 1,84
ČT 24 5,86 4,17 3,38 2,40
Nova 22,82 24,50 26,73 27,55
Nova Cinema 3,79 3,47 5,29 4,71
Fanda 1,01 1,08 1,29 1,67
Prima family 16,35 13,87 14,77 14,64
Prima Cool 2,87 2,27 4,69 3,80
Prima love 2,24 2,00 2,83 2,97
TV Barrandov 4,61 5,10 3,71 3,80
Pětka 0,69 0,72
Atmedia 2,37 1,82 2,94 2,16
ostatní TV 10,44 7,55 11,50 8,27
Celodenní a večerní podíly televizních skupin na publiku za pátek 25. ledna 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT Group 33,49 38,33 26,28 30,42
Nova Group 27,62 29,05 33,31 33,93
Prima Group 21,46 18,14 22,29 21,41

Zdroj: Atmedia/ATO-Mediaresearch

18 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 29. 1. 2013 11:06

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+