Hlavní navigace

ČT 1 skokanem minulého týdne, Nova Cinema a Smíchov s letošními rekordy

2. 5. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – Skupina Nova si jako jediná za minulý týden meziročně polepšila, a to jak v podílu na dospělém publiku, tak u diváků od 15 do 54 let

Nejrychleji rostoucí českou televizí z pohledu průměrného celodenního podílu na dospělém publiku byl minulý týden první program České televize. Podařilo se mu růst o 1,53 procentního bodu na hodnotu 16,27 procenta, ale v podstatě se jen vrátil na svoje průměrné hodnoty po velkém výkyvu dolů z předminulého týdne. Největší pokles naopak vykázala ČT Sport, která si pohoršila o 1,18 procentního bodu na hodnotu 3,31 procenta. Vyplývá to z pravidelné týdenní monitorovací zprávy Asociace televizních organizací (ATO).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Úspěchy zaznamenaly dva tematické kanály skupiny Nova, filmová Nova Cinema a zábavný Smíchov. Oba vykázaly nejlepší týdenní podíly na dospělém publiku za letošní rok. Nova Cinema oslovila v průměru 5,23 procenta dospělého publika, což bylo o 0,12 procentního bodu více než v předminulém týdnu, Smíchov rostl o jednu setinu procentního bodu na hodnotu 1,04 procenta. Nova Cinema navíc vykázala největší meziroční růst ze všech českých televizí, v porovnání se 17. týdnem 2012 si polepšila o 1,02 procentního bodu. Naopak největší pokles vykázala Prima family, a to o 2,88 procentního bodu na hodnotu 15,70 procenta.

K TÉMATU: ČT 1 předminulý týden na nejhorších číslech za letošní rok, Nova Cinema na nejlepších

V porovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnného celodenního podílu na dospělém publiku minulý týden zvítězila Nova Group, která oslovila 32,79 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televizní obrazovky. To je o jednu setinu procentního bodu více než v předminulém týdnu (meziročně pak skupina Nova rostla o 1,82 procentního bodu). Následovala Česká televize s kumulovaným podílem 27,92 procenta, který byl o 0,18 procentního bodu nižší než v předminulém týdnu (meziročně si ČT pohoršila dokonce o 1,53 procentního bodu). Třetí v pořadí Prima Group dosáhla sourhnného podílu 23,88 procenta, což bylo o 0,52 procentního bodu více než v předminulém týdnu, ale meziročně klesla o 0,96 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 17. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 16,27 + 1,53 + 0,76
ČT 2 3,98 – 0,06 + 0,59
ČT Sport 3,31 - 1,18 – 1,32
ČT 24 4,36 – 0,46 – 1,56
Nova 24,62 + 0,31 – 2,14
Nova Cinema 5,23 + 0,12 + 1,02
Fanda 1,15 – 0,40 – nevysílal –
Smíchov 1,04 + 0,01 – nevysílal –
Telka 0,75 – 0,03 – nevysílala –
Prima family 15,70 + 0,10 - 2,88
Prima Cool 4,03 + 0,56 + 0,36
Prima love 2,13 – 0,10 – 0,46
Prima Zoom 2,02 – 0,04 – nevysílala –
TV Barrandov 4,65 + 0,09 – 0,35
Atmedia 1,86 – 0,07 + 0,01
ostatní TV 8,90 – 0,37 + 1,01

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí především skupina Nova a je zajímavá pro inzerenty komerčních televizí, si minulý týden nejvíce polepšila také ČT 1. Rostla o 1,45 procentního bodu na hodnotu 12,28 procenta. Největší pokles vykázala opět ČT Sport, a to o 1,46 procentního bodu na podíl 4,03 procenta. Meziročně si oproti 17. týdnu 2012 v této cílové skupině nejvíce polepšila Nova Cinema – o 1,48 procentního bodu na 7,15 procenta, zatímco největší pokles potkal stejně jako u dospělého publika Prima family. Klesala o 2,84 procentního bodu na hodnotu 12,51 procenta.

BRAND24

Ve srovnání tří největších televizních skupin a jejich kumulovaných podílů na publiku od 15 do 54 let za celý den zvítězila s výrazným náskokem skupina Nova, která dosáhla hodnoty 38,13 procenta. To je o 0,15 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, ale meziročně se jedná o nárůst o 3,07 procentního bodu. Česká televize dosáhla v této skupině diváků souhrnného podílu 22,64 procenta, což bylo o 0,52 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, a o 1,60 procentního bodu méně než před rokem. Prima Group vykázala kumulovaný podíl 23,62 procenta. Oproti předminulému týdnu stoupla o 0,89 procentního bodu, meziročně ale klesla o 0,98 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 17. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 12,28 + 1,45 + 0,15
ČT 2 3,76 – 0,13 + 1,02
ČT Sport 4,03 - 1,46 – 1,90
ČT 24 2,57 – 0,38 – 0,87
Nova 27,29 + 0,56 – 2,10
Nova Cinema 7,15 + 0,02 + 1,48
Fanda 1,46 – 0,56 – nevysílal –
Smíchov 1,57 – 0,04 – nevysílal –
Telka 0,66 – 0,13 – nevysílala –
Prima family 12,51 + 0,08 - 2,84
Prima Cool 6,13 + 0,96 + 0,40
Prima love 2,66 – 0,04 – 0,86
Prima Zoom 2,32 – 0,11 – nevysílala –
TV Barrandov 4,36 + 0,26 – 0,39
Atmedia 2,78 – 0,11 + 0,25
ostatní TV 8,47 – 0,37 – 0,35

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).