Více

ČT 24 minulý týden s podílem 5,60% před TV Barrandov i Novou Cinema

UVNITŘ GRAF A TABULKA Druhého nejlepšího týdenního podílu na dospělém publiku za letošní rok dosáhnul minulý týden zpravodajský kanál ČT 24. V celodenních číslech porazil i plnoformátovou televizi Barrandov a filmový kanál Nova Cinema, což ho katapultovalo na pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi po Nově, Primě a ČT 1. Barrandov se i přes pokles po pětiprocentní hranici podílu na trhu udržel nad Novou Cinema a hlavní program Novy poprvé od hokejového šampionátu klesl pod průměrný podíl 30 procent (u diváků starších patnácti let).

Zpravodajský kanál ČT 24 minulý týden sledovalo po celý den v průměru 5,60 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,68 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Největší zásluhu na tom má čtvrteční kontinuální zpravodajství ze stávky dopravních odborů a přenos ze sněmovních interpelací na ministra obrany Alexandra Vondru. Ve večerních časech podíl ČT 24 klesl na průměrných 2,97 procenta. Sportovní kanál ČT 4 dosáhl v celodenních číslech podílu 2,86 procenta, což je o 0,54 procentního bodu více než minule. Během prime time ale jeho podíl klesl na 2,25 procenta.

Nárůstu se dočkal i program ČT 1, který oslovil po celý den v průměru 15,69 procenta dospělého publika, což je o 0,62 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Na ohrožení pozice Primy to ale nestačilo. Ve večerních časech si Jednička polepšila až na 17,34 procenta, ale ani tak Primu nedostihla. Jediným veřejnoprávním programem, kterému minulý týden mírně klesnul podíl na publiku, byla ČT 2. V celodenních číslech si pohoršila o 0,15 procentního bodu na hodnotu 3,67 procenta, během prime time ale dosáhla průměrného podílu 3,21 procenta, což je v porovnání s posledními týdny mírný nadprůměr.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Televize Nova zažila poslední týden s Ordinací v růžové zahradě před její letní přestávkou a už bylo znát, že od ní diváci postupně odcházejí. V celodenním podílu se propadla pod psychologickou hranici 30 procent, když ji v průměru sledovalo 29,91 procenta dospělého publika. To je o 0,38 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech si Nova polepšila na průměrných 33,27 procenta. Filmový kanál Nova Cinema si v celodenních číslech pohoršil o 0,26 procentního bodu na 4,81 procenta, během prime time pak vykázal průměrný podíl 4,61 procenta. V obou případech to nestačilo na TV Barrandov.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2011

Pokles se nevyhnul ani televizi Prima, jejíž hlavní program sledovalo po celý den v průměru 17,79 procenta dospělého publika, což je o 0,52 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Večer pak podíl Primy stoupnul na průměrných 18,87 procenta, což stanici udrželo na pozici dvojky na trhu hned po Nově. Primě Cool klesl celodenní podíl o 0,21 procentního bodu na 3,73 procenta, v hlavním vysílacím čase si polepšila na průměrných 3,80 procenta. Nepatrný poklesl postihl i Primu love, která v celodenních číslech klesla o čtyři setiny procentního bodu na 0,81 procenta a v prime time až na 0,56 procenta.

Televize Barrandov se rovněž nevyhnula minulý týden poklesu, její průměrný celodenní podíl na dospělém publiku 4,84 procenta byl ale o tři setiny procentního bodu lepší než u Novy Cinema a tak si podržela pozici páté nejsledovanější televize v zemi (kvůli mimořádně silné ČT 24, která poskočila na čtvrté místo). Oproti předminulému týdnu jde o pokles o 0,36 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase ale Barrandov už pětiprocentní hranici pokořil, když dosáhnul průměrného podílu 5,02 procenta a nechal za sebou jak Novu Cinema, tak ČT 24. Večer byl tedy Barrandov čtvrtým hráčem na televizní trhu.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,73 procenta, což je o jednu setinu procentního bodu méně než minule. Během prime time vykázaly podíl 1,19 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,56 procenta, o devět setin procentního bodu více než minule. Ve večerních časech dosáhly podílu 6,91 procenta.

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 6. 2011 18:21

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+