Více

ČT 1 v posledním prosincovém týdnu lídrem, porazila Novu. Prima opět na ročním minimu

UVNITŘ GRAF A TABULKA Průměrný celodenní podíl Primy family se v závěrečném týdnu loňského roku propadnul na polovinu hodnoty prvního programu České televize

Více dospělého publika než Nova oslovil v posledním prosincovém týdnu první program České televize. U diváků starších 15 let se tak stal nejsledovanější televizí v Česku. K vysoce nadprůměrnému výsledku ČT 1 pomohly především vánoční svátky a „pohádkové“ vysílací schéma. ČT 1 po celý den sledovalo v průměru 25,12 procenta dospělého publika, což je suverénně nejvíc za celý rok 2012 (a o 7,47 procentního bodu víc než v předminulém týdnu). Hlavní kanál Novy dosáhl průměrného podílu 24,78 procenta. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012

Naopak na nejhorší týdenní výsledek za loňský rok se minulý týden propadla Prima family (už podruhé za sebou). Po celý den ji sledovalo v průměru 13,08 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televize. Podprůměrné výsledky vykázaly i další dva tematické kanály Primy – Prima Cool (2,66 procenta) a Prima love (1,56 procenta). Poměrně vysoko se držela i přes vánoční svátky ČT 2, která zaujala 4,23 procenta dospělého publika, naopak zájem o zpravodajskou ČT 24 během svátků klesl na podprůměrnou hodnotu 3,25 procenta.

K TÉMATU: V předvánočním týdnu nejvíc posilovala ČT 1, naopak Prima family na ročním minimu

Z pohledu tří největších televizních skupin v závěrečním týdnu loňského roku vedla Česká televize. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku za všechny čtyři její kanály dosáhla podílu 34,47 procenta, což je o 5,60 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Na druhou pozici se přesunula Nova Group s kumulovaným podílem 30,85 procenta, který byl o 1,51 procentního bodu nižší než minule. Prima Group zůstala třetí a pohoršila si nejvíc – o 4,58 procentního bodu na hodnotu 17,30 procenta za všechny tři její kanály najednou.


Zdroj: ATO – Mediaresearch

Celodenní průměrné podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou Atmedia: Óčko, Pětka, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Universal Channel, Spektrum Home, MGM a CS Film.

V meziročním srovnání s 52. týdnem roku 2011 si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku nejvíce polepšila ČT 1, a to o 5,08 procentního bodu (z 20,04 na 25,12 procenta). Naopak největší meziroční pokles vykázala Priam family, která poslední prosinocový týden 2011 ještě jako televize Prima dosáhla podílu 17,11 procenta, zatímco o rok později jako Prima family o 4,03 procetního bodu méně – 13,08 procenta.

Průměrné celodenní podíly televizí za 52. týden 2012 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 25,12 + 7,47 + 5,08
ČT 2 4,23 – 0,20 - 0,07
ČT Sport 1,87 + 0,57 – 0,33
ČT 24 3,25 – 2,24 – 0,53
Nova 24,78 – 1,48 – 0,06
Nova Cinema 4,77 + 0,02 – 0,99
Fanda 1,30 – 0,05 – nevysílal –
Prima family 13,08 - 3,19 - 4,03
Prima Cool 2,66 – 1,12 – 0,36
Prima love 1,56 – 0,27 + 0,37
TV Barrandov 4,54 – 0,57 – 1,21
Atmedia 2,48 – 0,44 + 0,48
ostatní TV 10,36 + 1,50 + 0,35

Zdroj: ATO – Mediaresearch

8 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 7. 1. 2013 8:06

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+