Více

ČT 24 od příštího roku s novou grafikou, méně lidmi a na maximum

TÝDENNÍ REVIZE - Česká televize chystá ve svém zpravodajství velké změny. Od ledna představí nový grafický vizuál, nabídne několikrát denně Události, prodlouží Události, komentáře a současné tváře využije na maximum. Veřejnoprávní médium se rozhodlo šetřit, ale divák by to neměl poznat, naopak. Ředitel zpravodajství Milan Fridrich slibuje zvýšení kvality. Svou budoucnost už má jistou také konkurence, komerční televize Z1, kterou před pravděpodobně jistým koncem zachránil současný šéf Šámal.

Kanál ČT 24 čeká příští rok řada novinek

K maximálnímu zefektivnění práce by mělo dojít na zpravodajském kanálu ČT 24. Hledáme vnitřní rezervy, analyzujeme vysílání, aby ČT 24 fungovala maximálně efektivně. Přesně v duchu reformy televize připravované generálním ředitelem, uvedl pro Týden.cz ředitel zpravodajství veřejnoprávní televize Milan Fridrich. ČT 24 by mělo opustit přes dvacet lidí. Některé z tváří kanálu, moderátoři nočního zpravodajství, odešli již k 1. listopadu. Podle Týdne.cz se také zmenší odpolední směna moderátorů z pěti na tři. Moderátoři Událostí navíc budou uvádět i veškeré pozdní zpravodajství. V praxi to znamená desetiminutovky ve 20 a 21 hodin, půlhodinové Noční události od 23 hodin a desetiminutové zprávy o půlnoci, řekl Fridrich. Ředitel zpravodajství klade důraz na to, že všechny změny a úspory mají naopak vést ke zkvalitnění zpravodajství. Vyšší investice by naopak měly padnout na program, živé vstupy a grafiku.

Regiony ČT 24 studio

Zpravodajské studio stanice ČT 24. Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz

Lukáš Polák: Zpravodajskou ČT 24 čekají od příštího roku velké změny

Zpravodajská stanice Z1 nekončí

Zpravodajské televizi Z1 již nehrozí konec vysílání. Informoval o tom server iDNES.cz, podle kterého se podařilo jejímu současnému šéfovi Zdeňku Šámalovi stanici zachránit. Z1 sledovanost naposledy zveřejnila v červnu. To si ji denně alespoň na chvíli zapnulo přibližně 160 tisíc diváků starších 15 let, měsíčně pak 1 216 000 lidí ve stejné cílové skupině. O půl roku později už to bylo denně 204 000 a měsíčně 1 662 000, uvedl iDNES.cz. Web připomněl, že předchozí ředitel Martin Mrnka sice televizi úspěšně spustil a také vedl, nicméně její provoz byl příliš drahý. Šámal proto nastoupil do Z1 jako nouzový manažer, kam ho povolal její vlastník, skupina J&T. Současný šéf komerční zpravodajské televize působil dříve ve veřejnoprávní ČT a také na komerční Nově. Hlavním cílem je výrazné zkvalitnění a další rozvoj programu, konstatoval nyní zástupce J&T Petr Málek. Myslím, že vzhledem k možnostem ať finančním nebo personálním je to vysílání velmi slušné, i orientace na ekonomiku byla zřejmě součástí toho zadání, takže myslím, že v tomto ohledu je ta televize dobrá, řekl serveru Digizone.cz první ředitel zpravodajství této televize Hanuš Hanslík.

Zdeněk Šámal 500

Léčba Šámalem zpravodajské televizi Z1 prospěla. Foto: Ivana Dvorská, DigiZone.cz

Lukáš Polák: Ředitel Šámal zachránil televizi Z1, majitel ji nezavře
Juraj Koiš: Z1 orientovaná na byznys má budoucnost, ale ne nutně v DVB-T
Juraj Koiš: Z1 je dobrá, ale může být lepší, myslí si Hanuš Hanslík

