Více

ČT 2 vstává z popela, ČT 1 bojuje s Primou o pozici dvojky na trhu

UVNITŘ GRAF A TABULKA Mírně lepšího celodenního podílu na dospělém publiku než v předminulém týdnu, kdy se propadl na historicky nejnižší čísla od zavedení peoplemetrů, dosáhl minulý týden druhý program České televize. Nadále jej ale poráží televize BarrandovNova Cinema. Výrazného nárůstu se dočkal program ČT 1, který se v celodenních číslech pomalu blíží Primě a v hlavním vysílacím čase ji už třetí týden za sebou porazil. Mírného zlepšení se dočkala také televize Nova a její filmový kanál.

ČT 2 si rozhodně ještě nemůže výskat. Celodenní podíl 3,54 procenta je sice o 0,15 procentního bodu lepší než v předminulém týdnu, historicky jde ale o druhou nejhorší hodnotu od zavedení elektronického měření sledovanosti českých televizí. Během prime time od 19 do 23 hodin navíc průměrný podíl Dvojky klesnul na hodnotu 3,0 procenta (i to je ale více než minule). Program ČT 1 si v celodenních číslech polepšil o 0,56 procentního bodu na výsledných 17,40 procenta. Na Primu to sice zatím nestačilo, je to ale nejlepší výsledek od letošního září. Ve večerních časech Jedničku sledovalo v průměru 19,34 procenta dospělého publika, což bylo o víc než jeden procentní bod více než u Primy.

Sportovnímu kanálu ČT 4 podíl na divácích výrazně klesnul: v celodenních číslech o 0,85 procentního bodu na 1,72 procenta, ve večerních časech si Čtyřka připsala v průměru 1,09 procenta dospělého publika. Klesala rovněž zpravodajská ČT 24, i když jen mírně. Oproti předminulému týdnu si v celodenním podílu na dospělém publiku pohoršila o šest setin procentního bodu na 3,12 procenta. Večer zájem o ČT 24 tradičně klesnul, průměrný podíl 1,90 procenta byl ale lepší než sportovní Čtyřky.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Minulý týden byl příznivý také pro Novu a její druhý program. Hlavní program Novy sledovalo po celý den v průměru 31,50 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,26 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase si Nova jako obvykle polepšila, tentokrát na hodnotu 36,50 procenta. Mírně posilovala i Nova Cinema. V celodenních číslech o čtyři setiny procentního bodu na 3,97 procenta, během prime time až na 4,02 procenta. V obou případech to stačilo na porážku ČT 2, na televizi Barrandov však ne.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Primě se tak dobře nedařilo. Minulý týden její celodenní průměrný podíl na dospělém publiku klesl na nejnižší hodnotu od poloviny září, a nedosáhl dokonce ani 19 procent. Prima vykázala konkrétně 18,94 procenta, což je o 0,35 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Nadále si ale v celodenních číslech udržela pozici druhé nejsledovanější televizi v zemi, což se jí během prime time už třetí týden nedaří. Ani minulotýdenních 18,22 procenta nestačilo na program ČT 1. Drobného poklesu o čtyři setiny procentního bodu se dočkala i Prima Cool, kterou po celý den upřednostňovalo 2,81 procenta dospělého publika, stejně jako ve večerních časech.

Mírný pokles postihl také televizi Barrandov, kterou minulý týden sledovalo po celý den v průměru 4,59 procenta dospělého publika. To je o 0,14 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, a jde o třetí týdenní pokles za sebou. I tak si Barrandov udržel pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi po Nově, Primě a ČT 1, a to i v hlavním večerním vysílacím čase, kdy ji sledovalo průměrně 4,15 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili večer u televize.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,58 procenta, o 0,15 procentního bodu více než minule. Během prime time dosáhly podílu 1,81 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,93 procenta, což je o 0,28 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 7,16 procenta.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+