Více

ČT 24 a Nova Cinema s historicky nejvyššími podíly na divácích

UVNITŘ GRAF A TABULKA Zpravodajskému kanálu ČT 24 se v uplynulém mezivolebním týdnu podařilo v průměrné celodenní sledovanosti překročit hranici dvouprocentního podílu na trhu u diváků starších patnácti let. Vyplývá to z aktuálních dat elektronického měření sledovanosti, která na svém webu zveřejnila Asociace televizních organizací. ČT 24 dosáhla podílu 2,04 procenta a oproti předchozímu týdnu si polepšila o 0,27 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin podíl ČT 24 klesl na průměrných 0,92 procenta.

GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti za 43. týden 2008 (PDF, 23kB)

Historicky nejvyššího průměrného celodenního podílu na trhu minulý týden dosáhnul také filmový kanál Nova Cinema – a to pouhé dva týdny po posledním takovém rekordu. Minulý týden si jej denně v průměru ladilo 0,62 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. V hlavním vysílacím čase podíl Novy Cinemy dokonce ještě stoupnul na rekordních 0,65 procenta.

Prvnímu programu České televize minulý týden mírně ubyli diváci. V celodenních číslech dosáhla ČT 1 průměrného podílu 20,19 procenta na dospělém publiku, což je o 0,15 procentního bodu méně než v předchozím týdnu. Během prime time podíl ČT 1 stoupnul na 20,80 procenta. Naopak ČT 2 si minulý týden polepšila. V celodenních číslech z 6,31 na 7,24 procenta, a v hlavním vysílacím čase oslovovala v průměru 5,80 procenta dospělých diváků, kteří trávoi večer u obrazovky.

TABULKA: Vývoj týdenní sledovanosti českých televizí za celý rok 2008

Sportovní kanál ČT 4 se držel těsně pod hranicí jednoprocentního podílu na trhu. Po celý den ho v průměru sledovalo 0,95 procenta dospělého publika, což je o čtyři setiny procentního bodu méně než v přechozím týdnu. V prime time pak tento podíl ještě mírně klesl na 0,93 procenta, což bylo ale o jednu setinu procentního bodu více než u zpravodajské ČT 24 (ta bývá obvykle sledovanější jak v celodenních číslech, tak v hlavním vysílacím čase).

Televize Nova minulý týden publikum ztrácela. Po celý den ji v průměru sledovalo 38,95 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televizní obrazovky. To je o 0,75 procentního bodu méně než podle výsledků minulého měření. V hlavnám vysílacím čase podíl Novy stoupnul na nejvyšší hodnotu v letošním roce – 44,87 procenta. Oproti tomu televize Prima minulý týden dále ztrácela. V celodenním podíle na trhu dosáhla v průměru 17,64 procenta, o 0,32 procentního bodu méně než minule. Během prime time tento podíl už tradičně klesnul ještě níž, na 16,79 procenta.

Malé kabelové a satelitní televize, zahrnuté do společného balíku „ostatních programů“, dosáhly minulý týden průměrného celodenního podílu na sledovanosti u dospělých diváků 12,37 procenta, o pouhou setinu procentního bodu méně než v předchozím týdnu. V prime time tento podíl klesl na průměrných 9,24 procenta.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+