Barrandov má splněno

TV Barrandov dosáhla svého cíle, který si stanovila na svém startu před 11 měsíci, 11. ledna 2009. Generální ředitelka Janka Vozárová při spuštění vysílání uvedla, že se svým týmem chce v prvním roce dosáhnout podílu na sledovanosti 2 – 3 %. Spodní hranici cíle televize překročila už po půl roce vysílání, v červenci 2009 a k nejvyšší stanovené metě dospěla začátkem prosince, tedy dříve než po roce vysílání. V tiskové zprávě o tom informoval mluvčí televize Janis Sidovský. Průměrný share TV Barrandov stoupal kontinuálně, od zařazení do peoplemetrů se dostal výchozí hodnoty 1,91 % v červnu na 2,86 % v listopadu a 3 procenta za první prosincové dny. Nynější potenciál stanice se dle Sidovského pohybuje na úrovni 3,9 % – 5,6 %. V regionech, kde je porytí digitálním signálem sto procent dosahuje TV Barrandov těchto průměrných hodnot, což modeluje situaci potenciálu stanice při plném pokrytí signálem, dodal Sidovský. Úspěchem skončil na Barrandově také slovenský seriál Odsouzené. I když zdaleka ne takovým, jaký zaznamenal na slovenské komerční stanici JOJ, se kterou ve spolupráci vznikal.

Seriál Odsouzené TV Barrandov

Česko-slovenský seriál Odsouzené byl jedním z taháků televize Barrandov. Nebodoval ale tak jako na partnerské JOJ.

Juraj Koiš: TV Barrandov dosáhla svůj letošní cíl ve sledovanosti
Lukáš Polák: Odsouzené na Barrandově končí úspěchem, chystá se pokračování

Stručně

Veřejnoprávní Česká televize v pondělí oficiálně prostřednictvím tiskové zprávy potvrdila fakt, o kterém spekulovala některá média již delší dobu. Je jím ukončení provozu projektu Videopůjčovna ČT. Spolu s tímto krokem by měl přinést většinu pořadů ČT stávající portál iVysílání, a to zcela zdarma. Své poslední diváky uvítá Videopůjčovna ČT 17. prosince.

Lukáš Polák: Veřejnoprávní televize potvrdila ukončení Videopůjčovny ČT

Kabelový a IPTV operátor RIO Media koupil distribuční datové sítě a zákaznickou databázi společnosti ERKOR Olomouc, a to nejen v tomto městě, ale také v Prostějově a Šternberku. Zákazníkům společnosti ERKOR Olomouc tato změna přinese rozšíření nabídky služeb o služby triple play nebo dual play, uvedl pro DigiZone.cz generální ředitel RIO Media Petr Opletal.

Lukáš Polák: Operátor RIO Media koupil distribuční síť další společnosti

Maďarský rybářský a lovecký kanál PV TV, který je v rumunské satelitní platformě Digi TV náhradou za stejně laděný Fishing&Hunting společnosti IKO Kabel, přešel z testovacího vysílání do ostrého provozu. Svědčí o tom skutečnost, že z programu zmizela informační lišta, která upozorňovala diváky na blížící se start v lokalizované mutaci.

PV TV screenshot

Lukáš Polák: Kanál PV TV v satelitní Digi TV zahájil ostrý provoz, na češtinu zapomněl

Slovenský hudební kanál musiq1, který nedávno expandoval také do České republiky, je v současné době dostupný více než půl milionu domácností. Vyplývá to z údajů, které má televize k dispozici. V souvislosti s expanzí musiq1 do České republiky jsou největšími šiřiteli této hudební televize UPC a RIO Media.

Lukáš Polák: Stanici musiq1 může v Česku sledovat přes 550 tisíc domácností

Content

Dokumentární kanály Viasat Explorer a Viasat History přistoupily v úterý ke změně grafického vizuálu. Novinkou jsou především jemně bílá loga, která nyní tolik neruší při sledování pořadů, jako tomu bylo u barevných variant. Změnily se i jejich motivy. Velký nápis Explorer nyní nahradilo písmeno X a History H, které navíc symbolizuje dvě uprostřed spojené věže.

Lukáš Polák: Kanály Viasat Explorer a Viasat History kompletně změnily vizuál

Anketa

Nejzásadnější událost toho týdne byla:

Zasílat nově přidané názory e-mailem

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+