Více

ČT 1 si minulý týden výrazně polepšila, zvýšila náskok před Primou

UVNITŘ GRAF A TABULKA Nebývalý nárůst podílu na trhu zaznamenal minulý týden první program České televize. Zbývalo málo, a překonal by psychologickou hranici 20 procent. K té se ČT 1 v týdenních číslech přiblížila naposledy před třemi měsíci. Veřejnoprávní Jedničce se minulý týden podařilo zvýšit náskok před Primou o více než tři procentní body.

ČT 1 minulý týden sledovalo po celý den v průměru 19,40 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 1,82 procentního bodu více než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin dosáhla Jednička průměrného podílu 20,19 procenta. Zájem diváků stoupal i u programu ČT 2. V celodenních číslech Dvojka dosáhla podílu 5,25 procenta, o 0,23 procentního bodu více než minule. Během prime time ale její podíl klesl na 4,49 procenta.

Digitálním programům ČT se dařilo o poznání hůře. Sportovní ČT 4 sledovalo po celý den v průměru 0,97 procenta dospělého publika, což je oproti předminulému týdnu pokles o 1,24 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase průměrný denní podíl ČT 4 ještě klesl na 0,85 procenta. Zpravodajská ČT 24 vykázala celodenní průměrný podíl 1,91 procenta, o 0,47 procentního bodu méně než minule. Během prime time podíl ČT 24 ještě klesl na průměrných 1,02 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden (Zdroj: www.ato.cz)

Diváci minulý týden mírně ubývali také televizi Nova. Hlavní program Novy sledovalo po celý den v průměru 38,69 procenta dospělého publika, což je o 0,29 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavních večerních časech si Nova polepšila na 43,76 procenta. Nárůst podílu na trhu zaznamenal filmový kanál Nova Cinema. V celodenních číslech vykázal podíl 2,45 procenta, což je o 0,22 procentního bodu více než minule. Během prime time Nova Cinema vykázala dokonce podíl 2,66 procenta.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2009

Oběma programům televize Prima minulý týden diváci přibývali. Hlavní program Primy dosáhl celodenního průměrného podílu 16,36 procenta, o 0,43 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Ve večerních časech ale Prima klesla na průměrných 16,08 procenta. Program Prima Cool vykázal průměrný celodenní podíl 0,99 procenta, což je o tři setiny procentního bodu méně než minule, a v hlavním vysílacím čase jej sledovalo v průměru 0,94 procenta dospělého publika.

Plnoformátová digitální televize Barrandov zaznamenala mírný pokles, když ji po celý den sledovalo v průměru 2,62 procenta dospělého publika oproti 2,65 procentům v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase Barrandov tradičně podlehnul Nově Cinema, když dosáhl průměrného denního podílu 1,93 procenta, což bylo o 0,73 procentního bodu méně než zmiňovaný filmový kanál Novy.

Malým kabelovým a satelitním televizím diváci minulý týden mírně ubývali. Po celý den tyto televize sledovalo v průměru 11,36 procenta dospělé populace, z toho 2,79 procenta připadlo na televize zastupované agenturou AT Media (Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, Zone Romantica, MGM, Public TV a CS Film). V hlavním vysílacím čase vykázaly malé televize průměrný denní podíl 8,08 procenta, z toho 1,76 procenta připadlo na televize zastupované AT Media.

Sledujte DigiZone.cz

Facebook Google+